Τρίτη 25 Μαΐου 2021

Την Επιβολή Φορολογίας στα Καύσιμα των Αεροπλάνων Εξετάζει η ΕΕ

 



Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιδιώκει να επεκτείνει τη φορολογία της ενέργειας στον κλάδο των αερομεταφορών, καθώς εντείνει τις προσπάθειες για να επιτύχει τους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας για ουδετερότητα σε σχέση με τον άνθρακα έως το 2050. Κατά τη διάρκεια συνεδρίασης των υπουργών οικονομικών της ΕΕ στη Λισαβόνα το Σαββατοκύριακο, οι υπουργοί υποστήριξαν, γενικά, μια πρόταση για φορολόγηση των καυσίμων των..

αερομεταφορών σε επίπεδο ΕΕ, ανέφεραν οι Financial Times, επικαλούμενοι αξιωματούχους

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μελετά τροποποιήσεις στην πολιτική της σχετικά με τη φορολογία της ενέργειας στην ΕΕ μέσω νέας νομοθεσίας που αναμένεται να προταθεί αυτό το καλοκαίρι και να αντικαταστήσει τους κανονισμούς που ισχύουν εδώ και δύο δεκαετίες, σύμφωνα με το Oilprice. Επί του παρόντος, οι αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές απαλλάσσονται από τη φορολογική πολιτική της ΕΕ, αλλά υπό το φως της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και της έντονης ώθησης σε πολλές χώρες προς την «πράσινη οικονομία», ήρθε η ώρα για συνομιλίες με στόχο την επιβολή εισφοράς στις αεροπορικές και ναυτιλιακές εταιρείες.

Και τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ πρέπει να συμφωνήσουν σε τέτοιες νομοθετικές αλλαγές, έτσι ώστε να εφαρμοστεί ένας πανευρωπαϊκός φόρος επί των αεροπορικών καυσίμων. Η ΕΕ θεωρεί ότι οι αερομεταφορές είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πηγές εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και λαμβάνει μέτρα για τον περιορισμό αυτών των εκπομπών.

Η ΕΕ είναι επίσης έτοιμη να αναθεωρήσει την οδηγία για το σύστημα εμπορίας εκπομπών (ETS) σχετικά με την αεροπορία κατά τρόπο συμβατό με τους στόχους της για το κλίμα εν όψει του 2030.

Η αναθεώρηση του ETS θα είναι ο «ακρογωνιαίος λίθος» της νομοθεσίας για το κλίμα και την ενέργεια που αναμένεται τον Ιούλιο, δήλωσε ο Frans Timmermans, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, στον Frédéric Simon του EURACTIV σε μια αποκλειστική συνέντευξη που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα. «Πρέπει να εξετάσουμε δυνητικούς νέους τομείς για να τον εφαρμόσουμε. Αλλά και σε ισχύουσες περιπτώσεις. Για παράδειγμα, πρέπει να εξετάσουμε πολύ προσεκτικά τις δωρεάν παροχές. Και ίσως πρέπει επίσης να κοιτάξουμε πολύ προσεκτικά τη διεύρυνση του ETS στη ναυτιλία ή την αεροπορία», δήλωσε ο Timmermans στο EURACTIV.


Από το energia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου