Το μοναδικό διυλιστήριο πετρελαίου της Σλοβακίας Slovnaft θα μειώσει το μερίδιο του ρωσικού πετρελαίου στις δραστηριότητές του επεξεργασίας το επόμενο έτος σε περίπου 60% από περίπου 95% και θα χρησιμοποιήσει άλλα μείγματα για να συμμορφωθεί με τις κυρώσεις..
στη Ρωσία, ανέφερε η εταιρεία.Η Slovnaft, η οποία ανήκει στην ουγγρική MOL και επεξεργάζεται 124.000 βαρέλια την ημέρα (bpd) και εξάγει τα προϊόντα της σε όλη την κεντρική Ευρώπη, χρησιμοποιεί ρωσικό πετρέλαιο που προμηθεύεται από τον αγωγό Druzhba, αλλά επιταχύνει τις τροποποιήσεις για τη χρήση άλλων μειγμάτων.
Η στροφή είναι απάντηση στο επικείμενο εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις εισαγωγές ρωσικού αργού πετρελαίου, το οποίο στοχεύει να σταματήσει το 90% των εισαγωγών αργού της Ρωσίας στο μπλοκ των 27 εθνών.
Η Σλοβακία, μαζί με την Ουγγαρία και την Τσεχική Δημοκρατία, εξασφάλισαν εξαιρέσεις για εισαγωγές βασικών αγωγών. Οι εξαιρέσεις, ωστόσο, δεν καλύπτουν τις περισσότερες εξαγωγές καυσίμων που παράγονται από ρωσικό πετρέλαιο, κάτι που είναι προβληματικό για τη Slovnaft.
Η Slovnaft δήλωσε στο Reuters ότι θα είναι σε θέση να διατηρήσει ένα ποσοστό ρωσικού πετρελαίου στο μείγμα της χάρη σε εξαιρέσεις που καλύπτουν την αγορά της Σλοβακίας και αρχικά να τροφοδοτεί τις εξαγωγές προς την Τσεχική Δημοκρατία.
«Υποθέτουμε ότι εφόσον το μερίδιο αγοράς μας στην εγχώρια αγορά και στην Τσεχική Δημοκρατία διατηρείται, το επόμενο έτος ενδέχεται να επεξεργαστούμε περίπου το 60% του ετήσιου όγκου με τη REBCO (ρωσικό μείγμα) και το υπόλοιπο θα πρέπει να είναι εναλλακτικό, για εξαγωγικούς σκοπούς. », δήλωσε ο εκπρόσωπος της Slovnaft, Anton Molnar, προσθέτοντας ότι στοχεύει να διατηρήσει την ικανότητα επεξεργασίας παρόμοια με τα σημερινά επίπεδα.
Η εξαίρεση που καλύπτει τις εξαγωγές προς την Τσεχική Δημοκρατία λήγει στις 5 Δεκεμβρίου του επόμενου έτους, γεγονός που θα αναγκάσει τη Slovnaft να μειώσει περαιτέρω τη χρήση ρωσικού πετρελαίου.
Η Slovnaft εξάγει περίπου το 62% του ντίζελ της, εκ των οποίων το 27% στην Τσεχική Δημοκρατία και το 20% στην Αυστρία. Εξάγει επίσης το μεγαλύτερο μέρος της βενζίνης, τα καύσιμα αεριωθουμένων, τα πολυμερή και το θείο.
«Το 2023 δεν θα είναι εύκολο και οι επιπλοκές της επεξεργασίας μπορεί να γίνουν εμφανείς μόνο κατά την ίδια τη λειτουργία», πρόσθεσε η εταιρεία.
(Reuters)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου