Από το worldenergynews.gr
Την πλήρη απόσυρση του Δημοσίου από τις εμπορικές δραστηριότητες της ΔΕΠΑ περιλαμβάνει το επικρατέστερο σενάριο αποκρατικοποίησης της εταιρείας, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες το ΥΠΕΝ φαίνεται να προκρίνει την πώληση και του 65% της συμμετοχής που κατέχει το Δημόσιο (μέσω του ΤΑΙΠΕΔ) στο χαρτοφυλάκιο εμπορίας της εταιρείας.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αν και ακόμη..
δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, η διάθεση του συνόλου των μετοχών του Δημοσίου αποτελεί αυτή τη στιγμή το ενδεχόμενο που συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες, για την ιδιωτικοποίηση των εμπορικών δραστηριοτήτων.
Από την άλλη πλευρά, όλες οι συγκλίνουσες πληροφορίες συγκλίνουν στο γεγονός ότι, μέσω της διαδικασίας πώλησης των εμπορικών δραστηριοτήτων, θα διατεθεί σαν ένα ενιαίο «πακέτο» το τμήμα χονδρεμπορικής της ΔΕΠΑ και η ΕΠΑ Αττικής – η 100% θυγατρική με την οποία η ΔΕΠΑ δραστηριοποιείται στη λιανική αγορά φυσικού αερίου και ρεύματος.
Εξίσου δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και η «τύχη» των συμμετοχών της ΔΕΠΑ σε διακρατικά πρότζεκτ (IGB, IGI Poseidon), καθώς έχει αποφασισθεί να υπαχθούν στις εμπορικές δραστηριότητες. Το μόνο που μένει να αποσαφηνισθεί, σε αυτή την περίπτωση, είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτό θα γίνει.
Τα διακρατικά έργα στη ΔΕΠΑ Υποδομών, σύμφωνα με το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης
Υπενθυμίζεται ότι το πλάνο της προηγούμενης κυβέρνησης προέβλεπε επίσης τη διάθεση πλειοψηφικού «πακέτου» της ΔΕΠΑ Εμπορίας, αν και μικρότερου ποσοστού (50,1%). Πάντως, και με βάση εκείνο το σχέδιο, η χονδρεμπορική θα διατίθετο μαζί με τη λιανική.
Όσον αφορά τα διακρατικά πρότζεκτ, είτε αυτά βρίσκονται υπό υλοποίηση είτε σε στάδιο σχεδίασης (IGB, EastMed, IGI), ο σχεδιασμός ήταν να υπαχθούν στη ΔΕΠΑ Υποδομών.
Ωστόσο, σε ένα τρίμηνο από την ολοκλήρωση της διάσπασης της ΔΕΠΑ, θα ιδρυόταν μία νέα εταιρεία, 100% θυγατρική της ΔΕΠΑ Υποδομών, στην οποία θα εισφέρονταν οι συμμετοχές στα διεθνής έργα.
Εντός Οκτωβρίου το σχέδιο νόμου στη Βουλή
Όπως είναι γνωστό, το νέο σχέδιο του ΥΠΕΝ θα δρομολογήσει την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ μέσω δύο ανεξάρτητων διαδικασιών, για τις εμπορικές δραστηριότητες και τη διαχείριση των δικτύων, αντίστοιχα.
Μάλιστα, όπως έχει ήδη δηλώσει σε συνεντεύξεις του ο υπουργός Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, έχει αποφασισθεί να πωληθεί πλειοψηφικό «πακέτο» και από τις δραστηριότητες της ΔΕΠΑ στα δίκτυα, ανατρέποντας το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης, για εκχώρηση του 14% των υποδομών.
Πρόθεση του υπουργείου Ενέργειας είναι να οριστικοποιήσει πλήρως εντός των επόμενων εβδομάδων το σχήμα ιδιωτικοποίησης, ώστε εντός του Οκτωβρίου να κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου που θα εκκινήσει τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης
Την πλήρη απόσυρση του Δημοσίου από τις εμπορικές δραστηριότητες της ΔΕΠΑ περιλαμβάνει το επικρατέστερο σενάριο αποκρατικοποίησης της εταιρείας, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες το ΥΠΕΝ φαίνεται να προκρίνει την πώληση και του 65% της συμμετοχής που κατέχει το Δημόσιο (μέσω του ΤΑΙΠΕΔ) στο χαρτοφυλάκιο εμπορίας της εταιρείας.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αν και ακόμη..
δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, η διάθεση του συνόλου των μετοχών του Δημοσίου αποτελεί αυτή τη στιγμή το ενδεχόμενο που συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες, για την ιδιωτικοποίηση των εμπορικών δραστηριοτήτων.
Από την άλλη πλευρά, όλες οι συγκλίνουσες πληροφορίες συγκλίνουν στο γεγονός ότι, μέσω της διαδικασίας πώλησης των εμπορικών δραστηριοτήτων, θα διατεθεί σαν ένα ενιαίο «πακέτο» το τμήμα χονδρεμπορικής της ΔΕΠΑ και η ΕΠΑ Αττικής – η 100% θυγατρική με την οποία η ΔΕΠΑ δραστηριοποιείται στη λιανική αγορά φυσικού αερίου και ρεύματος.
Εξίσου δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και η «τύχη» των συμμετοχών της ΔΕΠΑ σε διακρατικά πρότζεκτ (IGB, IGI Poseidon), καθώς έχει αποφασισθεί να υπαχθούν στις εμπορικές δραστηριότητες. Το μόνο που μένει να αποσαφηνισθεί, σε αυτή την περίπτωση, είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτό θα γίνει.
Τα διακρατικά έργα στη ΔΕΠΑ Υποδομών, σύμφωνα με το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης
Υπενθυμίζεται ότι το πλάνο της προηγούμενης κυβέρνησης προέβλεπε επίσης τη διάθεση πλειοψηφικού «πακέτου» της ΔΕΠΑ Εμπορίας, αν και μικρότερου ποσοστού (50,1%). Πάντως, και με βάση εκείνο το σχέδιο, η χονδρεμπορική θα διατίθετο μαζί με τη λιανική.
Όσον αφορά τα διακρατικά πρότζεκτ, είτε αυτά βρίσκονται υπό υλοποίηση είτε σε στάδιο σχεδίασης (IGB, EastMed, IGI), ο σχεδιασμός ήταν να υπαχθούν στη ΔΕΠΑ Υποδομών.
Ωστόσο, σε ένα τρίμηνο από την ολοκλήρωση της διάσπασης της ΔΕΠΑ, θα ιδρυόταν μία νέα εταιρεία, 100% θυγατρική της ΔΕΠΑ Υποδομών, στην οποία θα εισφέρονταν οι συμμετοχές στα διεθνής έργα.
Εντός Οκτωβρίου το σχέδιο νόμου στη Βουλή
Όπως είναι γνωστό, το νέο σχέδιο του ΥΠΕΝ θα δρομολογήσει την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ μέσω δύο ανεξάρτητων διαδικασιών, για τις εμπορικές δραστηριότητες και τη διαχείριση των δικτύων, αντίστοιχα.
Μάλιστα, όπως έχει ήδη δηλώσει σε συνεντεύξεις του ο υπουργός Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, έχει αποφασισθεί να πωληθεί πλειοψηφικό «πακέτο» και από τις δραστηριότητες της ΔΕΠΑ στα δίκτυα, ανατρέποντας το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης, για εκχώρηση του 14% των υποδομών.
Πρόθεση του υπουργείου Ενέργειας είναι να οριστικοποιήσει πλήρως εντός των επόμενων εβδομάδων το σχήμα ιδιωτικοποίησης, ώστε εντός του Οκτωβρίου να κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου που θα εκκινήσει τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου