Από το energia.gr
Τι προκύπτει από τα στοιχεία μελέτης του UMAS. Επιφυλακτικοί εμφανίζονται οι ερευνητές του UMAS σχετικά με την επίδραση της χρήσης του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου στη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων. Νέα ερωτήματα, για την επίδραση που θα έχει η χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου στη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων, θέτουν τα αποτελέσματα μελέτης του University Maritime Advisory Service (UMAS)
Πρόκειται για έναν οργανισμό που..
είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ του University College London (UCL) Energy Institute και της Martrans Ltd.
Όπως σημειώνεται στη μελέτη, τα 500 εκατ. ευρώ που επενδύονται στην Ευρώπη, εκ των οποίων τα 250 εκατ. από ευρωπαϊκά κονδύλια, για την ανάπτυξη του bunkering στο LNG, δεν αναμένεται να φέρουν σημαντικά περιβαλλοντικά αποτελέσματα, ενώ δεν αποκλείεται να επιβαρύνουν περαιτέρω το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Ανάλογη ήταν και η εκτίμηση του τεχνικού διευθυντή της Atlantic Bulk Carriers Πάνου Ζαχαριάδη, ο οποίος έχει επισημάνει, μιλώντας στη «Ν», ότι «η χρήση LNG είναι ίσως η σωστή επένδυση για την αντιμετώπιση των κανονισμών οξειδίων του θείου και αζώτου, χωρίς την εφαρμογή scrubbers ή τη χρήση ακριβού αποθειωμένου καύσιμου. Όχι, όμως, και για τη μείωση εκπομπών CO2. Αν αυτό τώρα ακούγεται ίσως ανατρεπτικό, έχοντας παρακολουθήσει τον αριθμό των πρόσφατων διεθνών μελετών που όλο και πληθαίνουν, σε λίγο θα είναι κοινή γνώση και τότε τα πλοία που χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο ίσως δεν αντιμετωπίζονται τόσο ευνοϊκά όπως σήμερα. Ήδη στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υπάρχει «research alert», με τίτλο «Οι εκπομπές των LNG προωθούμενων πλοίων είναι μεγαλύτερες από τα τωρινά ναυτιλιακά καύσιμα».
Τα στοιχεία της έρευνας
Η μείωση των συνολικών ετήσιων εκπομπών ρύπων από τη ναυτιλία, σύμφωνα με τον αρχικό στόχο της στρατηγικής του ΙΜΟ για μείωση κατά 50% τουλάχιστον των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2050 από τα επίπεδα του 2008, είναι δυνατή μόνο με την αυξημένη χρήση μη ορυκτών καυσίμων (υδρογόνο, αμμωνία, ηλεκτροδότηση μπαταριών) από το 2030 και μετά το αργότερο, επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση του UMAS.
Στο σενάριο όπου συνεχίζεται η χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου πλοίων, η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050 κατά 50% από τα επίπεδα του 2008 θα μπορούσε να καταστεί δυνατή μόνο μέσω της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου εκτός του τομέα. Στην ανακοίνωσή τους οι μελετητές κάνουν λόγο για μια ακανθώδη λύση, αφού θα έπαιρνε κεφάλαια εκτός του ναυτιλιακού τομέα, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την πραγματική μείωση των αερίων του θερμοκηπίου μέσα από τον κλάδο. Επιπλέον, αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση ότι το γράμμα και το πνεύμα της δέσμευσης του ΙΜΟ για απόλυτη μείωση κατά 50% τουλάχιστον έως το 2050 απαιτούν απόλυτες μειώσεις στον τομέα χωρίς σύνδεση με άλλες αγορές.
«Υπάρχει αβεβαιότητα σχετικά με τη μελλοντική ζήτηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου» σημειώνει ο σύμβουλος του UMAS Domagoi Baresic, προσθέτοντας ότι «από τη μια το LNG είναι μια πολύ καλή λύση σε ό,τι αφορά τη συμβατότητα των καυσίμων με τον νέο κανονισμό για μειωμένο θείο (0,5%) από το 2020, αλλά δεν αναμένεται να συνεισφέρει στους στόχους που έχει θέσει ο ΙΜΟ για τον περιορισμό του φαινομένου του θερμοκηπίου μέχρι το 2050».
Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Ζαχαριάδη, η χρήση του LNG ικανοποιεί τους πρόσφατους κανονισμούς εκπομπών οξειδίων του θείου και αζώτου, τα οποία προκαλούν σοβαρά προβλήματα υγείας. Ωστόσο, για το ζήτημα της υπερθέρμανσης του πλανήτη ο κ. Ζαχαριάδης αναφέρει ότι οι επιδόσεις του LNG είναι χειρότερες από τα σημερινά ευρέως χρησιμοποιούμενα συμβατικά καύσιμα (π.χ. ντίζελ). Σημειώνει ότι το μεθάνιο, από το οποίο αποτελείται κατά 95% το LNG, δεν είναι απλά 25 φορές χειρότερο από το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) όπως συνήθως λέγεται, αλλά 86 φορές χειρότερο σε ορίζοντα 20ετίας. Δηλαδή, μια διαρροή ενός λίτρου LNG στην ατμόσφαιρα είναι σαν να απελευθερώθηκαν 86 λίτρα διοξειδίου του άνθρακα, σε σχέση με την επίδρασή τους στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.
(www.naftemporiki.gr, 27/06/2018)
Τι προκύπτει από τα στοιχεία μελέτης του UMAS. Επιφυλακτικοί εμφανίζονται οι ερευνητές του UMAS σχετικά με την επίδραση της χρήσης του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου στη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων. Νέα ερωτήματα, για την επίδραση που θα έχει η χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου στη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων, θέτουν τα αποτελέσματα μελέτης του University Maritime Advisory Service (UMAS)
Πρόκειται για έναν οργανισμό που..
είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ του University College London (UCL) Energy Institute και της Martrans Ltd.
Όπως σημειώνεται στη μελέτη, τα 500 εκατ. ευρώ που επενδύονται στην Ευρώπη, εκ των οποίων τα 250 εκατ. από ευρωπαϊκά κονδύλια, για την ανάπτυξη του bunkering στο LNG, δεν αναμένεται να φέρουν σημαντικά περιβαλλοντικά αποτελέσματα, ενώ δεν αποκλείεται να επιβαρύνουν περαιτέρω το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Ανάλογη ήταν και η εκτίμηση του τεχνικού διευθυντή της Atlantic Bulk Carriers Πάνου Ζαχαριάδη, ο οποίος έχει επισημάνει, μιλώντας στη «Ν», ότι «η χρήση LNG είναι ίσως η σωστή επένδυση για την αντιμετώπιση των κανονισμών οξειδίων του θείου και αζώτου, χωρίς την εφαρμογή scrubbers ή τη χρήση ακριβού αποθειωμένου καύσιμου. Όχι, όμως, και για τη μείωση εκπομπών CO2. Αν αυτό τώρα ακούγεται ίσως ανατρεπτικό, έχοντας παρακολουθήσει τον αριθμό των πρόσφατων διεθνών μελετών που όλο και πληθαίνουν, σε λίγο θα είναι κοινή γνώση και τότε τα πλοία που χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο ίσως δεν αντιμετωπίζονται τόσο ευνοϊκά όπως σήμερα. Ήδη στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υπάρχει «research alert», με τίτλο «Οι εκπομπές των LNG προωθούμενων πλοίων είναι μεγαλύτερες από τα τωρινά ναυτιλιακά καύσιμα».
Τα στοιχεία της έρευνας
Η μείωση των συνολικών ετήσιων εκπομπών ρύπων από τη ναυτιλία, σύμφωνα με τον αρχικό στόχο της στρατηγικής του ΙΜΟ για μείωση κατά 50% τουλάχιστον των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2050 από τα επίπεδα του 2008, είναι δυνατή μόνο με την αυξημένη χρήση μη ορυκτών καυσίμων (υδρογόνο, αμμωνία, ηλεκτροδότηση μπαταριών) από το 2030 και μετά το αργότερο, επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση του UMAS.
Στο σενάριο όπου συνεχίζεται η χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου πλοίων, η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050 κατά 50% από τα επίπεδα του 2008 θα μπορούσε να καταστεί δυνατή μόνο μέσω της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου εκτός του τομέα. Στην ανακοίνωσή τους οι μελετητές κάνουν λόγο για μια ακανθώδη λύση, αφού θα έπαιρνε κεφάλαια εκτός του ναυτιλιακού τομέα, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την πραγματική μείωση των αερίων του θερμοκηπίου μέσα από τον κλάδο. Επιπλέον, αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση ότι το γράμμα και το πνεύμα της δέσμευσης του ΙΜΟ για απόλυτη μείωση κατά 50% τουλάχιστον έως το 2050 απαιτούν απόλυτες μειώσεις στον τομέα χωρίς σύνδεση με άλλες αγορές.
«Υπάρχει αβεβαιότητα σχετικά με τη μελλοντική ζήτηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου» σημειώνει ο σύμβουλος του UMAS Domagoi Baresic, προσθέτοντας ότι «από τη μια το LNG είναι μια πολύ καλή λύση σε ό,τι αφορά τη συμβατότητα των καυσίμων με τον νέο κανονισμό για μειωμένο θείο (0,5%) από το 2020, αλλά δεν αναμένεται να συνεισφέρει στους στόχους που έχει θέσει ο ΙΜΟ για τον περιορισμό του φαινομένου του θερμοκηπίου μέχρι το 2050».
Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Ζαχαριάδη, η χρήση του LNG ικανοποιεί τους πρόσφατους κανονισμούς εκπομπών οξειδίων του θείου και αζώτου, τα οποία προκαλούν σοβαρά προβλήματα υγείας. Ωστόσο, για το ζήτημα της υπερθέρμανσης του πλανήτη ο κ. Ζαχαριάδης αναφέρει ότι οι επιδόσεις του LNG είναι χειρότερες από τα σημερινά ευρέως χρησιμοποιούμενα συμβατικά καύσιμα (π.χ. ντίζελ). Σημειώνει ότι το μεθάνιο, από το οποίο αποτελείται κατά 95% το LNG, δεν είναι απλά 25 φορές χειρότερο από το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) όπως συνήθως λέγεται, αλλά 86 φορές χειρότερο σε ορίζοντα 20ετίας. Δηλαδή, μια διαρροή ενός λίτρου LNG στην ατμόσφαιρα είναι σαν να απελευθερώθηκαν 86 λίτρα διοξειδίου του άνθρακα, σε σχέση με την επίδρασή τους στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.
(www.naftemporiki.gr, 27/06/2018)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου