Από το energia.gr
Η Repsol, ο ενεργειακός όμιλος της Ισπανίας συμπράττει με την Google για να αναπτύξει τα εργαλεία μαζικών δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης του τεχνολογικού ομίλου, σε όλα τα διυλιστήρια της, σε μια τελευταία ένδειξη της προσπάθειας των πετρελαϊκών εταιρειών να στραφούν στην Silicon Valley για να μειώσουν το λειτουργικό κόστος και να αυξήσουν τα περιθώρια κερδοφορίας τους
Οι ενεργειακοί όμιλοι υποχρεώθηκαν να περικόψουν..
τις δαπάνες τους μετά την κατάρρευση των διεθνών τιμών του πετρελαίου, το 2014, και στρέφονται συχνά στις νέες τεχνολογίες για να καταστούν πιο αποτελεσματικοί και, ολοένα περισσότερο, να βελτιώσουν την κερδοφορία τους.
Αυτές οι κινήσεις θα είναι ζωτικού χαρακτήρα, καθώς οι μεγάλοι του πετρελαίου και του φυσικού αερίου έρχονται αντιμέτωποι με την παγκόσμια τάση προς τα καθαρότερα καύσιμα, που σημαίνει ότι οι παραδοσιακοί παίκτες θα πρέπει να γίνουν πιο κερδοφόροι για να μπορούν να σταθούν στον ανταγωνισμό.
Η Repsol θα χρησιμοποιήσει το Cloud ML, το εργαλείο νοηµοσύνης των µηχανών της Google, για να βελτιστοποιήσει την απόδοση του διυλιστηρίου πετρελαίου της στην Ταραγόνα που διατηρεί ικανότητα διύλισης 120.000 βαρελιών ημερησίως και βρίσκεται στην ανατολική ακτή της Ισπανίας, κοντά στη Βαρκελώνη.
Ένα διυλιστήριο απαρτίζεται από πολλαπλά τμήματα, συμπεριλαμβανομένης της μονάδας που αποστάζει ακατέργαστο πετρέλαιο σε διάφορα συστατικά τα οποία θα μεταποιηθούν σε καύσιμα, όπως είναι η βενζίνη και το ντίζελ, καθώς και της μονάδας που μετατρέπει τα βαριά υπολείμματα ελαίων σε ελαφρύτερα και πιο πολύτιμα προϊόντα.
Η τεχνολογία της Google θα χρησιμοποιηθεί για να αναλύονται εκατοντάδες μεταβλητές που καταγράφουν την πίεση, τη θερμοκρασία, τις ροές και τα ποσοστά επεξεργασίας μεταξύ των υπολοίπων λειτουργιών για κάθε μονάδα στο διυλιστήριο της Ταραγόνα. Η Repsol ελπίζει ότι αυτό θα ενισχύσει τα περιθώρια κέρδους της κατά 30 σεντ ανά βαρέλι, στην εν λόγω μονάδα, και σχεδιάζει να προωθήσει αυτές τις τεχνολογίες και στα υπόλοιπα πέντε διυλιστήριά της.
Οι ενεργειακές εταιρείες προσπαθούν ολοένα περισσότερο να χρησιμοποιούν το είδος των αναλυτικών στοιχείων στα οποία χρησιμοποιούν, συχνά, εταιρείες όπως είναι η Google και η Amazon για τα δεδομένα καταναλωτών σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων τους, από την αύξηση της απόδοσης των εξεδρών άντλησης πετρελαίου μέχρι την επίτευξη μεγαλύτερης κερδοφορίας από τα διυλιστήρια.
«Έως πρόσφατα, οι εταιρείες υδρογονανθράκων δεν είχαν τα εργαλεία ή τις ικανότητες που απαιτούνται για να εκμεταλλευτούν στο μέγιστο της χωρητικότητάς τους, τα στοιχεία ενεργητικού που ελέγχουν», ανέφερε σε πρόσφατη έκθεση η McKinsey, η εταιρεία επαγγελματικών υπηρεσιών. "Τα εργαλεία και οι τεχνικές αναλύσεων έχουν καταγράψει ταχεία και ισχυρή πρόοδο», τονίζεται στην έκθεση.
Η δραστηριότητα στο δευτερογενή τομέα, που περιλαμβάνει τη διύλιση, το μάρκετινγκ και τη διανομή, απέφερε λειτουργικά έσοδα ύψους 558 εκατ. ευρώ στο χρονικό διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου, χαμηλότερα, όμως, από τα 663 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, εν μέρει λόγω των χαμηλότερων περιθωρίων κέρδους που προκάλεσε η αύξηση της τιμής του αργού.
Η Repsol λέει ότι η χρήση της AI σε όλα τα διυλιστήρια της θα μπορούσε να αποφέρει πρόσθετα έσοδα ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως για τον δευτερογενή τομέα της. Η Google εμφανίστηκε απρόθυμη να σχολιάσει.
Η María Victoria Zingoni, εκτελεστική διευθύντρια δευτερογενούς τομέα της Repsol, είπε ότι η AI έχει εφαρμοστεί μόνο σε περίπου 30 μεταβλητές σε ένα διυλιστήριο, αλλά εκτίμησε πως αυτό θα αυξηθεί σε 400. «Πρόκειται για τμήμα ενός πολύ μεγαλύτερου σχεδίου για τη βελτίωση των βιομηχανικών διαδικασιών σε όλο το φάσμα δραστηριοτήτων του ομίλου», πρόσθεσε η ίδια.
Σύμβουλοι ενέργειας και αναλυτές του κλάδου έχουν προβλέψει ότι η αυτοματοποίηση θα μπορούσε να επιφέρει περικοπές θέσεων εργασίας μακροπρόθεσμα. Η Repsol υποστηρίζει, όμως, πως δεν πιστεύει ότι η ανάπτυξη του AI της Google θα την υποχρεώσει να μειώσει τις θέσεις εργασίας της.
«Αναφερόμαστε στην ανάγκη να αυξήσουμε τις δυνατότητες των ανθρώπων που εργάζονται για εμάς. Δεν απολύουμε κανέναν. Δεν πρόκειται για θέμα, άνθρωπος εναντίον μηχανής», κατέληξε η κα. Zingoni.
Η Repsol, ο ενεργειακός όμιλος της Ισπανίας συμπράττει με την Google για να αναπτύξει τα εργαλεία μαζικών δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης του τεχνολογικού ομίλου, σε όλα τα διυλιστήρια της, σε μια τελευταία ένδειξη της προσπάθειας των πετρελαϊκών εταιρειών να στραφούν στην Silicon Valley για να μειώσουν το λειτουργικό κόστος και να αυξήσουν τα περιθώρια κερδοφορίας τους
Οι ενεργειακοί όμιλοι υποχρεώθηκαν να περικόψουν..
τις δαπάνες τους μετά την κατάρρευση των διεθνών τιμών του πετρελαίου, το 2014, και στρέφονται συχνά στις νέες τεχνολογίες για να καταστούν πιο αποτελεσματικοί και, ολοένα περισσότερο, να βελτιώσουν την κερδοφορία τους.
Αυτές οι κινήσεις θα είναι ζωτικού χαρακτήρα, καθώς οι μεγάλοι του πετρελαίου και του φυσικού αερίου έρχονται αντιμέτωποι με την παγκόσμια τάση προς τα καθαρότερα καύσιμα, που σημαίνει ότι οι παραδοσιακοί παίκτες θα πρέπει να γίνουν πιο κερδοφόροι για να μπορούν να σταθούν στον ανταγωνισμό.
Η Repsol θα χρησιμοποιήσει το Cloud ML, το εργαλείο νοηµοσύνης των µηχανών της Google, για να βελτιστοποιήσει την απόδοση του διυλιστηρίου πετρελαίου της στην Ταραγόνα που διατηρεί ικανότητα διύλισης 120.000 βαρελιών ημερησίως και βρίσκεται στην ανατολική ακτή της Ισπανίας, κοντά στη Βαρκελώνη.
Ένα διυλιστήριο απαρτίζεται από πολλαπλά τμήματα, συμπεριλαμβανομένης της μονάδας που αποστάζει ακατέργαστο πετρέλαιο σε διάφορα συστατικά τα οποία θα μεταποιηθούν σε καύσιμα, όπως είναι η βενζίνη και το ντίζελ, καθώς και της μονάδας που μετατρέπει τα βαριά υπολείμματα ελαίων σε ελαφρύτερα και πιο πολύτιμα προϊόντα.
Η τεχνολογία της Google θα χρησιμοποιηθεί για να αναλύονται εκατοντάδες μεταβλητές που καταγράφουν την πίεση, τη θερμοκρασία, τις ροές και τα ποσοστά επεξεργασίας μεταξύ των υπολοίπων λειτουργιών για κάθε μονάδα στο διυλιστήριο της Ταραγόνα. Η Repsol ελπίζει ότι αυτό θα ενισχύσει τα περιθώρια κέρδους της κατά 30 σεντ ανά βαρέλι, στην εν λόγω μονάδα, και σχεδιάζει να προωθήσει αυτές τις τεχνολογίες και στα υπόλοιπα πέντε διυλιστήριά της.
Οι ενεργειακές εταιρείες προσπαθούν ολοένα περισσότερο να χρησιμοποιούν το είδος των αναλυτικών στοιχείων στα οποία χρησιμοποιούν, συχνά, εταιρείες όπως είναι η Google και η Amazon για τα δεδομένα καταναλωτών σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων τους, από την αύξηση της απόδοσης των εξεδρών άντλησης πετρελαίου μέχρι την επίτευξη μεγαλύτερης κερδοφορίας από τα διυλιστήρια.
«Έως πρόσφατα, οι εταιρείες υδρογονανθράκων δεν είχαν τα εργαλεία ή τις ικανότητες που απαιτούνται για να εκμεταλλευτούν στο μέγιστο της χωρητικότητάς τους, τα στοιχεία ενεργητικού που ελέγχουν», ανέφερε σε πρόσφατη έκθεση η McKinsey, η εταιρεία επαγγελματικών υπηρεσιών. "Τα εργαλεία και οι τεχνικές αναλύσεων έχουν καταγράψει ταχεία και ισχυρή πρόοδο», τονίζεται στην έκθεση.
Η δραστηριότητα στο δευτερογενή τομέα, που περιλαμβάνει τη διύλιση, το μάρκετινγκ και τη διανομή, απέφερε λειτουργικά έσοδα ύψους 558 εκατ. ευρώ στο χρονικό διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου, χαμηλότερα, όμως, από τα 663 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, εν μέρει λόγω των χαμηλότερων περιθωρίων κέρδους που προκάλεσε η αύξηση της τιμής του αργού.
Η Repsol λέει ότι η χρήση της AI σε όλα τα διυλιστήρια της θα μπορούσε να αποφέρει πρόσθετα έσοδα ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως για τον δευτερογενή τομέα της. Η Google εμφανίστηκε απρόθυμη να σχολιάσει.
Η María Victoria Zingoni, εκτελεστική διευθύντρια δευτερογενούς τομέα της Repsol, είπε ότι η AI έχει εφαρμοστεί μόνο σε περίπου 30 μεταβλητές σε ένα διυλιστήριο, αλλά εκτίμησε πως αυτό θα αυξηθεί σε 400. «Πρόκειται για τμήμα ενός πολύ μεγαλύτερου σχεδίου για τη βελτίωση των βιομηχανικών διαδικασιών σε όλο το φάσμα δραστηριοτήτων του ομίλου», πρόσθεσε η ίδια.
Σύμβουλοι ενέργειας και αναλυτές του κλάδου έχουν προβλέψει ότι η αυτοματοποίηση θα μπορούσε να επιφέρει περικοπές θέσεων εργασίας μακροπρόθεσμα. Η Repsol υποστηρίζει, όμως, πως δεν πιστεύει ότι η ανάπτυξη του AI της Google θα την υποχρεώσει να μειώσει τις θέσεις εργασίας της.
«Αναφερόμαστε στην ανάγκη να αυξήσουμε τις δυνατότητες των ανθρώπων που εργάζονται για εμάς. Δεν απολύουμε κανέναν. Δεν πρόκειται για θέμα, άνθρωπος εναντίον μηχανής», κατέληξε η κα. Zingoni.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου