Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013
Motor Oil: Διευρύνει το μερίδιό της και στρέφεται στην Τουρκία
Εντείνοντας την εξαγωγική της δραστηριότητα, η οποία το 2012 απορρόφησε ποσοστό άνω του 70% του όγκου της παραγωγής της, επιχειρεί η βιομηχανία επεξεργασίας πετρελαίου Μότορ Οϊλ να καλύψει τις απώλειες που συνεχίζει να έχει στην εγχώρια αγορά, λόγω της συρρίκνωσης της ζήτησης.
«Ο όγκος των πωλήσεών μας το τρέχον έτος εξελίσσεται ικανοποιητικά», ανέφερε πηγή της επιχείρησης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, σχετικά με τις ενδείξεις για την πορεία της τους πρώτους μήνες του 2013. Η εταιρεία «είναι σε θέση να αντισταθμίζει πλήρως από τις εξαγωγές της αυτό που χάνει από την εγχώρια αγορά», προστίθεται χαρακτηριστικά, καθώς είναι γνωστό ότι η ελληνική αγορά αδυνατεί να στηρίξει ικανοποιητικά την υψηλή εγχώρια παραγωγή, λόγω της εντεινόμενης πτώσης της ζήτησης καυσίμων.
Η εξαγωγική δραστηριότητα της Μότορ Οϊλ αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια και καλύπτει, μαζί με άλλες ευρωπαϊκές αγορές, αυτές της Ανατολικής Μεσογείου και άλλους διεθνείς προορισμούς. Ακολουθώντας σταθερά ανοδική πορεία, οι εξαγωγές της ειδικότερα στην Τουρκία έφτασαν το 2012 να αποφέρουν το 8% των πωλήσεών της, παρουσιάζοντας άνοδο άνω του 50% σε διάστημα μιας τριετίας. Η τουρκική αγορά φαίνεται ότι είναι μια από τις σημαντικότερες της επιχείρησης στη διεθνή αγορά, όπου το 2012, σε συνθήκες ιστορικού ρεκόρ παραγωγής του διυλιστηρίου της και επιπρόσθετης εμπορικής δραστηριότητας, διατέθηκαν 7,41 εκατ. μετρικοί τόνοι καυσίμων, έναντι 4,63 εκατ. μετρικών τόνων που διατέθηκαν στην εσωτερική αγορά. Δεδομένου ότι η ζήτηση καυσίμων στην αγορά της Τουρκίας εξακολουθεί να βαίνει αυξανόμενη, η εταιρεία ενισχύει τις εμπορικές δραστηριότητές της στην τουρκική αγορά, που απορροφά πλέον μεγαλύτερες ποσότητες ελληνικών καυσίμων από οποιαδήποτε άλλη, μεμονωμένη εξωτερική αγορά.
Η επιχείρηση θεωρεί ότι με τις επενδύσεις που υλοποίησε τα προηγούμενα χρόνια έχει αποκτήσει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που της επιτρέπουν να διεισδύει με επιτυχία σε ξένες αγορές, καθώς «ανταγωνιστικές εταιρείες στην Ευρώπη δεν έχουν ακόμη ολοκληρώσει αντίστοιχες επενδύσεις». Έτσι, το 4% των πωλήσεών της το 2012 προήλθε από συμβόλαια εξαγωγής στην εταιρεία BP του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ άλλοι μεγάλοι Ευρωπαίοι έμποροι καυσίμων συνεισέφεραν το 11% των πωλήσεών της. Ο συνολικός όγκος των πωλήσεών της στο εξωτερικό τον χρόνο που πέρασε αυξήθηκε κατά 13,3%.
Συγχρόνως, η Μότορ Οϊλ φαίνεται ότι επιδιώκει να αποσπάσει ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο στη συρρικνούμενη εγχώρια αγορά πετρελαιοειδών, εις βάρος των ανταγωνιστών της, αξιοποιώντας αποτελεσματικότερα το ισχυρό εμπορικό της δίκτυο.
«Είναι γεγονός ότι η πτώση των πωλήσεων του εμπορικού δικτύου μας στην Ελλάδα είναι χαμηλότερη του μέσου όρου, γεγονός που μεταφράζεται σε άνοδο του μεριδίου μας», ανέφερε προσφάτως υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, ενημερώνοντας θεσμικούς επενδυτές για τα πεπραγμένα της το 2012 και τις βλέψεις της για το 2013.
Σύμφωνα με σχετικά στοιχεία, το μερίδιο της επιχείρησης στην ελληνική αγορά των καυσίμων, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς των ναυτιλιακών και αεροπορικών καυσίμων, σημείωσε αύξηση της τάξεως των τεσσάρων εκατοστιαίων μονάδων το 2012, ανερχόμενο σε 33,4%, από 29,5% το 2011, 26,6% το 2010, 25,4% το 2009, 25,9% το 2008 και 21,7% το 2007. Παράλληλα, στο σύνολο της αγοράς εξαιρουμένης της αγοράς των ναυτιλιακών και αεροπορικών καυσίμων, το μερίδιό της ανήλθε σε 35,6%, από 32,0% το 2011.
Ανά κατηγορία προϊόντων τα μερίδια αγοράς της Μότορ Οϊλ στην Ελλάδα τον χρόνο που πέρασε ήταν 59,8% στα λιπαντικά (34,8% το 2011), 32,4% στις βενζίνες (36,8%), 61,7% στο μαζούτ (24,4%), 32,1% στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης (31,4%), 12,5% στην άσφαλτο (54,3%), 23,0% στα υγραέρια (29,2%), 8,1% στα αεροπορικά καύσιμα για εγχώρια χρήση (0%), 38,8% στα αεροπορικά καύσιμα για διεθνή χρήση (21,3%), 24,2% στο ναυτιλιακό μαζούτ (22,6%) και 31,8% στο πετρέλαιο ναυτιλίας (29,9%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου