Από το energia.gr
Η διαφοροποίηση των πηγών ενεργειακού εφοδιασμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που αποτελεί το μεγαλύτερο εισαγωγέα φυσικού αερίου στον κόσμο είναι καίριας σημασίας για την ενεργειακή ασφάλεια της περιοχής, αλλά και για την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας της. Σύμφωνα με τα επίσημα που δημοσίευσε η Ε.Ε. για το 2018, 13 κράτη-μέλη εισήγαγαν, συνολικά, μέσω των τερματικών σταθμών Υγροποιημένου...
Φυσικού Αερίου (LNG) 62 δισ. κυβικά μέτρα αερίου (bcm), ήτοι, ποσοστό 11% μεγαλύτερο σε σχέση με το ακριβώς προηγούμενο έτος.
Η Ισπανία κυριάρχησε στις εισαγωγές LNG με μερίδιο 25% επί των συνολικών εισαγωγών στην Ένωση για το 2018, για να ακολουθήσουν η Γαλλία, με 22%, η Ιταλία με 14% και το Ηνωμένο Βασίλειο με ποσοστό 11%.
Το φυσικό αέριο αντιπροσωπεύει, σήμερα, περίπου το ένα τέταρτο της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας της Ε.Ε, από το οποίο, ποσοστό 26% χρησιμοποιείται στην ηλεκτροπαραγωγή και το 23% στη βιομηχανία. Το υπόλοιπο ποσοστό χρησιμοποιείται στον τομέα των κατοικιών και των υπηρεσιών, κυρίως στη θέρμανση κτιρίων.
Επίσης, αναφορικά με τις πηγές προμήθειας για το 2018, ποσοστό μικρότερο του 30% των αναγκών της Ε.Ε. σε φυσικό αέριο καλύφθηκε από τοπικές πηγές, ενώ το υπόλοιπο εισήχθη, μέσω αγωγών, κυρίως από την Ρωσία, σε ποσοστό 43%, την Νορβηγία, 33% και την Αλγερία, 9%. Τα τελευταία χρόνια, εμφανίζεται αυξημένο το μερίδιο του LNG, σε σημείο να αναλογεί στο περίπου 14% των εισαγωγών για το 2018, με το μεγαλύτερο μέρος του καυσίμου να προέρχεται από το Κατάρ, 33%, την Νιγηρία, 17% και την Αλγερία, 13%.
Το Κατάρ είναι σήμερα ο μεγαλύτερος προμηθευτής LNG στον κόσμο, με εξαγωγές της τάξης των περίπου 170 bcm. Άλλοι μεγάλοι προμηθευτές περιλαμβάνουν την Αυστραλία, την Νιγηρία, την Μαλαισία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ινδονησία. Η παγκόσμια παραγωγή υγροποιημένου αερίου αναμένεται ότι θα καταγράψει ραγδαία άνοδο, καθώς νέες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής θα τεθούν σε λειτουργία τα αμέσως επόμενα χρόνια στις ΗΠΑ και την Αυστραλία.
Στις 10 χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Ήτοι τις Γερμανία, Γαλλία, Βέλγιο, Πολωνία, Ρουμανία, Αυστρία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Σλοβενία και Τσεχία, η κατανάλωση, το 2018, ανήλθε σε 210,3 bcm, εκ των οποίων μόνο τα 48,25 bcm μπορούν να καλυφθούν από υγροποιημένο φυσικό αέριο, αφού η πρόσβαση σε τερματικούς σταθμούς LNG είναι αρκετά περιορισμένη. Αυτό σημαίνει ότι περισσότερο από το 75% του φυσικού αερίου που καταναλώνουν οι εν λόγω χώρες, προέρχεται από τις παραδοσιακές εισαγωγές μέσω αγωγών.
Η Ε.Ε έχει δεσμευτεί να εξασφαλίσει επαρκή πρόσβαση στις αγορές LNG για όλα τα κράτη-μέλη της, κάτι που αποτελεί βασικό στόχο της στρατηγικής της για την ενεργειακή ένωση. Το LNG μπορεί να προσφέρει ουσιαστική ώθηση σε ότι αφορά στη διαφοροποίηση της προσφοράς φυσικού αερίου στην ένωση και κατά συνέπεια να βελτιώσει σημαντικά την ενεργειακή ασφάλειά της.
Σήμερα, οι χώρες της δυτικής και νότιας Ευρώπης που έχουν πρόσβαση στους τερματικούς σταθμούς εισαγωγής LNG μπορούν να αντιμετωπίσουν πολύ πιο αποτελεσματικά τυχόν διακοπές στην τροφοδοσία τους, σε σύγκριση με εκείνες που εξαρτώνται από έναν μοναδιαίο προμηθευτή και σύστημα μεταφοράς.
Η Ελλάδα βαίνει ολοταχώς να συμπεριληφθεί μεταξύ των χωρών της πρώτης κατηγορίας, χάρη στα υπό ανάπτυξη έργα που έχει δρομολογήσει, για την κατασκευή της Υπόγειας Αποθήκης Αερίου της Νότιας Καβάλας και το FSRU Αλεξανδρούπολης
Η διαφοροποίηση των πηγών ενεργειακού εφοδιασμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που αποτελεί το μεγαλύτερο εισαγωγέα φυσικού αερίου στον κόσμο είναι καίριας σημασίας για την ενεργειακή ασφάλεια της περιοχής, αλλά και για την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας της. Σύμφωνα με τα επίσημα που δημοσίευσε η Ε.Ε. για το 2018, 13 κράτη-μέλη εισήγαγαν, συνολικά, μέσω των τερματικών σταθμών Υγροποιημένου...
Φυσικού Αερίου (LNG) 62 δισ. κυβικά μέτρα αερίου (bcm), ήτοι, ποσοστό 11% μεγαλύτερο σε σχέση με το ακριβώς προηγούμενο έτος.
Η Ισπανία κυριάρχησε στις εισαγωγές LNG με μερίδιο 25% επί των συνολικών εισαγωγών στην Ένωση για το 2018, για να ακολουθήσουν η Γαλλία, με 22%, η Ιταλία με 14% και το Ηνωμένο Βασίλειο με ποσοστό 11%.
Το φυσικό αέριο αντιπροσωπεύει, σήμερα, περίπου το ένα τέταρτο της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας της Ε.Ε, από το οποίο, ποσοστό 26% χρησιμοποιείται στην ηλεκτροπαραγωγή και το 23% στη βιομηχανία. Το υπόλοιπο ποσοστό χρησιμοποιείται στον τομέα των κατοικιών και των υπηρεσιών, κυρίως στη θέρμανση κτιρίων.
Επίσης, αναφορικά με τις πηγές προμήθειας για το 2018, ποσοστό μικρότερο του 30% των αναγκών της Ε.Ε. σε φυσικό αέριο καλύφθηκε από τοπικές πηγές, ενώ το υπόλοιπο εισήχθη, μέσω αγωγών, κυρίως από την Ρωσία, σε ποσοστό 43%, την Νορβηγία, 33% και την Αλγερία, 9%. Τα τελευταία χρόνια, εμφανίζεται αυξημένο το μερίδιο του LNG, σε σημείο να αναλογεί στο περίπου 14% των εισαγωγών για το 2018, με το μεγαλύτερο μέρος του καυσίμου να προέρχεται από το Κατάρ, 33%, την Νιγηρία, 17% και την Αλγερία, 13%.
Το Κατάρ είναι σήμερα ο μεγαλύτερος προμηθευτής LNG στον κόσμο, με εξαγωγές της τάξης των περίπου 170 bcm. Άλλοι μεγάλοι προμηθευτές περιλαμβάνουν την Αυστραλία, την Νιγηρία, την Μαλαισία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ινδονησία. Η παγκόσμια παραγωγή υγροποιημένου αερίου αναμένεται ότι θα καταγράψει ραγδαία άνοδο, καθώς νέες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής θα τεθούν σε λειτουργία τα αμέσως επόμενα χρόνια στις ΗΠΑ και την Αυστραλία.
Στις 10 χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Ήτοι τις Γερμανία, Γαλλία, Βέλγιο, Πολωνία, Ρουμανία, Αυστρία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Σλοβενία και Τσεχία, η κατανάλωση, το 2018, ανήλθε σε 210,3 bcm, εκ των οποίων μόνο τα 48,25 bcm μπορούν να καλυφθούν από υγροποιημένο φυσικό αέριο, αφού η πρόσβαση σε τερματικούς σταθμούς LNG είναι αρκετά περιορισμένη. Αυτό σημαίνει ότι περισσότερο από το 75% του φυσικού αερίου που καταναλώνουν οι εν λόγω χώρες, προέρχεται από τις παραδοσιακές εισαγωγές μέσω αγωγών.
Η Ε.Ε έχει δεσμευτεί να εξασφαλίσει επαρκή πρόσβαση στις αγορές LNG για όλα τα κράτη-μέλη της, κάτι που αποτελεί βασικό στόχο της στρατηγικής της για την ενεργειακή ένωση. Το LNG μπορεί να προσφέρει ουσιαστική ώθηση σε ότι αφορά στη διαφοροποίηση της προσφοράς φυσικού αερίου στην ένωση και κατά συνέπεια να βελτιώσει σημαντικά την ενεργειακή ασφάλειά της.
Σήμερα, οι χώρες της δυτικής και νότιας Ευρώπης που έχουν πρόσβαση στους τερματικούς σταθμούς εισαγωγής LNG μπορούν να αντιμετωπίσουν πολύ πιο αποτελεσματικά τυχόν διακοπές στην τροφοδοσία τους, σε σύγκριση με εκείνες που εξαρτώνται από έναν μοναδιαίο προμηθευτή και σύστημα μεταφοράς.
Η Ελλάδα βαίνει ολοταχώς να συμπεριληφθεί μεταξύ των χωρών της πρώτης κατηγορίας, χάρη στα υπό ανάπτυξη έργα που έχει δρομολογήσει, για την κατασκευή της Υπόγειας Αποθήκης Αερίου της Νότιας Καβάλας και το FSRU Αλεξανδρούπολης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου