Από το pasok.gr
Ανακοίνωση του Τομέα Μεταποίησης και Εμπορίου του Κινήματος Αλλαγής, για τις τιμές των καυσίμων.
Η υπόθεση των καυσίμων δεν χωράει άλλο λαϊκισμό γιατί επηρεάζει άμεσα την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων αλλά και το εισόδημα του καταναλωτή. Πλήττει μάλιστα..
πολύ περισσότερο τη μικρομεσαία επιχείρηση η οποία δεν μπορεί να μεταφέρει το αυξημένο κόστος στην κατανάλωση.
Σύμφωνα με τα δεδομένα του fuelprices.gr (που αδιαλείπτως από το 2010 προσφέρει πληροφόρηση στον Έλληνα καταναλωτή) η μέση τιμή λιανικής της αμόλυβδης βενζίνης ήταν 1,624. Από αυτά μόνο τα 50,23 λεπτά αφορούν στην τιμή του διυλιστηρίου που επηρεάζεται από την παγκόσμια τιμή του πετρελαίου και μόλις 10 λεπτά αφορούν στις εταιρίες εμπορίας και τα πρατήρια.
Το μεγαλύτερο όμως μέρος, το €1,03, αφορά μόνο σε φόρους και τέλη.
Ειδικά μάλιστα ο ΦΠΑ και ορισμένα τέλη που είναι αναλογικοί, αυξάνονται όταν αυξάνει και η τιμή διυλιστηρίου.
Καλούμε την Επιτροπή Ανταγωνισμού, όπως έχει ξανακάνει στο παρελθόν, να ερευνήσει το ενδεχόμενο κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης ή εναρμονισμένων πρακτικών για τη διαμόρφωση αδικαιολόγητων τιμών από τη διύλιση μέχρι και τη λιανική.
Καλούμε όμως κυρίως την κυβέρνηση να σταματήσει να αυξάνει τα φορολογικά της έσοδα εξαιτίας της ανόδου των τιμών των καυσίμων, εις βάρος της ελληνικής επιχείρησης και του καταναλωτή.
Να βάλει άμεσα πλαφόν μέχρι και να μηδενίσει την εισφορά για τον Ειδικό Λογαριασμό Πετρελαιοειδών και το Ειδικό Τέλος Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών. Να μελετήσει με την Κομισιόν το ενδεχόμενο κλιμακωτού ΦΠΑ ανάλογα με την τιμή του καυσίμου.
Και αν πραγματικά πιστεύει ότι το πλεόνασμα που μας διαφημίζει είναι αληθινό, ας μειώσει τώρα το επίπεδο του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, τον υψηλότερο προβλεπόμενο στην Ευρώπη
Ανακοίνωση του Τομέα Μεταποίησης και Εμπορίου του Κινήματος Αλλαγής, για τις τιμές των καυσίμων.
Η υπόθεση των καυσίμων δεν χωράει άλλο λαϊκισμό γιατί επηρεάζει άμεσα την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων αλλά και το εισόδημα του καταναλωτή. Πλήττει μάλιστα..
πολύ περισσότερο τη μικρομεσαία επιχείρηση η οποία δεν μπορεί να μεταφέρει το αυξημένο κόστος στην κατανάλωση.
Σύμφωνα με τα δεδομένα του fuelprices.gr (που αδιαλείπτως από το 2010 προσφέρει πληροφόρηση στον Έλληνα καταναλωτή) η μέση τιμή λιανικής της αμόλυβδης βενζίνης ήταν 1,624. Από αυτά μόνο τα 50,23 λεπτά αφορούν στην τιμή του διυλιστηρίου που επηρεάζεται από την παγκόσμια τιμή του πετρελαίου και μόλις 10 λεπτά αφορούν στις εταιρίες εμπορίας και τα πρατήρια.
Το μεγαλύτερο όμως μέρος, το €1,03, αφορά μόνο σε φόρους και τέλη.
Ειδικά μάλιστα ο ΦΠΑ και ορισμένα τέλη που είναι αναλογικοί, αυξάνονται όταν αυξάνει και η τιμή διυλιστηρίου.
Καλούμε την Επιτροπή Ανταγωνισμού, όπως έχει ξανακάνει στο παρελθόν, να ερευνήσει το ενδεχόμενο κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης ή εναρμονισμένων πρακτικών για τη διαμόρφωση αδικαιολόγητων τιμών από τη διύλιση μέχρι και τη λιανική.
Καλούμε όμως κυρίως την κυβέρνηση να σταματήσει να αυξάνει τα φορολογικά της έσοδα εξαιτίας της ανόδου των τιμών των καυσίμων, εις βάρος της ελληνικής επιχείρησης και του καταναλωτή.
Να βάλει άμεσα πλαφόν μέχρι και να μηδενίσει την εισφορά για τον Ειδικό Λογαριασμό Πετρελαιοειδών και το Ειδικό Τέλος Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών. Να μελετήσει με την Κομισιόν το ενδεχόμενο κλιμακωτού ΦΠΑ ανάλογα με την τιμή του καυσίμου.
Και αν πραγματικά πιστεύει ότι το πλεόνασμα που μας διαφημίζει είναι αληθινό, ας μειώσει τώρα το επίπεδο του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, τον υψηλότερο προβλεπόμενο στην Ευρώπη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου