Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018

ΕΛΠΕ: Καινοτόμο, "πράσινο" και πολυλειτουργικό το διϋλιστήριο του μέλλοντος

Από το energypress.gr
Ο νέος ρόλος των ΕΛΠΕ ως ενεργειακός όμιλος θα συνίσταται από μια ευρύτερη παρουσία που θα περιλαμβάνει επενδύσεις στις ΑΠΕ, αλλά και σε τομείς όπως η ψηφιακή στρατηγική. Αυτό υπογράμμισε ο Δρ. Σπύρος Κιαρτζής, Διευθυντής Νέων Τεχνολογιών & Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας των ΕΛΠΕ, κατά την ομιλία του στο πρόσφατο συνέδριο "Ενέργεια και Ανάπτυξη" που διοργάνωσε το ΙΕΝΕ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, στο μέλλον το μέσο διϋλιστήριο θα μεταμορφωθεί σε έναν ενεργειακό κόμβο που θα ανήκει σε ένα..
δίκτυο διασυνδεδεμένων βιομηχανιών. Στο διϋλιστήριο αυτό θα εισέρχοναι εκτός από αργό πετρέλαιο, βιομάζα, CO2, απόβλητα, ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ, καθώς και "πράσινο" υδρογόνο. Η μονάδα εκτός από τις παραδοσιακές της λειτουργίες, θα χρησιμοποιεί τεχνολογία δέσμευσης άνθρακα και θα αξιοποιεί τις τεχνολογίες ΑΠΕ για παραγωγή βιοκαυσίμων, θα ανακτά μεγαλύτερο μέρος της παραγόμενης θερμότητας και θα παράγει προϊόντα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.

Αυτό, λοιπόν, είναι το όραμα για τα ΕΛΠΕ, αλλά ο όμιλος δεν στέκεται εκεί και "ποντάρει" παράλληλα στο εγχείρημα ψηφιακού μετασχηματισμού του. Η συγκεκριμένη στρατηγική αφορά την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, την αξιοποίηση των δεδομένων και την ανάπτυξη ψηφιακών δυνατοτήτων σε όλες τις δραστηριότητες, δηλαδή στην διΰλιση, την εμπορία και την εταιρική δομή.

Όπως είναι γνωστό, τα ΕΛΠΕ δίνουν ήδη έμφαση εδώ και αρκετά χρόνια στην ανάπτυξη των ΑΠΕ με στόχο τη διαφοροποίηση του ενεργειακού χαρτοφυλακίου τους. Το γεγονός αυτό θα επιτρέψει στα ΕΛΠΕ να αντισταθμίσουν σημαντικό ποσοστό των εκπομπών CO2 που αντιστοιχεί στις δραστηριότητες διύλισης και ηλεκτροπαραγωγής. Ήδη ο όμιλος διαθέτει σε λειτουργία 26MW (Αιολικό πάρκο και Φ/Β) ενώ το σύνολο του χαρτοφυλακίου αγγίζει τα 200 μεγαβάτ έργων σε διάφορα στάδια ανάπτυξης.

Στα ίδια πλαίσια, τα ΕΛΠΕ στηρίζουν την ανάπτυξη βιοκαυσίμων 2ης και 3ης γεννιάς, καθώς και νέες τεχνολογίες, όπως την παραγωγή βιοκαυσίμων από άλγη και την ηλεκτροκίνηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου