Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2023

Τα ρωσικά ανώτατα όρια τιμών προσελκύουν το ενδιαφέρον της Ινδίας για αγορά πρώτης ύλης νάφθας χαμηλού κόστους

 




Περισσότερες ινδικές εταιρείες ελκύονται να αγοράσουν ρωσική νάφθα ως πρώτη ύλη χαμηλού κόστους για τα διυλιστήρια και τα πετροχημικά τους εργοστάσια μετά τα ανώτατα όρια τιμών που επιβλήθηκαν από τα..

δυτικά έθνη, δήλωσαν έξι πηγές διύλισης .

Οι τιμές για τα εξευγενισμένα προϊόντα όπως η νάφθα και το μαζούτ περιορίζονται στα 45 δολάρια/βαρέλι από την Ομάδα των Επτά εθνών, την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Αυστραλία σε ένα σχέδιο που αποσκοπεί στον περιορισμό της χρηματοδότησης της Μόσχας στον πόλεμο κατά της Ουκρανίας. Συγκριτικά, η νάφθα Σιγκαπούρης διαπραγματεύτηκε στα 80,03 $/βαρέλι την Τρίτη σε ελεύθερη βάση.

Το ανώτατο όριο τιμής εφαρμόστηκε μαζί με την απαγόρευση της ΕΕ στις εισαγωγές ρωσικών πετρελαϊκών προϊόντων στις 5 Φεβρουαρίου.

Το ενδιαφέρον της Ινδίας να αυξήσει τις εισαγωγές ρωσικών προϊόντων πετρελαίου έρχεται αφότου ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού στον κόσμο έγινε ο μεγαλύτερος πελάτης πετρελαίου της Μόσχας μετά την Κίνα, καθώς η Δύση απέφευγε τις προμήθειες από τη Μόσχα. Το φθηνό ρωσικό αργό μείωσε το κόστος στα ινδικά διυλιστήρια και αύξησε τα περιθώρια.

Η Reliance Industries Ltd. αύξησε τις εισαγωγές της σε εισαγωγές ρωσικής νάφθας τον Φεβρουάριο σε περίπου 222.000 τόνους, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων από τη Refinitiv.

Η Reliance άρχισε να εισάγει ρωσική νάφθα τον Σεπτέμβριο και μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου είχε αποστείλει περίπου 217.000 τόνους, έδειξαν τα στοιχεία.

Η Reliance, που είναι ήδη ο μεγαλύτερος αγοραστής ρωσικής νάφθας και μαζούτ στην Ινδία, θα εξετάσει το ενδεχόμενο να αυξήσει περαιτέρω τις εισαγωγές, είπε μία από τις πηγές.

Οι ρωσικές εισαγωγές μαζούτ πρόκειται να τριπλασιάσουν το ρεκόρ της τάξης των 4,8 MMt μεταξύ Απριλίου 2022 και Φεβρουαρίου 2023, τους πρώτους 11 μήνες αυτού του οικονομικού έτους, από περίπου 1,6 MMt το 2021/2022, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv Eikon.

Τα κρατικά διυλιστήρια Bharat Petroleum Corp.  και Indian Oil Corp., που διαθέτουν πετροχημικές εγκαταστάσεις, αναζητούν επίσης ευκαιρίες για να αγοράσουν ρωσική νάφθα, ανέφεραν πηγές.

"Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει καμία προσφορά σε εμάς για ρωσικό πετρέλαιο. Είναι πολύ νωρίς... σίγουρα θα αγοράσουμε ρωσική νάφθα εάν την πάρουμε σε φθηνότερη τιμή", δήλωσε ένας αξιωματούχος σε ένα από τα κρατικά διυλιστήρια.

Η Haldia Petrochemicals Ltd θα εξετάσει επίσης το ενδεχόμενο να αγοράσει ρωσική νάφθα εάν η ποιότητα και το κόστος είναι κατάλληλα για τα εργοστάσιά της, ανέφεραν δύο πηγές της εταιρείας.

Η Reliance, η IOC, η BPCL και η Haldia Petrochemicals δεν απάντησαν στα email του Reuters που ζητούσαν σχόλια.

Τα ανώτατα όρια τιμών της G7 απαγορεύουν τις δυτικές ασφαλιστικές, ναυτιλιακές και άλλες εταιρείες να χρηματοδοτούν, να ασφαλίζουν, να εμπορεύονται, να διαμεσολαβούν ή να μεταφέρουν φορτία ρωσικού αργού και προϊόντων πετρελαίου, εκτός εάν αγοράστηκαν με ή κάτω από τα καθορισμένα ανώτατα όρια τιμών.


ΟΧΙ DIESEL

Ωστόσο, τα ινδικά διυλιστήρια είναι απίθανο να αγοράσουν ρωσικό ντίζελ, καθώς το κόστος εισαγωγής είναι υψηλό μετά την προσθήκη 10-15 $ ανά βαρέλι στο κόστος μεταφοράς και ασφάλισης στο ανώτατο όριο τιμής των 100 $ για το καύσιμο.

Οι τιμές αναφοράς της Ασίας με θείο βενζίνης 10 ppm ήταν στα 110,57 $/βαρέλι την Τρίτη.

Υπάρχει επίσης ένας απροσδόκητος φόρος στις εξαγωγές ντίζελ που καθιστά τις επανεξαγωγές αντιοικονομικές.

«Καθώς δεν υπάρχει έλλειψη ντίζελ στην Ινδία, οποιεσδήποτε εισαγωγές ντίζελ από τη Ρωσία θα ενισχύσουν τις εξαγωγές της Ινδίας και οι εξαγωγές θα επιβαρυνθούν με τον απροσδόκητο φόρο», είπε ένα στέλεχος του διυλιστηρίου.

Σε αντίθεση με τη νάφθα που εισάγεται από ορισμένα διυλιστήρια και πετροχημικούς κατασκευαστές, η Ινδία είναι αυτάρκης στην παραγωγή ντίζελ, καθώς τα περισσότερα διυλιστήρια είναι παραδοσιακά προσανατολισμένα στη μεγιστοποίηση της παραγωγής πετρελαίου.

«Λόγω της εγγύτητάς της τόσο με τη Ρωσία όσο και με την Ευρώπη, πιστεύουμε ότι η Μέση Ανατολή είναι η καλύτερη περιοχή για εισαγωγές ρωσικού ντίζελ», δήλωσε το στέλεχος του διυλιστηρίου.


Από το hydrocarbonprocessing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου