Από το energypress.gr
Μετά τη χθεσινή απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού που δημιούργησε αίσθημα ανακούφισης στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ αλλά και στη διοίκηση της ΔΕΠΑ, προχωρά πλέον η νομοθετική διαδικασία.
Έτσι, στο πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, η κατάθεση του νομοσχεδίου με το οποίο θα γίνει..
η διάσπαση της ΔΕΠΑ σε δύο εταιρείες (ΔΕΠΑ Υποδομών και ΔΕΠΑ Εμπορίας), τελικό βήμα πριν την πώληση ποσοστών σε ιδιώτες επενδυτές.
Ένας από τους έντονους προβληματισμούς της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη σύνταξη του νομοσχεδίου είναι η τύχη των εργαζομένων στη ΔΕΠΑ και τις θυγατρικές της.
Το κύριο θέμα δεν είναι τόσο το μόνιμο προσωπικό, οι οποίοι ανέρχονται γύρω στους 52, αλλά και οι 150 εργολαβικοί που συνεργάζονται σχεδόν σε μόνιμη βάση με τις εταιρίες. Η κατανομή λοιπόν του προσωπικού και ιδίως της δεύτερης κατηγορίας απασχολεί καθώς πια η εταιρία ουσιαστικά διασπάται σε δύο κομμάτια με τις ανάγκες να είναι αυξημένες.
Πηγές αναφέρουν, ότι η πλειονότητα του προσωπικού επιθυμεί ή επιδιώκει την παραμονή ή μετακίνηση του στην εταιρία που θα προκύψει για τις υποδομές «ΔΕΠΑ Υποδομών». Κι αυτό καθώς στη συγκεκριμένη εταιρία το δημόσιο θα κρατήσει πλειοψηφικό ποσοστό. Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τον προϋπολογισμό που κατατέθηκε χθες στη Βουλή, από τη ΔΕΠΑ Υποδομών θα ιδιωτικοποιηθεί ποσοστό της τάξης του 14%, ενώ από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας το 50,01%.
Όπως ανέφερε στη δήλωσή του ο κ. Σταθάκης, «η βασική ιδέα είναι να διασπαστεί η εταιρεία σε δύο κομμάτια, με το πλειοψηφικό μερίδιο στο εμπορικό κομμάτι να πωλείται σε στρατηγικό επενδυτή και το Δημόσιο να διατηρεί ισχυρή παρουσία στο δίκτυο διανομής."
Ταυτόχρονα, η μεγάλη ανάπτυξη της ΔΕΔΑ στην υπόλοιπη Ελλάδα δημιουργεί ανάγκες σε προσωπικό.
Ένα από τα σενάρια που εξετάζει η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι ιδίως για τους 150 εργολαβικούς να ζητηθεί από τον ΑΣΕΠ προκήρυξη θέσεων εργασίας με τους συγκεκριμένους εργαζόμενους να έχουν αυξημένα μόρια ως προς τα κριτήρια επιλογής τους.
Η τελική λύση που θα επιλεγεί θα φανεί κατά πάσα πιθανότητα και στο νομοσχέδιο που θα καταθέσει το υπουργείο στη Βουλή και θα προβλέπει τον τρόπο διάσπασης της ΔΕΠΑ.
Μετά τη χθεσινή απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού που δημιούργησε αίσθημα ανακούφισης στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ αλλά και στη διοίκηση της ΔΕΠΑ, προχωρά πλέον η νομοθετική διαδικασία.
Έτσι, στο πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, η κατάθεση του νομοσχεδίου με το οποίο θα γίνει..
η διάσπαση της ΔΕΠΑ σε δύο εταιρείες (ΔΕΠΑ Υποδομών και ΔΕΠΑ Εμπορίας), τελικό βήμα πριν την πώληση ποσοστών σε ιδιώτες επενδυτές.
Ένας από τους έντονους προβληματισμούς της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη σύνταξη του νομοσχεδίου είναι η τύχη των εργαζομένων στη ΔΕΠΑ και τις θυγατρικές της.
Το κύριο θέμα δεν είναι τόσο το μόνιμο προσωπικό, οι οποίοι ανέρχονται γύρω στους 52, αλλά και οι 150 εργολαβικοί που συνεργάζονται σχεδόν σε μόνιμη βάση με τις εταιρίες. Η κατανομή λοιπόν του προσωπικού και ιδίως της δεύτερης κατηγορίας απασχολεί καθώς πια η εταιρία ουσιαστικά διασπάται σε δύο κομμάτια με τις ανάγκες να είναι αυξημένες.
Πηγές αναφέρουν, ότι η πλειονότητα του προσωπικού επιθυμεί ή επιδιώκει την παραμονή ή μετακίνηση του στην εταιρία που θα προκύψει για τις υποδομές «ΔΕΠΑ Υποδομών». Κι αυτό καθώς στη συγκεκριμένη εταιρία το δημόσιο θα κρατήσει πλειοψηφικό ποσοστό. Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τον προϋπολογισμό που κατατέθηκε χθες στη Βουλή, από τη ΔΕΠΑ Υποδομών θα ιδιωτικοποιηθεί ποσοστό της τάξης του 14%, ενώ από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας το 50,01%.
Όπως ανέφερε στη δήλωσή του ο κ. Σταθάκης, «η βασική ιδέα είναι να διασπαστεί η εταιρεία σε δύο κομμάτια, με το πλειοψηφικό μερίδιο στο εμπορικό κομμάτι να πωλείται σε στρατηγικό επενδυτή και το Δημόσιο να διατηρεί ισχυρή παρουσία στο δίκτυο διανομής."
Ταυτόχρονα, η μεγάλη ανάπτυξη της ΔΕΔΑ στην υπόλοιπη Ελλάδα δημιουργεί ανάγκες σε προσωπικό.
Ένα από τα σενάρια που εξετάζει η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι ιδίως για τους 150 εργολαβικούς να ζητηθεί από τον ΑΣΕΠ προκήρυξη θέσεων εργασίας με τους συγκεκριμένους εργαζόμενους να έχουν αυξημένα μόρια ως προς τα κριτήρια επιλογής τους.
Η τελική λύση που θα επιλεγεί θα φανεί κατά πάσα πιθανότητα και στο νομοσχέδιο που θα καταθέσει το υπουργείο στη Βουλή και θα προβλέπει τον τρόπο διάσπασης της ΔΕΠΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου