Ένα νέο μείζον πρόβλημα έρχεται να περιπλέξει ακόμα περισσότερο την κατάσταση σε ότι αφορά το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και ανανέωσης του υποβρυχιακού στόλου του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και το μέλλον της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας.
Όπως αναφέρουν ασφαλείς πηγές του ΠΝ στο defencenet.gr, ο εκσυγχρονισμός του υπορβυχίου ΩΚΕΑΝΟΣ (S118) "Δεν έχει αποδώσει τα προσδοκώμενα" και συνεπώς "Βρίσκεται στην περιοχή της απόρριψης και μη αποδοχής του από το ΠΝ"!
Βέβαια για την εξέλιξη είναι προϊδεάσει το defencenet.gr με επανειλειμμένες αναφοράς στο πολύπαθο πρόγραμμα Neptune II, το οποίο αρχικά προέβλεπε τον εκσυγχρονισμό τριών υποβρυχίων Type 209/1200, εν συνεχεία οι Γερμανοί πρότειναν εκτός από το ΩΚΕΑΝΟΣ που είχε ολοκληρωθεί (το υποβρύχιο έχει παραδοθεί από τον Σεπτέμβριο του 2009 και όλοι οι εμπλεκόμενοι "σφυρίζουν αδιάφορα" γιατί κανείς δεν ξέρει πως να το χειριστεί) να ναυπηγήσουν δύο ολοκαίνουρια υποβρύχια Τype 209/1400 και εν τέλει καταλήξαμε στο νόμο Βενιζέλου με την ... αγορά (ενώ αρχικά μας τα χάριζαν τα δύο 1400άρια) δύο νέων Type 214.
Για τα οποία έχουν καταβληθεί 135 εκατ. ευρώ και ακόμα δεν έχει παραληφθεί ούτε βίδα! Εν πάση περιπτώσει το ζήτημα είναι τι θα γίνει με το ΩΚΕΑΝΟΣ, το οποίο έχει κοστίσει 500 εκατ. ευρώ και δυστυχώς δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
Ήταν σαφές από την εποχή του νόμου του Βενιζέλου που τροποποίησε τη Neptune II, τον Σεπτέμβριο του 2009 ότι "κάτι δεν πήγαινε καλά" και εκ του λόγου αυτού μετέθεσαν την παραλαβή για τον ... Μάϊο του 2012 (ενώ το υποβρύχιο οι Γερμανοί το είχαν παραδώσει τον Σεπτέμβριο του 2009 όταν και κατήγγειλαν την σύμβαση με το δημόσιο).
Τώρα που το ΠΝ πιέζεται εξαιρετικά σε ότι αφορά τον υποβρυχιακό στόλο (καλύτερας ας μην μπούμε σε λεπτομέρειες...) έγινε μια ακόμα προσπάθεια (έχουν γίνει και άλλες...) μήπως και με πιο "ελαστική" ανάλυση των προϋποθέσεων παραλαβής, αλλά χωρίς να παραβιάζονται οι κανόνες ασφαλούς πλεύσης γίνει δυνατή η παραλαβή του υποβρυχίου.
Το αποτέλεσμα ήταν "μία από τα ίδια: Το ΩΚΕΑΝΟΣ απ'ότι φαίνεται δεν θα πλεύσει ποτέ πια επιχειρησιακά. Εδώ ανακύπτει και μια σειρά άλλων ζητημάτων πέρα από την επιχειρησιακή διάσταση: Ποιος θα πληρώσει στο ΠΝ τα 500 εκατ. ευρώ που έχουν δαπανηθεί για το αποτυχημένο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού; Οι Γερμανοί της ThyssenKrupp Marine Systems; Ο Ισκαντάρ Σάφα; Τα αδιέξοδα, λοιπόν σε ότι αφορά τα ΕΝΑΕ, αντί να μειώνονται, μεγενθύνονται...
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου