Από το energypress.gr
Ακριβώς ένα χρόνο πριν, η Ελλάδα κατείχε την 15η θέση στην ευρωπαική κατάταξη των 28 χωρών μα βάση τις τιμές του ντίζελ κίνησης, δηλαδή βρισκόταν λίγο πάνω από τη μέση. Εκτοτε, και λόγω της αύξησης των φόρων, αναρριχήθηκε... δέκα ολόκληρες θέσεις, με αποτέλεσμα σήμερα να έχει το 5ο ακριβότερο ντίζελ κίνησης στην Ευρώπη.
"Τέτοια απότομη άνοδος μέσα σε ένα χρόνο μιας χώρας στην ευρωπαική αγορά δεν έχουμε ξαναδεί", όπως λένε άνθρωποι που παρακολουθούν επί χρόνια τις διεθνείς εξελίξεις στα υγρά καύσιμα.
Κάπως έτσι..
το ντίζελ κίνησης, από τα 1,186 ευρώ ανά λίτρο που πωλούνταν στις 19 Δεκεμβρίου 2016, έχει φτάσει σήμερα να διατίθεται στα 1,303 ευρώ ανά λίτρο, δηλαδή έχει ανατιμηθεί κατά 10%. Σε αυτή τη φοροαπαγίδα της κυβέρνησης έπεσαν μέσα πολλοί ιδιοκτήτες ντίζελ.
Η αρχή έγινε με την επιβολή τελών κυκλοφορίας σε οχήματα με εκπομπές ρύπων πάνω από 90g/km - μέτρο που έπληξε πολλά φθηνά ντίζελ νέας τεχνολογίας - και οι επιβαρύνσεις συνεχίστηκαν με την αύξηση φέτος του ειδικού φόρου κατανάλωσης.
Η αυξημένη μέση πανελλαδική τιμή του ντίζελ φέρνει πλέον τη χώρα κατά 5% πάνω από τον πανευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι τα 1,243 ευρώ ανά λίτρο.
Επίσης, κατατάσσει την Ελλάδα ως το 5ο ακριβότερο κράτος στην Ε.Ε., πίσω μόνο από Φιλανδία, Βρετανία, Ιταλία και Σουηδία. Ανοδο όμως λόγω φόρων κατέγραψε η Ελλάδα και στις άλλες κατηγορίες.
Ακριβώς ένα χρόνο πίσω, (19/12/2016), η Ελλάδα κατείχε την 4η θέση ανάμεσα στις χώρες με την ακριβότερη βενζίνη, και την 9η στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Ενα χρόνο μετά με βάση το τελευταίο δελτίο Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις τιμές λιανικής των υγρών καυσίμων (11/12/2017), η χώρα μας κατέχει την 3η υψηλότερη τιμή βενζίνης, και την 8η ακριβότερη στο πετρέλαιο θερμανσης.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το κόστος βενζίνης στη χώρα μας κινείται στα 1,534 ευρώ ανά λίτρο, δηλαδή 13% πάνω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, ο οποίος διαμορφώνεται στα 1,359 ευρώ.
Ακριβώς ένα χρόνο πριν, η Ελλάδα κατείχε την 15η θέση στην ευρωπαική κατάταξη των 28 χωρών μα βάση τις τιμές του ντίζελ κίνησης, δηλαδή βρισκόταν λίγο πάνω από τη μέση. Εκτοτε, και λόγω της αύξησης των φόρων, αναρριχήθηκε... δέκα ολόκληρες θέσεις, με αποτέλεσμα σήμερα να έχει το 5ο ακριβότερο ντίζελ κίνησης στην Ευρώπη.
"Τέτοια απότομη άνοδος μέσα σε ένα χρόνο μιας χώρας στην ευρωπαική αγορά δεν έχουμε ξαναδεί", όπως λένε άνθρωποι που παρακολουθούν επί χρόνια τις διεθνείς εξελίξεις στα υγρά καύσιμα.
Κάπως έτσι..
το ντίζελ κίνησης, από τα 1,186 ευρώ ανά λίτρο που πωλούνταν στις 19 Δεκεμβρίου 2016, έχει φτάσει σήμερα να διατίθεται στα 1,303 ευρώ ανά λίτρο, δηλαδή έχει ανατιμηθεί κατά 10%. Σε αυτή τη φοροαπαγίδα της κυβέρνησης έπεσαν μέσα πολλοί ιδιοκτήτες ντίζελ.
Η αρχή έγινε με την επιβολή τελών κυκλοφορίας σε οχήματα με εκπομπές ρύπων πάνω από 90g/km - μέτρο που έπληξε πολλά φθηνά ντίζελ νέας τεχνολογίας - και οι επιβαρύνσεις συνεχίστηκαν με την αύξηση φέτος του ειδικού φόρου κατανάλωσης.
Η αυξημένη μέση πανελλαδική τιμή του ντίζελ φέρνει πλέον τη χώρα κατά 5% πάνω από τον πανευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι τα 1,243 ευρώ ανά λίτρο.
Επίσης, κατατάσσει την Ελλάδα ως το 5ο ακριβότερο κράτος στην Ε.Ε., πίσω μόνο από Φιλανδία, Βρετανία, Ιταλία και Σουηδία. Ανοδο όμως λόγω φόρων κατέγραψε η Ελλάδα και στις άλλες κατηγορίες.
Ακριβώς ένα χρόνο πίσω, (19/12/2016), η Ελλάδα κατείχε την 4η θέση ανάμεσα στις χώρες με την ακριβότερη βενζίνη, και την 9η στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Ενα χρόνο μετά με βάση το τελευταίο δελτίο Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις τιμές λιανικής των υγρών καυσίμων (11/12/2017), η χώρα μας κατέχει την 3η υψηλότερη τιμή βενζίνης, και την 8η ακριβότερη στο πετρέλαιο θερμανσης.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το κόστος βενζίνης στη χώρα μας κινείται στα 1,534 ευρώ ανά λίτρο, δηλαδή 13% πάνω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, ο οποίος διαμορφώνεται στα 1,359 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου