Από το worldenergynews.gr
Καθώς το φυσικό αέριο κερδίζει έδαφος στην παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση, θα πρέπει να επιτρέπεται στα καθαρότερα ορυκτά καύσιμα να αντικαταστήσουν κάποια υποχρεωτική αποθήκευση αργού και πετρελαίου, σύμφωνα με τον Thierry Bros, ερευνητή του Ινστιτούτου Μελετών Ενέργειας της Οξφόρδης ( Οxford Institute for Energy Studies, OIES) που δημοσιεύει το Bloomberg.
Αυτό θα βοηθούσε την περιοχή να χρησιμοποιήσει μερικά από τα πλεονάζοντα αποθέματα φυσικού αερίου της και θα μπορούσε..
ακόμη και να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της αυξανόμενης κινεζικής ζήτησης.
«Με το φυσικό αέριο να γίνεται πιο σημαντικό από το πετρέλαιο, δεν θα είχε κανένα νόημα να κλείσουμε την ευρωπαϊκή χωρητικότητα αποθήκευσης φυσικού αερίου ενώ θα συνεχίσουμε να έχουμε μεγάλα στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου τα οποία χρησιμοποιούνται πολύ σπάνια», ανέφερε ο Bros στο τριμηνιαίο report OIES. "Εάν το 1974 χρειάζονταν πετρελαϊκά αποθέματα λόγω της έντασης πετρελαίου της οικονομίας της ΕΕ, αυτό είναι πολύ λιγότερο στην περίπτωση σήμερα".
Τα στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου, που αναπτύχθηκαν τη δεκαετία του 1970 ως μέτρο για τον περιορισμό των επιπτώσεων των διαταραχών του εφοδιασμού, εξακολουθούν να είναι ζωτικής σημασίας, ακόμη και αν το μερίδιο του εμπορεύματος στο ενεργειακό μείγμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης μειώθηκε στο 38% από περισσότερο από 50%. Οι χώροι αποθήκευσης φυσικού αερίου κλείνουν λόγω του υψηλού κόστους και της χαμηλής κερδοφορίας, ακόμη και αν το καύσιμο έχει υπερδιπλασιάσει το μερίδιό του στο 24%.
Καθώς ο κόσμος γίνεται όλο και πιο ηλεκτρικός και οι ακραίες καιρικές συνθήκες είναι πιο πιθανές, τα αποθέματα φυσικού αερίου είναι πολύ πιο χρήσιμα από τα αποθέματα πετρελαίου που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να παραγάγουν ενέργεια στην ΕΕ, ανέφερε ο Bros. Πριν κλείσει περίπου το 10% της αποθήκευσης φυσικού αερίου, η ΕΕ πρέπει να σκεφτεί εναλλακτικούς μηχανισμούς που θα μπορούσαν να είναι κερδοφόροι και να αυξήσουν την ασφάλεια του εφοδιασμού.
Για παράδειγμα, θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο μετασχηματισμού των στρατηγικών υποχρεώσεων για την παραγωγή ακατέργαστου και ραφιναρισμένου προϊόντος σε υποχρέωση αποθήκευσης ενέργειας, επιτρέποντας σε όλα τα καύσιμα να βρουν τον φθηνότερο τρόπο παροχής του απαιτούμενου ρυθμιστή αποθήκευσης ενέργειας. Οι στρατιωτικοί σκοποί για την αποθήκευση πετρελαίου πρέπει να εξετάζονται ξεχωριστά από την πολιτική αποθήκευση ενέργειας.
Οι χώροι αποθήκευσης στην Ευρώπη μπορούν επίσης να εξυπηρετήσουν έναν παγκόσμιο σκοπό, καθώς το εμπόριο υγροποιημένου φυσικού αερίου επεκτείνεται και ο αυξανόμενος αριθμός δεξαμενόπλοιων LNG μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πλωτός χώρος αποθήκευσης, με τον ίδιο τρόπο λειτουργίας των αγορών πετρελαίου.
Οι traders χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο δεξαμενές αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ευρώπη για να τροφοδοτούν με καύσιμα περιοχές όπου χρειάζονται περισσότερο, όπως η Κίνα, η οποία δεν διαθέτει αποθηκευτική ικανότητα. Το ρωσικό έργο LNG της Αρκτικής Yamal χρησιμοποιεί τερματικά εισαγωγής της Βορειοδυτικής Ευρώπης ως σημεία μεταφοράς για τα φορτία της και τέτοιες μεταφορές -επαναφορτώσεις πραγματοποιούνται συχνά μέσω δεξαμενών τερματικών αποθήκευσης. Τα παραδοσιακά υπόγεια σπήλαια μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν για να εξομαλύνουν την προσφορά και τη ζήτηση στην περιοχή.
"Αν το LNG επαναφορτωθεί από τις δεξαμενές της ΕΕ σε αγορές υψηλότερων τιμών, η αποθήκευση της ΕΕ θα καλείται περισσότερο για να εξισορροπηθεί η εγχώρια ισορροπία προσφοράς-ζήτησης", ανέφερε ο Bros. "Πριν η Κίνα καταφέρει να κατασκευάσει την αποθηκευτική της ικανότητα, η ευρωπαϊκή βιομηχανία φυσικού αερίου θα μπορούσε να προσφέρει αυτή την υπηρεσία στην Κίνα".
Καθώς το φυσικό αέριο κερδίζει έδαφος στην παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση, θα πρέπει να επιτρέπεται στα καθαρότερα ορυκτά καύσιμα να αντικαταστήσουν κάποια υποχρεωτική αποθήκευση αργού και πετρελαίου, σύμφωνα με τον Thierry Bros, ερευνητή του Ινστιτούτου Μελετών Ενέργειας της Οξφόρδης ( Οxford Institute for Energy Studies, OIES) που δημοσιεύει το Bloomberg.
Αυτό θα βοηθούσε την περιοχή να χρησιμοποιήσει μερικά από τα πλεονάζοντα αποθέματα φυσικού αερίου της και θα μπορούσε..
ακόμη και να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της αυξανόμενης κινεζικής ζήτησης.
«Με το φυσικό αέριο να γίνεται πιο σημαντικό από το πετρέλαιο, δεν θα είχε κανένα νόημα να κλείσουμε την ευρωπαϊκή χωρητικότητα αποθήκευσης φυσικού αερίου ενώ θα συνεχίσουμε να έχουμε μεγάλα στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου τα οποία χρησιμοποιούνται πολύ σπάνια», ανέφερε ο Bros στο τριμηνιαίο report OIES. "Εάν το 1974 χρειάζονταν πετρελαϊκά αποθέματα λόγω της έντασης πετρελαίου της οικονομίας της ΕΕ, αυτό είναι πολύ λιγότερο στην περίπτωση σήμερα".
Τα στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου, που αναπτύχθηκαν τη δεκαετία του 1970 ως μέτρο για τον περιορισμό των επιπτώσεων των διαταραχών του εφοδιασμού, εξακολουθούν να είναι ζωτικής σημασίας, ακόμη και αν το μερίδιο του εμπορεύματος στο ενεργειακό μείγμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης μειώθηκε στο 38% από περισσότερο από 50%. Οι χώροι αποθήκευσης φυσικού αερίου κλείνουν λόγω του υψηλού κόστους και της χαμηλής κερδοφορίας, ακόμη και αν το καύσιμο έχει υπερδιπλασιάσει το μερίδιό του στο 24%.
Καθώς ο κόσμος γίνεται όλο και πιο ηλεκτρικός και οι ακραίες καιρικές συνθήκες είναι πιο πιθανές, τα αποθέματα φυσικού αερίου είναι πολύ πιο χρήσιμα από τα αποθέματα πετρελαίου που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να παραγάγουν ενέργεια στην ΕΕ, ανέφερε ο Bros. Πριν κλείσει περίπου το 10% της αποθήκευσης φυσικού αερίου, η ΕΕ πρέπει να σκεφτεί εναλλακτικούς μηχανισμούς που θα μπορούσαν να είναι κερδοφόροι και να αυξήσουν την ασφάλεια του εφοδιασμού.
Για παράδειγμα, θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο μετασχηματισμού των στρατηγικών υποχρεώσεων για την παραγωγή ακατέργαστου και ραφιναρισμένου προϊόντος σε υποχρέωση αποθήκευσης ενέργειας, επιτρέποντας σε όλα τα καύσιμα να βρουν τον φθηνότερο τρόπο παροχής του απαιτούμενου ρυθμιστή αποθήκευσης ενέργειας. Οι στρατιωτικοί σκοποί για την αποθήκευση πετρελαίου πρέπει να εξετάζονται ξεχωριστά από την πολιτική αποθήκευση ενέργειας.
Οι χώροι αποθήκευσης στην Ευρώπη μπορούν επίσης να εξυπηρετήσουν έναν παγκόσμιο σκοπό, καθώς το εμπόριο υγροποιημένου φυσικού αερίου επεκτείνεται και ο αυξανόμενος αριθμός δεξαμενόπλοιων LNG μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πλωτός χώρος αποθήκευσης, με τον ίδιο τρόπο λειτουργίας των αγορών πετρελαίου.
Οι traders χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο δεξαμενές αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ευρώπη για να τροφοδοτούν με καύσιμα περιοχές όπου χρειάζονται περισσότερο, όπως η Κίνα, η οποία δεν διαθέτει αποθηκευτική ικανότητα. Το ρωσικό έργο LNG της Αρκτικής Yamal χρησιμοποιεί τερματικά εισαγωγής της Βορειοδυτικής Ευρώπης ως σημεία μεταφοράς για τα φορτία της και τέτοιες μεταφορές -επαναφορτώσεις πραγματοποιούνται συχνά μέσω δεξαμενών τερματικών αποθήκευσης. Τα παραδοσιακά υπόγεια σπήλαια μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν για να εξομαλύνουν την προσφορά και τη ζήτηση στην περιοχή.
"Αν το LNG επαναφορτωθεί από τις δεξαμενές της ΕΕ σε αγορές υψηλότερων τιμών, η αποθήκευση της ΕΕ θα καλείται περισσότερο για να εξισορροπηθεί η εγχώρια ισορροπία προσφοράς-ζήτησης", ανέφερε ο Bros. "Πριν η Κίνα καταφέρει να κατασκευάσει την αποθηκευτική της ικανότητα, η ευρωπαϊκή βιομηχανία φυσικού αερίου θα μπορούσε να προσφέρει αυτή την υπηρεσία στην Κίνα".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου