Από το energypress.gr
Με απόφασή του Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης δικαιώνει τις προσφυγές που είχαν κάνει Παρίσι, Μαδρίτη και Βρυξέλλες ενάντια στους κανονισμούς που είχε θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τις εκπομπές των οχημάτων την επομένη του σκανδάλου DieselGate. Ειδικότερα, το Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η Επιτροπή δεν έχει την εξουσία να τροποποιήσει τα όρια εκπομπών για τις νέες δοκιμές πραγματικών εκπομπών οδήγησης που εισήχθησαν μετά το σκάνδαλο Dieselgate.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Δικαστηρίου, ο κανονισμός 2016/646, ο οποίος εισήχθη μετά το σκάνδαλο "Dieselgate", καθορίζει..
τις μέγιστες αποδεκτές εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx emissions) από οχήματα με κινητήρα ντίζελ κατά τη διάρκεια δοκιμών με πραγματικές εκπομπές ρύπων (RDE). Αντί να επιβάλει το όριο εκπομπών NOx των 80 mg / km που συμφωνήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το 2007, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κάτω από την έντονη πίεση της αυτοκινητοβιομηχανίας, έδωσε χρονικά περιθώρια στους κατασκευαστές να προσαρμοστούν σταδιακά στους νέους κανονισμούς και τα όρια των εκπομπών.
Από τον Σεπτέμβριο του 2017 για νέα μοντέλα και από το Σεπτέμβριο του 2019 για νέα οχήματα, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου μπορούν νομίμως να υπερβούν το όριο των 80 mg / km μέχρι και 110%. Από τον Ιανουάριο του 2020 για νέα μοντέλα και από τον Ιανουάριο του 2021 για νέα οχήματα, οι εκπομπές NOx μπορούν να υπερβούν νόμιμα το όριο των 80 mg / km έως και κατά 50%. Η εν λόγω τροποποίηση ακυρώθηκε από το Δικαστήριο και δεν επιτρέπει καμία διαφορετική μεταχείριση πλην του ορίου των 80 mg/km που τέθηκε εξ αρχής στον κανονισμό.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει περιθώριο 12 μήνες να τροποποιήσει την νομοθεσία με σκοπό να ευθυγραμμιστεί με την απόφαση του Δικαστηρίου.
Σύμφωνα με σχετικές δηλώσεις του δικηγόρου των τριών πόλεων, η απόφαση της Επιτροπής αποτελούσε κατάφωρη παραβίαση του ευρωπαϊκού περιβαλλοντικού νομοθετικού πλαισίου και ουσιαστικά αποτελούσε παροχή «άδειας» για ρύπανση, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η δήμαρχος του Παρισιού, Anne Hidalgo.
Να σημειωθεί ότι η εν λόγω απόφαση του Δικαστηρίου έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τις ενδιαφερόμενες δημοτικές αρχές αλλά και από άλλες πόλεις, καθώς έρχεται να ενισχύσει το ειδικό βάρος της αυτοδιοίκησης έναντι κεντρικών πολιτικών οργάνων και lobbies της αγοράς και της βιομηχανίας. Σημειώνεται, χαρακτηριστικά ότι οι πόλεις τώρα έχουν την πολιτική ικανότητα και νομική αρμοδιότητα να βάλουν εμπόδια σε ρυθμίσεις που προσβάλουν τα συμφέροντά τους, όπως στην εν λόγω περίπτωση.
Με απόφασή του Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης δικαιώνει τις προσφυγές που είχαν κάνει Παρίσι, Μαδρίτη και Βρυξέλλες ενάντια στους κανονισμούς που είχε θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τις εκπομπές των οχημάτων την επομένη του σκανδάλου DieselGate. Ειδικότερα, το Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η Επιτροπή δεν έχει την εξουσία να τροποποιήσει τα όρια εκπομπών για τις νέες δοκιμές πραγματικών εκπομπών οδήγησης που εισήχθησαν μετά το σκάνδαλο Dieselgate.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Δικαστηρίου, ο κανονισμός 2016/646, ο οποίος εισήχθη μετά το σκάνδαλο "Dieselgate", καθορίζει..
τις μέγιστες αποδεκτές εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx emissions) από οχήματα με κινητήρα ντίζελ κατά τη διάρκεια δοκιμών με πραγματικές εκπομπές ρύπων (RDE). Αντί να επιβάλει το όριο εκπομπών NOx των 80 mg / km που συμφωνήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το 2007, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κάτω από την έντονη πίεση της αυτοκινητοβιομηχανίας, έδωσε χρονικά περιθώρια στους κατασκευαστές να προσαρμοστούν σταδιακά στους νέους κανονισμούς και τα όρια των εκπομπών.
Από τον Σεπτέμβριο του 2017 για νέα μοντέλα και από το Σεπτέμβριο του 2019 για νέα οχήματα, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου μπορούν νομίμως να υπερβούν το όριο των 80 mg / km μέχρι και 110%. Από τον Ιανουάριο του 2020 για νέα μοντέλα και από τον Ιανουάριο του 2021 για νέα οχήματα, οι εκπομπές NOx μπορούν να υπερβούν νόμιμα το όριο των 80 mg / km έως και κατά 50%. Η εν λόγω τροποποίηση ακυρώθηκε από το Δικαστήριο και δεν επιτρέπει καμία διαφορετική μεταχείριση πλην του ορίου των 80 mg/km που τέθηκε εξ αρχής στον κανονισμό.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει περιθώριο 12 μήνες να τροποποιήσει την νομοθεσία με σκοπό να ευθυγραμμιστεί με την απόφαση του Δικαστηρίου.
Σύμφωνα με σχετικές δηλώσεις του δικηγόρου των τριών πόλεων, η απόφαση της Επιτροπής αποτελούσε κατάφωρη παραβίαση του ευρωπαϊκού περιβαλλοντικού νομοθετικού πλαισίου και ουσιαστικά αποτελούσε παροχή «άδειας» για ρύπανση, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η δήμαρχος του Παρισιού, Anne Hidalgo.
Να σημειωθεί ότι η εν λόγω απόφαση του Δικαστηρίου έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τις ενδιαφερόμενες δημοτικές αρχές αλλά και από άλλες πόλεις, καθώς έρχεται να ενισχύσει το ειδικό βάρος της αυτοδιοίκησης έναντι κεντρικών πολιτικών οργάνων και lobbies της αγοράς και της βιομηχανίας. Σημειώνεται, χαρακτηριστικά ότι οι πόλεις τώρα έχουν την πολιτική ικανότητα και νομική αρμοδιότητα να βάλουν εμπόδια σε ρυθμίσεις που προσβάλουν τα συμφέροντά τους, όπως στην εν λόγω περίπτωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου