Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2020

Τα περισσότερα διυλιστήρια που έκλεισαν το 2020 μπορούν να ανοίξουν ξανά μόνο ως τερματικά, ανανεώσιμες εγκαταστάσεις

 


Οι προσδοκίες για μια αργή ανάκαμψη της ζήτησης καυσίμων μετά την πανδημία, η οποία έχει ήδη κλείσει τα 2 MMbpd της ικανότητας διύλισης το 2020, θα περιορίσει τις επιλογές των ιδιοκτητών στο μέλλον.

Η ζήτηση για διάβρωση το 2020 για προϊόντα όπως τα καύσιμα αεριωθούμενων αεροσκαφών, σε συνδυασμό με μια αδύναμη προοπτική, σημαίνει ότι πολλά κλειστά διυλιστήρια δεν θα..

επιστρέψουν στη λειτουργία αργού πετρελαίου, δήλωσε ο Joseph Israel, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Par Petroleum.

"Αν κοιτάξετε τους τελευταίους μήνες, η λίστα κλεισίματος των διυλιστηρίων είναι αρκετά μεγάλη, περίπου δύο εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα σε όλο τον κόσμο", δήλωσε το Ισραήλ κατά τη διάρκεια μιας  διάσκεψης Reuters Events Downstream  τον Νοέμβριο.

Τα διυλιστήρια που επιβιώνουν πρέπει να έχουν ενσωματωμένη ευελιξία για να αλλάξουν την απόδοση ώστε να μεγιστοποιήσουν τα προϊόντα που έχουν ακόμα ζήτηση. Η ενσωματωμένη ευελιξία σημαίνει επίσης ικανότητα εκτέλεσης διαφορετικών βαθμών αργού, είπε.

«Μερικά διυλιστήρια δεν είναι τυχερά που έχουν αυτήν την ευελιξία», δήλωσε ο Ισραήλ.

Ορισμένοι ιδιοκτήτες διυλιστηρίων «δεν έχουν τον ισολογισμό για να κρατήσουν και να περιμένουν καλύτερες ημέρες», πρόσθεσε.

Η Par Pacific, η οποία κατέχει την Par Petroleum, παραθέτει στον ιστότοπό της 208.000 βαρέλια ημερησίως (bpd) ικανότητα διύλισης σε εργοστάσια στη Χαβάη, καθώς και στο Rockies και το Pacific Northwest. Οι εισηγμένες μετοχές της στη Νέα Υόρκη διαπραγματεύτηκαν στα μέσα Νοεμβρίου σε λιγότερο από το μισό από το σημείο που ήταν πριν από ένα χρόνο.


Τριετή προοπτική ζήτησης μετά το Covid 

Η συνολική παγκόσμια ζήτηση αργού πετρελαίου ήταν περίπου 100 εκατομμύρια bpd το 2019, σχεδόν ευθυγραμμισμένη με την προσφορά. Η προσδοκία εκείνη την εποχή ήταν να αυξηθεί η ζήτηση μαζί με την αυξημένη οικονομική δραστηριότητα.

Πριν από το Covid-19, η προβλεπόμενη αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης ήταν για αύξηση 6 MMbpd σε 3 χρόνια. Στη συνέχεια, η ζήτηση για πετρέλαιο μειώθηκε κατά 20 MMbpd τον Απρίλιο ή περίπου το 20% του συνόλου, πρόσθεσε.

Πολλά διυλιστήρια δεν είχαν άλλη επιλογή από το ρελαντί, είπε.

Μερικά από αυτά τα διυλιστήρια που έκλεισαν το 2020 «θα γίνουν τερματικά, μερικά από αυτά θα γίνουν ανανεώσιμες μονάδες ντίζελ ή βιοκαυσίμων», πρόσθεσε το Ισραήλ.


Η ζήτηση covid και πετρελαίου πήρε διαφορετικές κατευθύνσεις στα μέσα του 2020

Από την έναρξη της πανδημίας, οι στατιστικές που σχετίζονται με τις νοσηλείες Covid-19 στον κόσμο «χειροτερεύουν μόνο κάθε μήνα», δήλωσε το Ισραήλ.

Μέχρι το δεύτερο τρίμηνο, η ζήτηση πετρελαίου επιδεινώθηκε παράλληλα με την εντατικοποίηση της πανδημίας.

Ωστόσο, δεδομένου ότι περίπου τα μέσα του έτους «η ζήτηση πετρελαίου πήρε την άλλη κατεύθυνση και βελτιώθηκε κάθε μήνα», ακόμη και όταν η πανδημία συνέχισε να εντείνεται, πρόσθεσε.

"Έτσι, τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο επιστρέφουμε ήδη στο 95% των αριθμών προ-Covid." Ωστόσο, η συναίνεση για την απώλεια ζήτησης πετρελαίου το 2020 είναι πιθανό να είναι περίπου 8,5 MMbpd παγκοσμίως, πρόσθεσε.


Αλλαγή προφίλ ζήτησης

Το 2020, «οι αναδυόμενες οικονομίες έχασαν 3,3 MMbpd και μπορείτε να δείτε τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και όλες τις βιομηχανικές χώρες με την ίδια δυναμική», είπε.

Η απώλεια του 2020 περιελάμβανε επίσης «3 MMbpd ζήτησης βενζίνης, 3 MMbpd ζήτησης καυσίμων jet και 1,7 MMbpd ζήτησης ντίζελ», είπε.

Στις αρχές της πανδημίας, καθώς επιβλήθηκαν οι κλειδαριές, «η βενζίνη τραυματίστηκε περισσότερο και από εκεί το σημείο η ανάκαμψη ήταν η ταχύτερη», πρόσθεσε.

Όσον αφορά το ντίζελ, ένιωσε μια επίδραση που σχετίζεται με την οικονομική ανάπτυξη.

«Η απώλεια καυσίμου jet είναι σίγουρα μακράν η χειρότερη επίπτωση και επίσης η πιο συνεπής», πρόσθεσε.

Πριν από το Covid υπήρχαν 110.000 έως 125.000 πτήσεις την ημέρα, με πτώση σε μόλις 35.000 την άνοιξη », είπε. Έχει ανακάμψει μόνο σε περίπου 60.000 έως 65.000, με τις διεθνείς πτήσεις να έχουν πληγεί περισσότερο, είπε.


Η αγορά υπερπλήρωσε παρά τις περικοπές

«Έτσι, εάν είστε παραγωγός πετρελαίου και βλέπετε 8,5 MMbpd ζήτησης να εξατμίζεται, πρέπει να κάνετε κάτι», είπε ο Ισραήλ.

«Οι χώρες του ΟΠΕΚ αναμένεται να μειώσουν την παραγωγή πετρελαίου το 2020 κατά 3,8 MMbpd και οι μη OPEC αναμένεται να μειώσουν 3,1 MMbpd, οπότε 6,9 MMbpd του πετρελαίου, σχεδόν 7 MMbpd σε σύγκριση με την απώλεια ζήτησης 8,5 MMbpd», πρόσθεσε.

«Εξακολουθούμε να υπερφορτώνουμε 1,6 MMbpd την ημέρα», πρόσθεσε.

«Οι προσδοκίες στην αγορά είναι ότι το OPEC plus πρόκειται να κάνει κάτι», είπε.

Ένας άλλος παράγοντας που απειλεί να επιδεινώσει την υπερπροσφορά είναι η επιστροφή σημαντικής παραγωγής στη Λιβύη που δεν υπήρχε πέρυσι, περίπου 800.000 bpd, πρόσθεσε.

«Έχουμε μια αδύναμη οικονομία σε παγκόσμιο επίπεδο, έχουμε αβεβαιότητα και όλοι είμαστε πολύ bearish, είναι μια συνταγή για μια πολύ αδύναμη αγορά πετρελαίου», πρόσθεσε το Ισραήλ.

«Μετά την άνοιξη, η τιμή σταθεροποιήθηκε περίπου 40 $ ανά βαρέλι. Αυτό είναι χαμηλό και η τάση είναι ακόμη χαμηλότερη », πρόσθεσε.


Περιθώρια εξαιρετικά χαμηλά, χαμηλότερα ποσοστά χρήσης

«Η ζήτηση κυριαρχεί στα περιθώρια διύλισης και τα περιθώρια είναι εξαιρετικά χαμηλά στην Ευρώπη, την Ασία και τις ΗΠΑ», δήλωσε το Ισραήλ.

"Εάν είστε διυλιστήριο και αυτό είναι το περιθώριο και το περιβάλλον ζήτησης, θα χτυπήσετε τα φρένα", πρόσθεσε.

«Στις ΗΠΑ, τα ιστορικά ποσοστά χρησιμοποίησης ήταν 85% έως 95% χρησιμοποιούμενη ικανότητα. Το 2020 70% έως 80% κάτω και πίσω στα μέσα της δεκαετίας του '70, πραγματικά αγωνίζεται να προχωρήσει πέρα ​​από αυτό », είπε.

Σε όλο τον κόσμο παίζουν οι «ίδιες δυναμικές».

Η Κίνα είναι η μόνη οικονομία που κατάφερε να επιστρέψει στην ανάπτυξη. Τα στοιχεία του τρίτου τριμήνου έδειξαν ότι το ΑΕΠ του επέστρεψε στο πράσινο για την Κίνα. Ωστόσο, οι ΗΠΑ και η Ευρώπη εξακολουθούν να αγωνίζονται, πρόσθεσε.


Αλλαγές στο μείγμα προϊόντων

Το άλλο στοιχείο «είναι πραγματικά το μείγμα προϊόντων ή αυτό που ονομάζουμε αποδόσεις», δήλωσε ο Ισραήλ.

«Όταν τα καύσιμα αεριωθουμένων δεν χρειάζονται, ή δεν χρειάζονται όπως στο παρελθόν, και όταν η βενζίνη δεν χρειαζόταν την άνοιξη, τα διυλιστήρια χρειάζονταν να κάνουν κάτι στη διαδικασία τους, στην ακατέργαστη επιλογή τους», δήλωσε ο Ισραήλ.

«Εάν είστε διυλιστήριο, θέλετε να ρίξετε τζετ στο ντίζελ. Για να βοηθήσετε στην εξάλειψη αυτής της επιπλέον παραγωγής αεριωθούμενων αεροπλάνων, θέλετε να μεγιστοποιήσετε τη βενζίνη έναντι των καυσίμων jet », πρόσθεσε.

«Και τότε πιθανότατα θέλετε να αναμιγνύετε το θείο στο μείγμα του μαζούτ σας στο LSFO (Χαμηλό καύσιμο θείου). Αυτό είναι για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ή την αποθήκη καυσίμων », πρόσθεσε.

«Καθώς το κάνετε αυτό, αλλάζετε την ακατέργαστη επιλογή σας, ανεβαίνετε και ανεβάζετε τις μονάδες, ανάλογα, και συνεχίζετε να παρακολουθείτε αυτό το προφίλ ζήτησης» καθημερινά, πρόσθεσε.

Μια άλλη πτυχή που άλλαξε είναι η αποθήκευση. Η μελλοντική αγορά πετρελαίου παραμένει σε contango, αν και όχι τόσο την άνοιξη. Όλη η χωρητικότητα αποθήκευσης λαδιού χρησιμοποιείται, συμπεριλαμβανομένων των υπεράκτιων, είπε.

Η βεβαιότητα είναι ότι το 2021 είναι πιθανό να είναι ασταθές

«Θα πρέπει να συνεχίσουμε να ελαχιστοποιούμε τη δομή του κόστους μας για να παραμείνουμε εκεί, να παραμείνουμε ορατοί, να παραμένουμε κερδοφόροι, ίσως», πρόσθεσε ο Isreael.


Από τον Renzo Pipoli

Από το hydrocarbonprocessing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου