Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

Όμιλος ΕΛΠΕ: Επενδύει στη Βιώσιμη Ανάπτυξη και Στηρίζει την Εθνική Οικονομία



Παρά το δυσμενές εγχώριο και διεθνές περιβάλλον, ο Όμιλος ολοκλήρωσε στη διάρκεια της πενταετίας 2008 - 2012 ένα επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 3 δισ. ευρώ περίπου.
Σημείο αναφοράς στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος ήταν οι επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των διυλιστηρίων του Ομίλου στην Ελευσίνα και τη Θεσσαλονίκη, των οποίων το κόστος ανήλθε συνολικά σε 1,5 δισ. ευρώ. Σκοπός των έργων ήταν η παραγωγή εξευγενισμένων, υψηλής ποιότητας και αξίας προϊόντων, τα οποία πληρούν τις πλέον σύγχρονες ευρωπαϊκές και διεθνείς προδιαγραφές. Η επένδυση στο διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης ολοκληρώθηκε εντός του 2011 σύμφωνα με τον προγραμματισμό και έχει τεθεί ήδη σε λειτουργία. Το εκσυγχρονισμένο διυλιστήριο της Ελευσίνας ολοκληρώνεται εντός του Ιουλίου 2012 και είναι έτοιμο να ξεκινήσει την εμπορική του λειτουργία.
Η αναβάθμιση των βιομηχανικών Εγκαταστάσεων της Ελευσίνας σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην ιστορία του Ομίλου κάνοντας πράξη το στόχο του για Βιώσιμη Ανάπτυξη. Πρόκειται για ένα έργο ύψους 1,2 δισ. ευρώ, που αποτελεί τη μεγαλύτερη διυλιστηριακή επένδυση των τελευταίων ετών, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη. Με βάση τον προϋπολογισμό, την πολυπλοκότητα και τη διάρκεια υλοποίησής του, το έργο εντάσσεται στην κατηγορία των «mega projects» και μπορεί να συγκριθεί σε κλίμακα με τα έργα κατασκευής της Αττικής Οδού, του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος και της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, για την ολοκλήρωση της επένδυσης απαιτήθηκαν 18 εκατ. ανθρωποώρες εργασίας.
Προηγμένα τεχνικά πρότυπα
Το έργο σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με κορυφαίες μελετητικές και κατασκευαστικές εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό ενώ σε κάθε στάδιο ακολουθήθηκαν οι αυστηρότεροι κώδικες σχεδιασμού και τα πλέον προηγμένα τεχνικά πρότυπα διεθνώς. Με την έναρξη της λειτουργίας του, το διυλιστήριο της Ελευσίνας θα παράγει πλέον καύσιμα, κυρίως ντίζελ, με μηδενική περιεκτικότητα σε θείο, δηλαδή φιλικότερα προς το περιβάλλον. Το έργο ουσιαστικά μηδενίζει την παραγωγή «μαύρων» προϊόντων (χαμηλής ποιότητας και αξίας μαζούτ) και ελαχιστοποιεί τη χρήση τους κατά την παραγωγική διαδικασία ενώ περιλαμβάνει πλήθος μονάδων οι οποίες βελτιώνουν τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του διυλιστηρίου 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου