Από το energypress.gr
Μπορεί λογιστικά, η πτώση των τιμών του πετρελαίου να έχει επίπτωση στην αποτίμηση των αποθεμάτων που τηρούν τα διυλιστήρια, ωστόσο η πτώση των τιμών μεταφράζεται σε σημαντικές ευκαιρίες για προμήθεια πρώτης ύλης σε ανταγωνιστικό κόστος και άρα για σημαντική ενίσχυση των περιθωρίων. Όπως σημείωσε πρόσφατα έκθεση της UBS, η αναταραχή στην αγορά πετρελαίου και ο πόλεμος των τιμών αποτελεί “ανακούφιση” για τον κλάδο της διύλισης.
Συγκεκριμένα οι αναλυτές του οίκου αναφέρονται..
στο γεγονός ότι η μείωση των τιμών του αργού, περιορίζει σημαντικά τα κόστη πρώτης ύλης για τον κλάδο και κατά συνέπεια επηρεάζει θετικά τα περιθώρια διύλισης. Ενδεικτικά, κατά την πρώτη εβδομάδα που η Σαουδική Αραβία πάτησε τη σκανδάλη για τον εμπορικό πόλεμο, μειώνοντας τις επίσημες τιμές της, το ελαφρύ αραβικό πετρέλαιο (Arab Light) παραδόθηκε σε διυλιστήρια της βορειοδυτικής Ευρώπης με μειωμένο κατά 8 δολάρια το βαρέλι κόστος.
Ο κλάδος της διύλιησης αναμένεται να αποκομίσει επιπλέον οφέλη τον Απρίλιο όταν και θα υλοποιηθεί η απόφαση του Ριάντ για αύξηση της παραγωγής της Σαουδικής Αραβίας, που θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο την προσφορά στην αγορά. Τα μεγαλύτερα οφέλη πάντως, προορίζονται για τα σύνθετα διυλιστήρια που μπορούν να αξιοποιήσουν τα spread μεταξύ ελαφριών και βαρύτερων πετρελαίων, κάτι που ισχύει και για τους ελληνικούς ομίλους (ΕΛΠΕ, Motor Oil).
Την ίδια στιγμή πάντως που οι ευκαιρίες για προμήθεια φθηνότερων πετρελαιών λειτουργεί ευνοϊκά για τα περιθώρια του κλάδου, τα οφέλη ψαλιδίζονται εξαιτίας του περιορισμού της ζήτησης που προκαλεί η έξαρση του κορωναϊού. Για παράδειγμα ήδη στην Ασία η κατανάλωση προϊόντων πετρελαίου έχει υπερκεράσει τα όποια οφέλη από την πτώση των τιμών.
Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, κατά το πρώτο δίμηνο του έτους η ζήτηση καυσίμων κίνησης κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Ωστόσο πιέσεις έχει δεχθεί η κατανάλωση αεροπορικών καυσίμων, ενώ τις τελευταίες ημέρες καταγράφεται υποχώρηση και στα υπόλοιπα καύσιμα εξαιτίας των περιορισμών που τέθηκαν σε ισχύ για τον κορωναϊό. Και βέβαια τα δυσοίωνα μηνύματα για την τουριστική κίνηση του καλοκαιριού, εφόσον επιβεβαιωθούν, αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά την εποχική κατανάλωση καυσίμων κίνησης, των αεροπορικών και των ναυτιλιακών καυσίμων.
Μπορεί λογιστικά, η πτώση των τιμών του πετρελαίου να έχει επίπτωση στην αποτίμηση των αποθεμάτων που τηρούν τα διυλιστήρια, ωστόσο η πτώση των τιμών μεταφράζεται σε σημαντικές ευκαιρίες για προμήθεια πρώτης ύλης σε ανταγωνιστικό κόστος και άρα για σημαντική ενίσχυση των περιθωρίων. Όπως σημείωσε πρόσφατα έκθεση της UBS, η αναταραχή στην αγορά πετρελαίου και ο πόλεμος των τιμών αποτελεί “ανακούφιση” για τον κλάδο της διύλισης.
Συγκεκριμένα οι αναλυτές του οίκου αναφέρονται..
στο γεγονός ότι η μείωση των τιμών του αργού, περιορίζει σημαντικά τα κόστη πρώτης ύλης για τον κλάδο και κατά συνέπεια επηρεάζει θετικά τα περιθώρια διύλισης. Ενδεικτικά, κατά την πρώτη εβδομάδα που η Σαουδική Αραβία πάτησε τη σκανδάλη για τον εμπορικό πόλεμο, μειώνοντας τις επίσημες τιμές της, το ελαφρύ αραβικό πετρέλαιο (Arab Light) παραδόθηκε σε διυλιστήρια της βορειοδυτικής Ευρώπης με μειωμένο κατά 8 δολάρια το βαρέλι κόστος.
Ο κλάδος της διύλιησης αναμένεται να αποκομίσει επιπλέον οφέλη τον Απρίλιο όταν και θα υλοποιηθεί η απόφαση του Ριάντ για αύξηση της παραγωγής της Σαουδικής Αραβίας, που θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο την προσφορά στην αγορά. Τα μεγαλύτερα οφέλη πάντως, προορίζονται για τα σύνθετα διυλιστήρια που μπορούν να αξιοποιήσουν τα spread μεταξύ ελαφριών και βαρύτερων πετρελαίων, κάτι που ισχύει και για τους ελληνικούς ομίλους (ΕΛΠΕ, Motor Oil).
Την ίδια στιγμή πάντως που οι ευκαιρίες για προμήθεια φθηνότερων πετρελαιών λειτουργεί ευνοϊκά για τα περιθώρια του κλάδου, τα οφέλη ψαλιδίζονται εξαιτίας του περιορισμού της ζήτησης που προκαλεί η έξαρση του κορωναϊού. Για παράδειγμα ήδη στην Ασία η κατανάλωση προϊόντων πετρελαίου έχει υπερκεράσει τα όποια οφέλη από την πτώση των τιμών.
Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, κατά το πρώτο δίμηνο του έτους η ζήτηση καυσίμων κίνησης κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Ωστόσο πιέσεις έχει δεχθεί η κατανάλωση αεροπορικών καυσίμων, ενώ τις τελευταίες ημέρες καταγράφεται υποχώρηση και στα υπόλοιπα καύσιμα εξαιτίας των περιορισμών που τέθηκαν σε ισχύ για τον κορωναϊό. Και βέβαια τα δυσοίωνα μηνύματα για την τουριστική κίνηση του καλοκαιριού, εφόσον επιβεβαιωθούν, αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά την εποχική κατανάλωση καυσίμων κίνησης, των αεροπορικών και των ναυτιλιακών καυσίμων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου