Παρασκευή 19 Μαΐου 2023

Τα διυλιστήρια πετρελαίου της Κίνας έκαναν άντληση αποθεμάτων αργού τον Απρίλιο

 





Τα κινεζικά διυλιστήρια βυθίστηκαν σε αποθέματα αργού πετρελαίου τον Απρίλιο για πρώτη φορά σε 18 μήνες, καθώς οι υψηλοί ρυθμοί επεξεργασίας υπερέβαιναν τον όγκο του αργού που διατίθεται τόσο από τις εισαγωγές όσο και από την εγχώρια..

παραγωγή.

Τα διυλιστήρια επεξεργάστηκαν 61,1 εκατομμύρια τόνους τον Απρίλιο, που ισοδυναμεί με 14,87 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd), το οποίο ήταν το δεύτερο υψηλότερο στην ιστορία και ακολούθησε την κορύφωση όλων των εποχών των 14,9 εκατομμυρίων bpd τον Μάρτιο.

Ο όγκος του αργού που διατίθεται στα διυλιστήρια από εισαγωγές και εγχώρια παραγωγή τον Απρίλιο ήταν 59,71 εκατ. τόνοι, που ισοδυναμεί με 14,53 εκατ. bpd.

Η Κίνα δεν αποκαλύπτει τους όγκους αργού που εισρέουν προς ή από τα στρατηγικά και εμπορικά αποθέματα, αλλά μπορεί να γίνει μια εκτίμηση αφαιρώντας την ποσότητα του αργού που έχει υποστεί επεξεργασία από το σύνολο του αργού που διατίθεται από τις εισαγωγές και την εγχώρια παραγωγή.

Τον Απρίλιο, η συνολική διαθέσιμη ποσότητα αργού ήταν 340.000 bpd κάτω από τον όγκο που επεξεργάστηκαν τα διυλιστήρια, την πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2021 που τα διυλιστήρια αντλούν από αποθέματα.

Για το πρώτο τρίμηνο του 2023 η Κίνα πρόσθεσε περίπου 770.000 bpd είτε σε εμπορικές είτε σε στρατηγικές αποθήκες, ποσοστό που μειώθηκε στις 480.000 bpd για τους πρώτους τέσσερις μήνες ως αποτέλεσμα της έλξης των αποθεμάτων τον Απρίλιο.

Το ερώτημα για την αγορά πετρελαίου είναι εάν η εμβάπτιση της Κίνας στα αποθέματα είναι η αρχή μιας νέας τάσης ή αν ήταν απλώς μια εφάπαξ που οφείλεται σε προσωρινούς παράγοντες.

Από την πλευρά της επεξεργασίας, είναι σαφές ότι τα διυλιστήρια της Κίνας λειτουργούν πιο σκληρά τα εργοστάσιά τους, για να επωφεληθούν από την αυξανόμενη εγχώρια ζήτηση για καύσιμα καθώς η οικονομία ανοίγει ξανά από τα lockdown της COVID-19.

Τα διυλιστήρια ενίσχυσαν επίσης τις εξαγωγές διυλισμένων καυσίμων, έχοντας λάβει πρόσθετες ποσοστώσεις από την κυβέρνηση, καθώς το Πεκίνο αναζητούσε γρήγορους τρόπους για να τονώσει την οικονομική ανάπτυξη και τα διυλιστήρια είδαν ευκαιρίες να επωφεληθούν από τα μεγάλα περιθώρια κέρδους για τα προϊόντα το πρώτο τρίμηνο, ιδίως το ντίζελ.

Ενώ η ιστορία της εγχώριας ζήτησης παραμένει σε μεγάλο βαθμό άθικτη, τα υψηλά επίπεδα εξαγωγών προϊόντων ενδέχεται να αρχίσουν να μειώνονται τους επόμενους μήνες για διάφορους λόγους.

Τα διυλιστήρια είναι πιθανό να σταματήσουν τις εξαγωγές για να καλύψουν τις εγχώριες ανάγκες, τα περιθώρια κέρδους των διυλισμένων καυσίμων στην Ασία μειώθηκαν απότομα τις τελευταίες εβδομάδες και οι ποσοστώσεις εξαγωγών του δεύτερου γύρου του Πεκίνου είναι λιγότερο από το ήμισυ της πρώτης κατανομής.

Συνολικά, οι προοπτικές για τους όγκους διύλισης στην Κίνα παραμένουν ισχυρές, με την εγχώρια αγορά να ανακάμπτει και τις εξαγωγές προϊόντων πιθανόν να παραμείνουν σταθερές, ακόμη και αν είναι κάτω από τους τεράστιους όγκους που παρατηρήθηκαν το πρώτο τρίμηνο, όταν οι αποστολές αυξήθηκαν κατά 59,8% από την ίδια περίοδο του 2022.


Οι εισαγωγές αργού ανακάμπτουν

Από την πλευρά των εισαγωγών αργού, η εικόνα είναι πιο ενδιαφέρουσα, με τις αφίξεις του Απριλίου να είναι οι χαμηλότερες από τον Ιανουάριο στα 10,3 εκατομμύρια bpd.

Αυτό μπορεί να ήταν ένας προσωρινός παράγοντας, καθώς τα διυλιστήρια αναζητούσαν λιγότερο αργό καθώς εισέρχονταν στην παραδοσιακή περίοδο συντήρησης, αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι μια αντανάκλαση ότι η οικονομική ανάκαμψη της Κίνας ήταν άνιση.

Ενώ οι καταναλωτικές δαπάνες και τα ταξίδια έχουν αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου, η πιο ήπια παραγωγή και ο ακόμη υποτονικός κατασκευαστικός κλάδος έχουν επηρεάσει τη ζήτηση για ντίζελ.

Έπειτα, υπάρχει το θέμα των τιμών, με τα διυλιστήρια της Κίνας να έχουν δείξει στο παρελθόν ότι εάν θεωρούν ότι το αργό έχει αυξηθεί πολύ ψηλά ή με πολύ γρήγορο ρυθμό, είναι διατεθειμένες να εισάγουν λιγότερα και να βυθιστούν στα αποθέματα.

Αντίθετα, όταν οι τιμές του αργού πέφτουν, τα κινεζικά διυλιστήρια έχουν αγοράσει πέρα ​​από τις απαιτήσεις, όπως κατά τα πρώτα στάδια της πανδημίας COVID-19 όταν το πετρέλαιο κατρακύλησε σε χαμηλά επίπεδα πολλών δεκαετιών.

Ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι η καθυστέρηση μεταξύ της αγοράς αργού και της φυσικής παράδοσης, μια διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει έως και τρεις μήνες.

Η αιφνιδιαστική πρόσθετη μείωση της παραγωγής κατά 1,16 εκατομμύρια bpd που ανακοινώθηκε από τον όμιλο εξαγωγέων OPEC+ στις αρχές Απριλίου οδήγησε σε μια σύντομη άνοδο του παγκόσμιου δείκτη μελλοντικής εκπλήρωσης Brent, που έφτασε τα 87,49 δολάρια το βαρέλι στις 12 Απριλίου.

Ωστόσο, η τιμή έκτοτε υποχώρησε ξανά για να κλείσει στα 75,86 δολάρια το βαρέλι, που είναι κάτω από το επίπεδο λίγο κάτω από τα 80 δολάρια όταν ο ΟΠΕΚ + έκανε τη νέα του μείωση παραγωγής.

Η σύντομη άνοδος των τιμών μπορεί να είχε ως αποτέλεσμα τα κινεζικά διυλιστήρια να καθυστερούν ορισμένες αγορές πετρελαίου εκείνη την εποχή, αλλά αυτό πιθανότατα θα εμφανιστεί μόνο στις εισαγωγές τον Ιούνιο και τον Ιούλιο.

Για τον Μάιο, φαίνεται πιθανό ότι οι εισαγωγές θα ανακάμψουν, με την Refinitiv Oil Research να υπολογίζει τις αφίξεις στα 11,83 εκατομμύρια bpd, ένα άλμα κατά 1,53 εκατομμύρια bpd από το ήπιο αποτέλεσμα του Απριλίου.

Το τέλος της συντήρησης των διυλιστηρίων και οι προσδοκίες για ισχυρή οικονομική ανάπτυξη είναι οι πιθανοί μοχλοί των υψηλότερων εισαγωγών του Μαΐου.


 (Reuters) 


Από το hydrocarbonprocessing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου