Οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να ζητήσουν 2 δισ. ευρώ από τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να τις βοηθήσουν να στραφούν σε βιώσιμα καύσιμα, στο πλαίσιο μεταρρυθμίσεων για την ενίσχυση των πολιτικών της Ευρώπης για την κλιματική αλλαγή.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την Τρίτη μια..
ανανέωση της αγοράς άνθρακα της ΕΕ, η οποία θα χρησιμοποιούσε έσοδα από 20 εκατομμύρια άδειες CO 2 για να αποζημιώσει τις αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν βιώσιμα καύσιμα.Στη σημερινή τιμή του CO 2 , αυτό θα είναι συνολικά 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ, τα οποία οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να διεκδικήσουν από το 2024 έως το 2030 για να καλύψουν τη διαφορά τιμής μεταξύ της κηροζίνης με βάση τα ορυκτά καύσιμα και των πιο πράσινων καυσίμων, τα οποία είναι σήμερα πολύ πιο ακριβά.
Η αεροπορία θεωρείται ως ένας από τους κλάδους που είναι πιο δύσκολο να απελευθερωθούν από τον άνθρακα, με αεροσκάφη μηδενικών εκπομπών να μην αναμένονται για πάνω από μια δεκαετία. Βραχυπρόθεσμα, τα βιώσιμα καύσιμα είναι μια από τις λίγες επιλογές για το αποτύπωμα άνθρακα των αεροπορικών ταξιδιών.
Η μεταρρύθμιση της αγοράς άνθρακα της ΕΕ εξακολουθεί να χρειάζεται επίσημη έγκριση από τις χώρες της ΕΕ, η οποία αναμένεται αργότερα αυτόν τον μήνα, πριν γίνει νόμος.
Ξεχωριστά, η ΕΕ αναπτύσσει επίσης δεσμευτικούς στόχους για τις αεροπορικές εταιρείες για να αυξήσουν τη χρήση βιώσιμων καυσίμων.
Ο όμιλος εκστρατειών Transport & Environment είπε ότι τα κονδύλια της ΕΕ θα πρέπει να συνδυαστούν με δεσμευτικούς στόχους και περισσότερες επενδύσεις στον κλάδο, για να ξεκινήσει μια αγορά για πράσινα καύσιμα.
«Οι επιδοτήσεις από μόνες τους δεν θα είναι αρκετές για να ενεργοποιήσουν τη μετάβαση στα ηλεκτρονικά καύσιμα», δήλωσε ο διευθυντής αεροπορίας του ομίλου Jo Dardenne.
Οι αεροπορικές εταιρείες πρόκειται να αντιμετωπίσουν υψηλότερο κόστος για τη ρύπανση στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια. Ως μέρος των μεταρρυθμίσεων της αγοράς άνθρακα, η ΕΕ θα σταματήσει να δίνει δωρεάν άδειες CO 2 σε αεροπορικές εταιρείες από το 2026, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να αγοράσουν μια άδεια για να καλύπτουν κάθε τόνο CO 2 που εκπέμπουν.
Οι άδειες άνθρακα της ΕΕ διαπραγματεύονταν με περίπου 94 ευρώ ανά τόνο CO 2 την Τρίτη.
Ο βιομηχανικός όμιλος Airlines for Europe χαιρέτισε τη χρηματοδότηση, αλλά ζήτησε περαιτέρω υποστήριξη για τα πράσινα καύσιμα, σημειώνοντας ότι η απώλεια δωρεάν αδειών CO 2 θα μπορούσε να κοστίσει στις αεροπορικές εταιρείες 6 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως - ενδεχομένως αυξάνοντας τις τιμές των εισιτηρίων.
«Η Ευρώπη θα πρέπει να ρίξει το βάρος της στην παραγωγή SAF για να διασφαλίσει ότι το φρεάτιο SAF δεν θα στεγνώσει πριν καν ξεκινήσει», δήλωσε εκπρόσωπος της A4E.
(Reuters)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου