Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013
TAP: Oι ενεργειακοί κολοσσοί που ενδιαφέρονται για τη μεταφορά αερίου
Περισσότερες από 20 εταιρείες από την Ευρώπη, αλλά και τα Εμιράτα, εκδήλωσαν ενδιαφέρον να χρησιμοποιήσουν τον αγωγό ΤΑΡ για τη μεταφορά ή εμπορία αερίου.
Ο αγωγός ΤΑΡ θα μεταφέρει αέριο από το Αζερμπαϊτζάν σε Ιταλία μέσω Ελλάδας και Αλβανίας.Το ενδιαφέρον εκδηλώθηκε στο πλαίσιο της διαδικασίας market test, μετά την αίτηση της εταιρείας του ΤΑΡ στις ρυθμιστικές αρχές των τριών χωρών που διέρχεται να εξαιρεθείαπό την υποχρεωτική πρόσβαση τρίτων στη χωρητικότητα του αγωγού.
Ζητήθηκε δηλαδή ο αγωγός να λειτουργεί ως ανεξάρτητο σύστημα και να μην υπόκειται στους ρυθμιζόμενους κανόνες για την πρόσβαση τρίτων.
Σημειώνεται ότι μετά την υπογραφή της τριμερούς διακρατικής συμφωνίας για τον αγωγό ΤΑΡ, μεταξύ Ελλάδας, Αλβανίας και Ιταλίας, αυτό που απομένει είναι η επικύρωση της συμφωνίας από τη Βουλή και κυρίως η υπογραφή της συμφωνίας υποδοχής μεταξύ ΤΑΡ και Ελληνικής Κυβέρνησης.Το ζητούμενο είναι οι διαδικασίες να ολοκληρωθούν πριν την 31 Μαρτίιου, οπότε θα πρέπει να υποβληθεί στην κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ, ο φάκελος για την αξιολόγηση του αγωγού ΤΑΡ.
Σε ό,τι αφορά στο ενδιαφέρον των εταιρειών, αυτές ομαδοποιούνται βασικά σε επιμέρους κατηγορίες.Οι ελληνικές ΔΕΠΑ και Μ+Μ (Μότορ Όιλ και όμιλος Μυτιληναίου) που έχουν άδεια προμήθειας και εμπορίας φυσικού αερίου.
Οι μέτοχοι του ΤΑΡ, δηλαδή νορβηγική Statoil , γερμανική E.ON και ελβετική ΑXPO (πρώην EGL), μέλη της κοινοπραξίας που θα παράγει το αέριο στο Αζερμπαϊτζάν, δηλαδή Statoil, ΒΡ, TOTAL, μεγάλοι προμηθευτές και καταναλωτές φυσικού αερίου, όπως GDF SUEZ (Γαλία), ΕΝΕL (Ιταλία), Εdison (Ιταλία) Gas Natural (Ισπανία).
Επίσης ιδιωτικές εταιρείες υπηρεσιών κοινής ωφέλειας (utilities), όπως Gruppo Hera (Ιταλία) και Repower (Ελβετία).Ενδιαφέρον έδειξαν, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, και κορυφαίοι traders ενέργειας, όπως η Ολλανδική Vitol, η ελβετορωσική Gunvor και η εταιρεία του Αμπου Ντάμπι World Energy.Τέλος, ειδική περίπτωση είναι η Ionian Adriatic Pipeline, δηλαδή ο σχεδιαζόμενος αγωγός Δυτικών Βαλκανίων, τον οποίο προωθεί η Κροατία και η Βοσνία.
Ο αγωγός θα συνδεθεί με τον ΤΑΡ στην Αλβανία στο ύψος της πόλης Φίερι και θα διασχίζει το Μαυροβούνιο, τη Βοσνία με κατάληξη το Σπλίτ Κροατίας, όπου θα συνδεθεί με το υπάρχον δίκτυο της χώρας και τον τερματικό υγροποιημένου αερίου στο νησί Κrk.
ΠΗΓΗ: defencenet
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου