Από τη worldenergynews.gr
Την έντονη ανησυχία τους αναφορικά με την Άδεια Διανομής που εξέδωσε η ΡΑΕ προς τη νεοσύστατη κρατική ΔΕΔΑ, το πρόγραμμα ανάπτυξης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου στη χώρα, αλλά και τη δυνατότητα της κομματικής διοίκησης της ΔΕΔΑ να υλοποιήσει έγκαιρα και οικονομικά τα έργα εγκατάστασης των δικτύων διανομής αερίου στην περιφέρεια της χώρας, εκφράζουν με ερώτησή τους προς..
τους Υπουργούς Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Εσωτερικών και Οικονομίας & Ανάπτυξης, με επικεφαλής τον υπεύθυνο Ενέργειας και Περιβάλλοντος του κόμματος βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης κ. Γ. Αρβανιτίδη οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, Αχμέτ Ιλχάν, Γρηγοράκος Λεωνίδας, Καρράς Γεώργιος-Δημήτριος, Κεγκέρογλου Βασίλειος, Κεφαλίδου Χαρά, Κουτσούκος Ιωάννης, Κρεμαστινός Δημήτριος, Κωνσταντινόπουλος Οδυσσέας, Κωνσταντόπουλος Δημήτριος, Λοβέρδος Ανδρέας, Μανιάτης Ιωάννης, Μπαργιώτας Κωνσταντίνος, Παπαθεοδώρου Θεόδωρος, Σκανδαλίδης Κωνσταντίνος, Τζελέπης Μιχάλης και Χριστοφιλοπούλου Εύη.
Η κομματική διοίκηση της ΔΕΔΑ που ελέγχεται από το ΥΠΕΝ, έλαβε πρόσφατα από τη ΡΑΕ την αποκλειστική Άδεια Διανομής έχοντας υποβάλλει ένα πρόγραμμα ανάπτυξης το οποίο:
Χαρακτηρίζεται από έλλειψη συνολικού και μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για την ανάπτυξη των δικτύων διανομής φυσικού αερίου στη χώρα, αφού αφήνει πολλές περιοχές και πόλεις εκτός σχεδιασμού, ενώ άλλες τις περιλαμβάνει με υποτυπώδη ανάπτυξη.
Διακατέχεται από πρωτοφανή κοινωνική αναλγησία και αδιαφορία, αφού στο πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνονται μόνον οι πόλεις-φιλέτα των Περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας, ενώ παραλείπονται άλλες πόλεις και περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης που χαρακτηρίζονται από υψηλή ενεργειακή φτώχεια, ανεργία και χαμηλό ΑΕΠ όπως η Δράμα, η Νάουσα, η Έδεσσα, το Σουφλί, το Σιδηρόκαστρο, το Διδυμότειχο, το Πολύκαστρο αλλά ακόμη και ο Πολύγυρος.
Υπηρετεί και υπακούει σε πολιτικές, κομματικές και εκλογικές σκοπιμότητες αφού στο πρόγραμμα εντάσσονται με επιλεκτικό τρόπο, μικρότερες πόλεις όπως το Άργος-Ορεστικό, τα Γρεβενά κ.ά.
Αποτελεί απλή έκθεση καλών προθέσεων, αφού δεν τεκμηριώνεται και δεν συνοδεύεται από υπογεγραμμένο, επίσημο και δεσμευτικό χρηματοδοτικό σχήμα για την υλοποίηση των επενδύσεων ανάπτυξης δικτύων διανομής σε 17 πόλεις της Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου, Πελοποννήσου και Δυτικής Μακεδονίας.
Η έλλειψη συνολικού και συγκροτημένου εθνικού σχεδιασμού για την ανάπτυξη της διανομής του φυσικού αερίου επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι ενώ η ΡΑΕ δεν εξέδωσε Άδεια Διανομής προς τη ΔΕΔΑ για την ανάπτυξη δικτύων διανομής στη Κρήτη και σε νησιά του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, όλως περιέργως η ΔΕΔΑ δεν προέβη σε κανενός είδους ένσταση ή διαμαρτυρία κατά της απόφασης αυτής, αποστερώντας με τον τρόπο αυτό τη νησιωτική χώρα και την Κρήτη από τη διανομή φυσικού αερίου και από όλα τα θετικά αποτελέσματα που έχει αυτή στους κατοίκους και επαγγελματίες των περιοχών αυτών.
Τέλος, στην ίδια ερώτηση οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους αναφορικά με τις καθυστερήσεις που σημειώνονται στην κατασκευή των δικτύων διανομής αερίου σε 18 πόλεις των Περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδα.
Η ανησυχία αυτή βασίζεται στο γεγονός ότι τα έργα αυτά ήταν ήδη έτοιμα από την περίοδο 2013-14 και την ίδια περίοδο είχαν προκηρυχθεί 2 διεθνείς διαγωνισμοί για την ανάδειξη ιδιωτών επενδυτών οι οποίοι θα συμμετείχαν στην επένδυση και στους οποίους θα παραχωρείτο η διοίκηση (management) των εταιριών, ενώ ιδιοκτήτης των δικτύων διανομής θα παρέμενε το ελληνικό δημόσιο. Αν η οικονομική κατάσταση που επικρατούσε τότε στη χώρα είχε επιτρέψει την θετική κατάληξη των διεθνών διαγωνισμών, σήμερα τα έργα αυτά θα είχαν ήδη ολοκληρωθεί και οι κάτοικοι, επαγγελματίες και οι βιομηχανίες των περιοχών αυτών θα είχαν πρόσβαση σε φθηνότερη ενεργειακή πηγή, με μετρήσιμες θετικές επενέργειες στην καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας, στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των τοπικών βιομηχανιών, την αύξηση του τοπικού ΑΕΠ και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Σήμερα, πέντε ολόκληρα χρόνια μετά από την αρχική προκήρυξη των έργων, η κομματική διοίκηση της ΔΕΔΑ, διαπνεόμενη από μία ιδεοληπτική εμμονή στο να υλοποιήσει τα έργα φυσικού αερίου ως αμιγώς δημόσια έργα,
φορτώνει το κόστος αποκλειστικά στις πλάτες του Έλληνα φορολογούμενου,
προκαλεί σοβαρότατες καθυστερήσεις σε βαθμό που να αμφισβητείται πλέον η υλοποίηση τους, αφού δεν έχει κατορθώσει ούτε καν να επαναπροκηρύξει τους σχετικούς διαγωνισμούς,
θέτει σε κίνδυνο τις υποχρεώσεις που προέρχονται από τις δεσμεύσεις της χώρας προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (λόγω της χρηματοδότησης των έργων από κονδύλια του ΕΣΠΑ), προς την ΕΤΕπ (λόγω δανειοδότησης των έργων από τη τράπεζα) και από τις υποχρεώσεις της ΔΕΔΑ προς τη ΡΑΕ (λόγω της αύξησης των τιμολογίων διανομής).
Το Κίνημα Αλλαγής ζητά να σταματήσουν εδώ και τώρα, τα όποια μικροκομματικά παιχνίδια της κυβέρνησης και των εντεταλμένων της, με την ανάπτυξη και επέκταση των δικτύων φυσικού αερίου στην Περιφέρεια της χώρας.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ:
ΘΕΜΑ: Η πορεία υλοποίησης του προγράμματος ανάπτυξης δικτύων διανομής αερίου στην περιφέρεια της Ελλάδας.
Κύριοι Υπουργοί,
Είναι πλέον πασιφανές ότι, οι διοικήσεις που έχετε διορίσει με κομματικά και μόνον κριτήρια σε εταιρίες με κρατική συμμετοχή δεν είναι σε θέση να φέρουν σε πέρας μεγάλα και σημαντικά έργα στον τομέα του φυσικού αερίου. Επί αυτού μάλιστα, ως παραδείγματα, στην πρόσφατη συζήτηση του Ν.4602/2019 ο αρμόδιος εισηγητής μας ανέφερε ότι η ΔΕΠΑ απέτυχε να αναπτύξει την αεριοκίνηση στη χώρα και ότι η ΔΕΔΑ αδυνατεί να υλοποιήσει το πρόγραμμα ανάπτυξης δικτύων διανομής αερίου στην περιφέρεια της Ελλάδας, μολονότι από το 2018, έχει υπογράψει δανειακή σύμβαση με την ΕΤΕπ και τρείς Περιφέρειες έχουν αναλάβει τη χρηματοδότηση των έργων αυτών από το δικό τους ΕΣΠΑ.
Το πρόγραμμα ανάπτυξης των δικτύων διανομής αερίου στη περιφέρεια της Ελλάδας είναι ένα πρόγραμμα που από το 2012 το έβαλε η παράταξή μας σε εφαρμογή, αφού μέσω αυτού καταπολεμείται η ενεργειακή φτώχια, δημιουργούνται νέες μόνιμες θέσεις εργασίας, μειώνεται η ατμοσφαιρική ρύπανση και βελτιώνεται η ανταγωνιστικότητα των τοπικών επιχειρήσεων. Είχαμε δε διενεργήσει το 2013 και το 2014 δύο διεθνείς διαγωνισμούς για την εξεύρεση στρατηγικών επενδυτών, οι οποίοι όμως δεν τελεσφόρησαν λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών που επικρατούσαν την εποχή εκείνη στη χώρα. Το πρόγραμμα ανάπτυξης στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας ήταν μάλιστα ήδη έτοιμο από το 2013-14.
Με δεδομένες τις σημαντικές καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί στην έναρξη του προγράμματος ανάπτυξης και με δεδομένο ότι η ιδιοκτησία των υποδομών διανομής θα πρέπει να παραμείνουν στο δημόσιο μετά και από τον Ν.4602/2019 που ψηφίσατε,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1.Εξετάζετε την ανάθεση της διοίκησης της ΔΕΔΑ σε στρατηγικό επενδυτή προκειμένου να υλοποιηθεί το πρόγραμμα ανάπτυξης έγκαιρα, εντός του χρονικού πλαισίου του ΕΣΠΑ και σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της δανειακής σύμβασης με την ΕΤΕπ;
2.Με δεδομένο ότι η ΔΕΔΑ έλαβε την άδεια Διανομής για τις καλύτερες και πλέον προσοδοφόρες πόλεις της Βόρειας Ελλάδας (Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Δυτικής Μακεδονίας), ποιος φορέας (ιδιωτικός ή δημόσιος) θα αναλάβει την ανάπτυξη δικτύων διανομής σε άλλες πόλεις με εξαιρετικά υψηλές ενεργειακές ανάγκες όπως η Νάουσα, η Έδεσσα, ο Πολύγυρος, το Διδυμότειχο, το Σιδηρόκαστρο, το Σουφλί κ.α., που έχουν ταυτόχρονα εξαιρετικά υψηλά ποσοστά ενεργειακής φτώχιας και ανεργίας; Το ερώτημα αυτό αποκτά ιδιαίτερη σημασία μετά και τη ψήφιση του Ν.4602/2019 που επιβάλλει τον ιδιοκτησιακό διαχωρισμό των δραστηριοτήτων διανομής και πώλησης αερίου και συνεπώς στις μεμονωμένες αυτές πόλεις, η απόδοση των επενδύσεων μόνον μέσω του τέλους διανομής καθιστά μη βιώσιμη οποιαδήποτε σκέψη για ανάπτυξη δικτύων διανομής αερίου.
3.Με βάση ποιόν εθνικό και περιφερειακό ενεργειακό σχεδιασμό η ΡΑΕ εξέδωσε άδεια Διανομής στη ΔΕΔΑ για τις πόλεις Αργος-Ορεστικό και Γρεβενών ενώ παρέλειψε την αδειοδότηση των άλλων πόλεων της Βόρειας Ελλάδας που προαναφέρθηκαν παραπάνω και σε άλλες πόλεις, όπως η Δράμα, σχεδιάζεται μια εξαιρετικά περιορισμένη επέκταση του δικτύου, σε σχέση με τις υπάρχουσες τοπικές ανάγκες;
4.Ποιο είναι το υπογεγραμμένο, επίσημο και δεσμευτικό χρηματοδοτικό σχήμα για την υλοποίηση των επενδύσεων ανάπτυξης δικτύων διανομής της ΔΕΔΑ στις 17 πόλεις της Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου, Πελοποννήσου και Δυτικής Μακεδονίας, με το οποίο η ΡΑΕ εξέδωσε την άδεια διανομής στη ΔΕΔΑ για τις 17 πόλεις των περιφερειών αυτών;
5.Με βάση ποιον ενεργειακό και περιφερειακό σχεδιασμό η ΡΑΕ δεν έδωσε άδεια Διανομής στη ΔΕΔΑ για την ανάπτυξη δικτύων διανομής στη Κρήτη και σε άλλα νησιά του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου;
Έχει υποβάλλει η ΔΕΔΑ ένσταση κατά της απόφασης της ΡΑΕ που δεν της δίνει άδεια για την ανάπτυξη δικτύων διανομής στη νησιωτική χώρα και ποια είναι η απάντηση της ΡΑΕ επί αυτής;
Την έντονη ανησυχία τους αναφορικά με την Άδεια Διανομής που εξέδωσε η ΡΑΕ προς τη νεοσύστατη κρατική ΔΕΔΑ, το πρόγραμμα ανάπτυξης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου στη χώρα, αλλά και τη δυνατότητα της κομματικής διοίκησης της ΔΕΔΑ να υλοποιήσει έγκαιρα και οικονομικά τα έργα εγκατάστασης των δικτύων διανομής αερίου στην περιφέρεια της χώρας, εκφράζουν με ερώτησή τους προς..
τους Υπουργούς Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Εσωτερικών και Οικονομίας & Ανάπτυξης, με επικεφαλής τον υπεύθυνο Ενέργειας και Περιβάλλοντος του κόμματος βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης κ. Γ. Αρβανιτίδη οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, Αχμέτ Ιλχάν, Γρηγοράκος Λεωνίδας, Καρράς Γεώργιος-Δημήτριος, Κεγκέρογλου Βασίλειος, Κεφαλίδου Χαρά, Κουτσούκος Ιωάννης, Κρεμαστινός Δημήτριος, Κωνσταντινόπουλος Οδυσσέας, Κωνσταντόπουλος Δημήτριος, Λοβέρδος Ανδρέας, Μανιάτης Ιωάννης, Μπαργιώτας Κωνσταντίνος, Παπαθεοδώρου Θεόδωρος, Σκανδαλίδης Κωνσταντίνος, Τζελέπης Μιχάλης και Χριστοφιλοπούλου Εύη.
Η κομματική διοίκηση της ΔΕΔΑ που ελέγχεται από το ΥΠΕΝ, έλαβε πρόσφατα από τη ΡΑΕ την αποκλειστική Άδεια Διανομής έχοντας υποβάλλει ένα πρόγραμμα ανάπτυξης το οποίο:
Χαρακτηρίζεται από έλλειψη συνολικού και μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για την ανάπτυξη των δικτύων διανομής φυσικού αερίου στη χώρα, αφού αφήνει πολλές περιοχές και πόλεις εκτός σχεδιασμού, ενώ άλλες τις περιλαμβάνει με υποτυπώδη ανάπτυξη.
Διακατέχεται από πρωτοφανή κοινωνική αναλγησία και αδιαφορία, αφού στο πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνονται μόνον οι πόλεις-φιλέτα των Περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας, ενώ παραλείπονται άλλες πόλεις και περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης που χαρακτηρίζονται από υψηλή ενεργειακή φτώχεια, ανεργία και χαμηλό ΑΕΠ όπως η Δράμα, η Νάουσα, η Έδεσσα, το Σουφλί, το Σιδηρόκαστρο, το Διδυμότειχο, το Πολύκαστρο αλλά ακόμη και ο Πολύγυρος.
Υπηρετεί και υπακούει σε πολιτικές, κομματικές και εκλογικές σκοπιμότητες αφού στο πρόγραμμα εντάσσονται με επιλεκτικό τρόπο, μικρότερες πόλεις όπως το Άργος-Ορεστικό, τα Γρεβενά κ.ά.
Αποτελεί απλή έκθεση καλών προθέσεων, αφού δεν τεκμηριώνεται και δεν συνοδεύεται από υπογεγραμμένο, επίσημο και δεσμευτικό χρηματοδοτικό σχήμα για την υλοποίηση των επενδύσεων ανάπτυξης δικτύων διανομής σε 17 πόλεις της Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου, Πελοποννήσου και Δυτικής Μακεδονίας.
Η έλλειψη συνολικού και συγκροτημένου εθνικού σχεδιασμού για την ανάπτυξη της διανομής του φυσικού αερίου επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι ενώ η ΡΑΕ δεν εξέδωσε Άδεια Διανομής προς τη ΔΕΔΑ για την ανάπτυξη δικτύων διανομής στη Κρήτη και σε νησιά του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, όλως περιέργως η ΔΕΔΑ δεν προέβη σε κανενός είδους ένσταση ή διαμαρτυρία κατά της απόφασης αυτής, αποστερώντας με τον τρόπο αυτό τη νησιωτική χώρα και την Κρήτη από τη διανομή φυσικού αερίου και από όλα τα θετικά αποτελέσματα που έχει αυτή στους κατοίκους και επαγγελματίες των περιοχών αυτών.
Τέλος, στην ίδια ερώτηση οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους αναφορικά με τις καθυστερήσεις που σημειώνονται στην κατασκευή των δικτύων διανομής αερίου σε 18 πόλεις των Περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδα.
Η ανησυχία αυτή βασίζεται στο γεγονός ότι τα έργα αυτά ήταν ήδη έτοιμα από την περίοδο 2013-14 και την ίδια περίοδο είχαν προκηρυχθεί 2 διεθνείς διαγωνισμοί για την ανάδειξη ιδιωτών επενδυτών οι οποίοι θα συμμετείχαν στην επένδυση και στους οποίους θα παραχωρείτο η διοίκηση (management) των εταιριών, ενώ ιδιοκτήτης των δικτύων διανομής θα παρέμενε το ελληνικό δημόσιο. Αν η οικονομική κατάσταση που επικρατούσε τότε στη χώρα είχε επιτρέψει την θετική κατάληξη των διεθνών διαγωνισμών, σήμερα τα έργα αυτά θα είχαν ήδη ολοκληρωθεί και οι κάτοικοι, επαγγελματίες και οι βιομηχανίες των περιοχών αυτών θα είχαν πρόσβαση σε φθηνότερη ενεργειακή πηγή, με μετρήσιμες θετικές επενέργειες στην καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας, στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των τοπικών βιομηχανιών, την αύξηση του τοπικού ΑΕΠ και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Σήμερα, πέντε ολόκληρα χρόνια μετά από την αρχική προκήρυξη των έργων, η κομματική διοίκηση της ΔΕΔΑ, διαπνεόμενη από μία ιδεοληπτική εμμονή στο να υλοποιήσει τα έργα φυσικού αερίου ως αμιγώς δημόσια έργα,
φορτώνει το κόστος αποκλειστικά στις πλάτες του Έλληνα φορολογούμενου,
προκαλεί σοβαρότατες καθυστερήσεις σε βαθμό που να αμφισβητείται πλέον η υλοποίηση τους, αφού δεν έχει κατορθώσει ούτε καν να επαναπροκηρύξει τους σχετικούς διαγωνισμούς,
θέτει σε κίνδυνο τις υποχρεώσεις που προέρχονται από τις δεσμεύσεις της χώρας προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (λόγω της χρηματοδότησης των έργων από κονδύλια του ΕΣΠΑ), προς την ΕΤΕπ (λόγω δανειοδότησης των έργων από τη τράπεζα) και από τις υποχρεώσεις της ΔΕΔΑ προς τη ΡΑΕ (λόγω της αύξησης των τιμολογίων διανομής).
Το Κίνημα Αλλαγής ζητά να σταματήσουν εδώ και τώρα, τα όποια μικροκομματικά παιχνίδια της κυβέρνησης και των εντεταλμένων της, με την ανάπτυξη και επέκταση των δικτύων φυσικού αερίου στην Περιφέρεια της χώρας.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ:
ΘΕΜΑ: Η πορεία υλοποίησης του προγράμματος ανάπτυξης δικτύων διανομής αερίου στην περιφέρεια της Ελλάδας.
Κύριοι Υπουργοί,
Είναι πλέον πασιφανές ότι, οι διοικήσεις που έχετε διορίσει με κομματικά και μόνον κριτήρια σε εταιρίες με κρατική συμμετοχή δεν είναι σε θέση να φέρουν σε πέρας μεγάλα και σημαντικά έργα στον τομέα του φυσικού αερίου. Επί αυτού μάλιστα, ως παραδείγματα, στην πρόσφατη συζήτηση του Ν.4602/2019 ο αρμόδιος εισηγητής μας ανέφερε ότι η ΔΕΠΑ απέτυχε να αναπτύξει την αεριοκίνηση στη χώρα και ότι η ΔΕΔΑ αδυνατεί να υλοποιήσει το πρόγραμμα ανάπτυξης δικτύων διανομής αερίου στην περιφέρεια της Ελλάδας, μολονότι από το 2018, έχει υπογράψει δανειακή σύμβαση με την ΕΤΕπ και τρείς Περιφέρειες έχουν αναλάβει τη χρηματοδότηση των έργων αυτών από το δικό τους ΕΣΠΑ.
Το πρόγραμμα ανάπτυξης των δικτύων διανομής αερίου στη περιφέρεια της Ελλάδας είναι ένα πρόγραμμα που από το 2012 το έβαλε η παράταξή μας σε εφαρμογή, αφού μέσω αυτού καταπολεμείται η ενεργειακή φτώχια, δημιουργούνται νέες μόνιμες θέσεις εργασίας, μειώνεται η ατμοσφαιρική ρύπανση και βελτιώνεται η ανταγωνιστικότητα των τοπικών επιχειρήσεων. Είχαμε δε διενεργήσει το 2013 και το 2014 δύο διεθνείς διαγωνισμούς για την εξεύρεση στρατηγικών επενδυτών, οι οποίοι όμως δεν τελεσφόρησαν λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών που επικρατούσαν την εποχή εκείνη στη χώρα. Το πρόγραμμα ανάπτυξης στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας ήταν μάλιστα ήδη έτοιμο από το 2013-14.
Με δεδομένες τις σημαντικές καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί στην έναρξη του προγράμματος ανάπτυξης και με δεδομένο ότι η ιδιοκτησία των υποδομών διανομής θα πρέπει να παραμείνουν στο δημόσιο μετά και από τον Ν.4602/2019 που ψηφίσατε,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1.Εξετάζετε την ανάθεση της διοίκησης της ΔΕΔΑ σε στρατηγικό επενδυτή προκειμένου να υλοποιηθεί το πρόγραμμα ανάπτυξης έγκαιρα, εντός του χρονικού πλαισίου του ΕΣΠΑ και σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της δανειακής σύμβασης με την ΕΤΕπ;
2.Με δεδομένο ότι η ΔΕΔΑ έλαβε την άδεια Διανομής για τις καλύτερες και πλέον προσοδοφόρες πόλεις της Βόρειας Ελλάδας (Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Δυτικής Μακεδονίας), ποιος φορέας (ιδιωτικός ή δημόσιος) θα αναλάβει την ανάπτυξη δικτύων διανομής σε άλλες πόλεις με εξαιρετικά υψηλές ενεργειακές ανάγκες όπως η Νάουσα, η Έδεσσα, ο Πολύγυρος, το Διδυμότειχο, το Σιδηρόκαστρο, το Σουφλί κ.α., που έχουν ταυτόχρονα εξαιρετικά υψηλά ποσοστά ενεργειακής φτώχιας και ανεργίας; Το ερώτημα αυτό αποκτά ιδιαίτερη σημασία μετά και τη ψήφιση του Ν.4602/2019 που επιβάλλει τον ιδιοκτησιακό διαχωρισμό των δραστηριοτήτων διανομής και πώλησης αερίου και συνεπώς στις μεμονωμένες αυτές πόλεις, η απόδοση των επενδύσεων μόνον μέσω του τέλους διανομής καθιστά μη βιώσιμη οποιαδήποτε σκέψη για ανάπτυξη δικτύων διανομής αερίου.
3.Με βάση ποιόν εθνικό και περιφερειακό ενεργειακό σχεδιασμό η ΡΑΕ εξέδωσε άδεια Διανομής στη ΔΕΔΑ για τις πόλεις Αργος-Ορεστικό και Γρεβενών ενώ παρέλειψε την αδειοδότηση των άλλων πόλεων της Βόρειας Ελλάδας που προαναφέρθηκαν παραπάνω και σε άλλες πόλεις, όπως η Δράμα, σχεδιάζεται μια εξαιρετικά περιορισμένη επέκταση του δικτύου, σε σχέση με τις υπάρχουσες τοπικές ανάγκες;
4.Ποιο είναι το υπογεγραμμένο, επίσημο και δεσμευτικό χρηματοδοτικό σχήμα για την υλοποίηση των επενδύσεων ανάπτυξης δικτύων διανομής της ΔΕΔΑ στις 17 πόλεις της Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου, Πελοποννήσου και Δυτικής Μακεδονίας, με το οποίο η ΡΑΕ εξέδωσε την άδεια διανομής στη ΔΕΔΑ για τις 17 πόλεις των περιφερειών αυτών;
5.Με βάση ποιον ενεργειακό και περιφερειακό σχεδιασμό η ΡΑΕ δεν έδωσε άδεια Διανομής στη ΔΕΔΑ για την ανάπτυξη δικτύων διανομής στη Κρήτη και σε άλλα νησιά του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου;
Έχει υποβάλλει η ΔΕΔΑ ένσταση κατά της απόφασης της ΡΑΕ που δεν της δίνει άδεια για την ανάπτυξη δικτύων διανομής στη νησιωτική χώρα και ποια είναι η απάντηση της ΡΑΕ επί αυτής;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου