Από το worldenergynews.gr
Όταν είδαν για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας φήμες ότι η Κίνα και η Ινδία προχωρούν στη δημιουργία ενός είδους καρτέλ για το πετρέλαιο, ο ΟΠΕΚ ήταν πολύ απασχολημένος με τα δικά του προβλήματα και με την προετοιμασία της συνόδου του που έγινε στις 22 Ιουνίου 2018.
Τώρα, όμως, ίσως είναι καιρός να αρχίσει να ανησυχεί.
«Η έκρηξη στην παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου στις ΗΠΑ μας δίνει ..
μεγαλύτερη ώθηση εναντίον του ΟΠΕΚ», ανέφερε κορυφαίο στέλεχος της ινδικής κυβέρνησης πριν από έναν μήνα, πριν ξεκινήσουν οι συνομιλίες με την Κίνα.
Οι δύο χώρες, εξάλλου, αντιπροσωπεύουν το 17% της παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου και είναι αυτές που θα πληγούν περισσότερο εάν οι τιμές αυξηθούν ως αποτέλεσμα των πράξεων του ΟΠΕΚ.
Επιπλέον, ενδέχεται να μην είναι μόνοι σε αυτή την προσπάθεια να περιορίσουν την επιρροή του ΟΠΕΚ στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Ευρώπη και η Ιαπωνία, οι οποίες ήταν προηγουμένως απρόθυμες να συμμετάσχουν σε προγράμματα κατά του ΟΠΕΚ, μπορούν τώρα να συμμετάσχουν.
Ο λόγος για τον οποίο είναι πιθανό να συμμετάσχουν είναι ότι σε αντίθεση με τους προηγούμενους κύκλους τιμών πετρελαίου, υπάρχουν, πλέον, εναλλακτικές λύσεις στα ορυκτά καύσιμα.
Υπάρχει, πλέον, η ηλεκτροκίνηση (electrification), την οποία ο ΟΠΕΚ θα πρέπει να αντιμετωπίσει ως μεγάλο αντίπαλο.
Η Ινδία, η Κίνα και η Ευρώπη έχουν υιοθετήσει σε μεγάλο αυτό αυτή τη μορφή ενέργειας, ενώ η Ιαπωνία είναι ηγέτης στην κατασκευή μπαταριών.
Εάν το αποφασίσουν, αυτοί οι τέσσερις παίκτες θα μπορούσαν να αλλάξουν άρδην την αγορά πετρελαίου και φυσικά να πλήξουν τον ΟΠΕΚ.
Βέβαια πρόκειται για ένα σενάριο που δύσκολα θα πραγματοποιηθεί ή έστω θα αργήσει να συμβεί.
Ας πάρουμε την Ινδία, για παράδειγμα.
Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το 90 τοις εκατό των Ινδών οδηγών ήταν πρόθυμοι να μεταβούν σε ηλεκτροκίνηση, εάν η κυβέρνηση δημιούργησε την απαραίτητη υποδομή φόρτισης, μειώνονταν οι φόροι κυκλοφορίας και αυξάνονταν οι επιδοτήσεις. Λόγω αυτών των προκλήσεων, το Νέο Δελχί τροποποίησε πρόσφατα τον φιλόδοξο στόχο του και πλέον επιθυμεί το 30% των αυτοκινήτων που θα κινούνται στους δρόμους της χώρας να είναι ηλεκτροκίνητα έως το 2030.
Η Κίνα, από την πλευρά της, είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης: η χώρα αντιπροσώπευε το περασμένο έτος περισσότερο από το 50% των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτροκινούμενων οχημάτων.
Όμως δεν είναι εύκολο η ηλεκτροκίνηση να κατακτήσει πλήρως τις αγορές και έτσι Ινδία και Κίνα προτιμούν να προχωρήσουν σε μία συμμαχία κρατών που θα αποτελέσει ένα «κέντρο αγοραστών» πετρελαίου.
Όλα εξαρτώνται από το εάν ο ΟΠΕΚ θα συμφωνούσε να διατηρήσει χαμηλότερες τιμές ή όχι.
Εάν δεν το πράξει, τότε πιθανώς να βρεθεί αντιμέτωπος με μία συμμαχία χωρών που δύσκολα θα κατορθώσει να κερδίσει.
Όταν είδαν για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας φήμες ότι η Κίνα και η Ινδία προχωρούν στη δημιουργία ενός είδους καρτέλ για το πετρέλαιο, ο ΟΠΕΚ ήταν πολύ απασχολημένος με τα δικά του προβλήματα και με την προετοιμασία της συνόδου του που έγινε στις 22 Ιουνίου 2018.
Τώρα, όμως, ίσως είναι καιρός να αρχίσει να ανησυχεί.
«Η έκρηξη στην παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου στις ΗΠΑ μας δίνει ..
μεγαλύτερη ώθηση εναντίον του ΟΠΕΚ», ανέφερε κορυφαίο στέλεχος της ινδικής κυβέρνησης πριν από έναν μήνα, πριν ξεκινήσουν οι συνομιλίες με την Κίνα.
Οι δύο χώρες, εξάλλου, αντιπροσωπεύουν το 17% της παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου και είναι αυτές που θα πληγούν περισσότερο εάν οι τιμές αυξηθούν ως αποτέλεσμα των πράξεων του ΟΠΕΚ.
Επιπλέον, ενδέχεται να μην είναι μόνοι σε αυτή την προσπάθεια να περιορίσουν την επιρροή του ΟΠΕΚ στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Ευρώπη και η Ιαπωνία, οι οποίες ήταν προηγουμένως απρόθυμες να συμμετάσχουν σε προγράμματα κατά του ΟΠΕΚ, μπορούν τώρα να συμμετάσχουν.
Ο λόγος για τον οποίο είναι πιθανό να συμμετάσχουν είναι ότι σε αντίθεση με τους προηγούμενους κύκλους τιμών πετρελαίου, υπάρχουν, πλέον, εναλλακτικές λύσεις στα ορυκτά καύσιμα.
Υπάρχει, πλέον, η ηλεκτροκίνηση (electrification), την οποία ο ΟΠΕΚ θα πρέπει να αντιμετωπίσει ως μεγάλο αντίπαλο.
Η Ινδία, η Κίνα και η Ευρώπη έχουν υιοθετήσει σε μεγάλο αυτό αυτή τη μορφή ενέργειας, ενώ η Ιαπωνία είναι ηγέτης στην κατασκευή μπαταριών.
Εάν το αποφασίσουν, αυτοί οι τέσσερις παίκτες θα μπορούσαν να αλλάξουν άρδην την αγορά πετρελαίου και φυσικά να πλήξουν τον ΟΠΕΚ.
Βέβαια πρόκειται για ένα σενάριο που δύσκολα θα πραγματοποιηθεί ή έστω θα αργήσει να συμβεί.
Ας πάρουμε την Ινδία, για παράδειγμα.
Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το 90 τοις εκατό των Ινδών οδηγών ήταν πρόθυμοι να μεταβούν σε ηλεκτροκίνηση, εάν η κυβέρνηση δημιούργησε την απαραίτητη υποδομή φόρτισης, μειώνονταν οι φόροι κυκλοφορίας και αυξάνονταν οι επιδοτήσεις. Λόγω αυτών των προκλήσεων, το Νέο Δελχί τροποποίησε πρόσφατα τον φιλόδοξο στόχο του και πλέον επιθυμεί το 30% των αυτοκινήτων που θα κινούνται στους δρόμους της χώρας να είναι ηλεκτροκίνητα έως το 2030.
Η Κίνα, από την πλευρά της, είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης: η χώρα αντιπροσώπευε το περασμένο έτος περισσότερο από το 50% των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτροκινούμενων οχημάτων.
Όμως δεν είναι εύκολο η ηλεκτροκίνηση να κατακτήσει πλήρως τις αγορές και έτσι Ινδία και Κίνα προτιμούν να προχωρήσουν σε μία συμμαχία κρατών που θα αποτελέσει ένα «κέντρο αγοραστών» πετρελαίου.
Όλα εξαρτώνται από το εάν ο ΟΠΕΚ θα συμφωνούσε να διατηρήσει χαμηλότερες τιμές ή όχι.
Εάν δεν το πράξει, τότε πιθανώς να βρεθεί αντιμέτωπος με μία συμμαχία χωρών που δύσκολα θα κατορθώσει να κερδίσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου