Περισσότερες από δύο δεκαετίες ανάπτυξης των αεροπορικών εταιρειών «μηδενίστηκαν» την χρονιά που μας πέρασε, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού που φρέναρε τα ταξίδια παγκοσμίως, τονίζει νέα έρευνα της εταιρείας δεδομένων και στατιστικών για τον τομέα των ταξιδίων, Cirium.
«Η πανδημία και οι συνέπειές της εξαφάνισαν 21 χρόνια ανάπτυξης της επιβατικής κίνησης μέσα σε μερικούς μήνες, συρρικνώνοντας..
τη φετινή κίνηση στα επίπεδα του 1999», σημειώνει χαρακτηριστικά η έρευνα προσδιορίζοντας την πτώση της επιβατικής κίνησης στο 67% σε σχέση με πέρυσι.Όπως αναφέρεται, τα χιλιόμετρα επιβατών (revenue passenger kilometers – RPKs) που καταγράφηκαν το 2020 έφτασαν τα 2,9 τρισ. εν συγκρίσει με τα 8,7 τρισ. του 2019. Σημειωτέον ότι τα RPKs χρησιμοποιούνται ως μονάδα μέτρησης της αεροπορικής κίνησης.
Αντίστοιχα και ο αριθμός των πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν, από 1η Ιανουαρίου έως 20 Δεκεμβρίου, μειώθηκε στα 16,8 εκατ. έναντι 33,2 εκατ. που είχαν πραγματοποιηθεί την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cirium η δεινή κατάσταση που διαμορφώθηκε εξαιτίας της πανδημίας ανάγκασε περισσότερες από 40 αεροπορικές εταιρείες να σταματήσουν εντελώς ή να αναστείλουν τις δραστηριότητές τους με τους αναλυτές της αγοράς να εκτιμούν ότι η νέα χρονιά θα φέρει περισσότερα «λουκέτα» σε εταιρείες του κλάδου παρά μάλιστα την οικονομική βοήθεια που παρέχουν οι κυβερνήσεις για την διάσωσή τους.
Να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA) ο δανεισμός των αεροπορικών εταιρειών έχει φτάσει σε ύψη-ρεκόρ στην προσπάθειά τους να μην χρεοκοπήσουν. Ειδικότερα, ο κυβερνητικός δανεισμός αγγίζει τα 220 δισ. δολάρια, με την Moody’s να εκτιμά ότι ακόμα 22 δισ. δολάρια δανεισμού θα δρομολογηθούν το 2021.
Κι αυτό γιατί η πανδημία και τα lockdown που επιβλήθηκαν σε διάφορες χώρες του κόσμου καθήλωσαν για κάποιους μήνες το 94% του αεροπορικού στόλου παγκοσμίως με αποτέλεσμα οι απώλειες για την φετινή χρονιά να εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 118 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΙΑΤΑ.
Βάσει των εκτιμήσεων των φορέων του κλάδου η ανάκαμψη θα είναι σίγουρα σταδιακή, με την περιφέρεια της Ασίας – Ειρηνικού και της Βόρειας Αμερικής να κινούνται γρηγορότερα προς αυτή. Αυτό επισφραγίζει άλλωστε και η λίστα της έρευνας της Cirium, με τα πολυσύχναστα αεροδρόμια της χρονιάς που μας πέρασε, η πλειονότητα των οποίων εντοπίζεται στις προαναφερθείσες περιοχές. Αξιοσημείωτο είναι ωστόσο πως από τα πολυσύχναστα αεροδρόμια λείπουν αυτά των μεγάλων πόλεων όπως η Νέα Υόρκη, το Πεκίνο και η Σανγκάη τα οποία επλήγησαν δυσανάλογα λόγω της υψηλής διεθνούς κίνησης που καταγράφουν υπό φυσιολογικές συνθήκες.
Όσο για το είδος των πτήσεων που θα δείξουν τα πρώτα σημάδια βιώσιμης ανάκαμψης, αρχής γενομένης από το 2024, θα είναι οι εγχώριες και οι πτήσεις για λόγους αναψυχής.
Αντίστοιχες είναι και οι προβλέψεις της ΙΑΤΑ, η οποία εκτιμά ότι τα συνολικά έσοδα του κλάδου την νέα χρονιά αναμένεται να μειωθούν κατά 46%, σε σύγκριση με τα 838 δισεκατομμύρια δολάρια του 2019. Παρομοίως και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, εκτιμά ότι η μερική ανάκαμψη του τουρισμού διεθνώς δεν πρόκειται να έλθει πριν από το τρίτο τρίμηνο του 2021 με τα επίπεδα ρεκόρ των προηγούμενων ετών να απαιτούν δύο με τρία χρόνια για να επιτευχθούν.
Από το insider.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου