Από το capital.gr
Για φορομπηχτική πολιτική στραγγαλισμού της οικονομίας κάνει λόγο η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος αναφορικά με τη σχεδιαζόμενη Εξίσωση Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης πετρελαίου κίνησης και βενζίνης. Αναλυτικά, αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους τα εξής:
"Η πληροφορία που είδε το φως της δημοσιότητας ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει την εξίσωση των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης (ΕΦΚ) πετρελαίου κίνησης (410€/1000L) και βενζίνης στο επίπεδο της αμόλυβδης βενζίνης – 95 (700€/1.000L), έρχεται να ανατρέψει..
για μια ακόμη φορά σε βάρος των καταναλωτών και των πρατηριούχων καυσίμων, την κατάσταση στην αγορά καυσίμων.
Παρόμοια σχέδια που υποτάσσονται ευθέως σε μια φορομπηχτική πολιτική στραγγαλισμού της οικονομίας και των εσόδων των καταναλωτών (ιδιωτών και επιχειρήσεων), είναι απαράδεκτα.
Όποιες από τις γνωστές δικαιολογίες και αν φέρουν για την εξίσωση των ΕΦΚ, που χρησιμοποιήθηκαν και στο παρελθόν με τραγικά αποτελέσματα, τις απορρίπτουμε. Καταναλωτές, πρατήρια, επιχειρήσεις έχουν υπερεξαντληθεί από φόρους, τέλη, εισφορές, περικοπές και δεν υπάρχει περιθώριο για άλλη άντληση φόρων, όποια ονομασία και όποια δικαιολογία και αν έχουν.
Αν εφαρμοστεί η πρόταση η τιμή του πετρελαίου θα είναι ακριβότερη κατά 359,60€ το χιλιόλιτρο (290€ ΕΦΚ+69,60€ ΦΠΑ 24%=359,60€) ή κατά 36 περίπου λεπτά το λίτρο φτάνοντας στο 1,663€/L! Έτσι θα ξεπεράσει τη σημερινή τιμή της αμόλυβδης -95 (1,533€/L) κατά 13 λεπτά το λίτρο! Ποια επιχείρηση, ποιος μεταφορέας, ποιος οδηγός μπορεί να αντέξει τέτοια αύξηση;
Σημειώνουμε ότι το επιχείρημα πως στην ΕΕ ισχύει ίδιος φόρος και ίδιες τιμές για πετρέλαιο κίνησης και βενζίνης αμόλυβδης 95 δεν ευσταθεί. Σύμφωνα με το Δελτίο Τιμών της ΕΕ της 12ης Δεκεμβρίου 2017 (European Commission – EnergyPolicy(http://ec.europa.eu/energy/observatory/reports/latest_prices_with_taxes.pdf), η μέση τιμής της αμόλυβδης, στην ΕΕ-19, ήταν ακριβότερη απ τη μέση τιμή πετρελαίου κίνησης κατά 16,2 λεπτά το λίτρο! Αν ισχύσουν αυτά που σχεδιάζει η κυβέρνηση τότε η τιμή του πετρελαίου κίνησης στην Ελλάδα θα είναι η ακριβότερη στην ΕΕ και θα ξεπερνάει τη μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης της ΕΕ-19 κατά 43 λεπτά περίπου! Για ποια οικονομία και ποια ανταγωνιστικότητα της να μιλάμε με τέτοιες διαφορές;
Μόνο ως εκδικητική πράξη κατά των καταναλωτών που προσπαθούν να γλυτώσουν λίγα ευρώ με την επιλογή τους να στραφούν στο πετρέλαιο κίνησης μπορεί να εκληφθεί τέτοιο σχέδιο. Αφού πρώτα εγκλωβίστηκαν τώρα εκβιάζονται γιατί δεν είναι δυνατόν να αλλάξουν όλες τις μηχανές επιλέγοντας άλλο καύσιμο, όπως έκαναν σε διάρκεια πολλών ετών με το πετρέλαιο.
Η συνέπεια θα είναι να ανατραπεί όλος ο προγραμματισμός των παραγωγικών επιχειρήσεων, της αγροτικής οικονομίας, των μεταφορέων και των ιδιοκτητών αυτοκινήτων ΙΧ. Οι επιπτώσεις θα είναι ανυπολόγιστες σε όλη την οικονομική και κοινωνική ζωή.
Τέλος, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε στην κυβέρνηση ότι παρά τα μεγάλα λόγια περί πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων, από την οποία θα ελαφρύνονταν οι φόροι καυσίμων(!) και οι καταναλωτές, αυτός εξακολουθεί να διενεργείται ακατάπαυστα. Παρόμοιες δε αυξήσεις φόρων είναι "βούτυρο στο ψωμί" των λαθρεμπόρων.
Την ώρα που βλέπουμε να χάνονται ζωές από αδυναμία προμήθειας πετρελαίου θέρμανσης, η κυβέρνηση είναι απαράδεκτο να σχεδιάζει άλλο ένα έγκλημα στο πεδίο κατανάλωσης του πετρελαίου κίνησης.
Καλούμε την κυβέρνηση να μη σχεδιάζει άλλο σφαγιασμό των καταναλωτών με φορομπηχτικές πολιτικές. Φτάνει πια! Μόνη διέξοδος είναι ανάπτυξη με άνοδο της παραγωγής και αυτή είναι αδύνατο να γίνει με απαγορευτικές τιμές καυσίμων".
Για φορομπηχτική πολιτική στραγγαλισμού της οικονομίας κάνει λόγο η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος αναφορικά με τη σχεδιαζόμενη Εξίσωση Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης πετρελαίου κίνησης και βενζίνης. Αναλυτικά, αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους τα εξής:
"Η πληροφορία που είδε το φως της δημοσιότητας ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει την εξίσωση των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης (ΕΦΚ) πετρελαίου κίνησης (410€/1000L) και βενζίνης στο επίπεδο της αμόλυβδης βενζίνης – 95 (700€/1.000L), έρχεται να ανατρέψει..
για μια ακόμη φορά σε βάρος των καταναλωτών και των πρατηριούχων καυσίμων, την κατάσταση στην αγορά καυσίμων.
Παρόμοια σχέδια που υποτάσσονται ευθέως σε μια φορομπηχτική πολιτική στραγγαλισμού της οικονομίας και των εσόδων των καταναλωτών (ιδιωτών και επιχειρήσεων), είναι απαράδεκτα.
Όποιες από τις γνωστές δικαιολογίες και αν φέρουν για την εξίσωση των ΕΦΚ, που χρησιμοποιήθηκαν και στο παρελθόν με τραγικά αποτελέσματα, τις απορρίπτουμε. Καταναλωτές, πρατήρια, επιχειρήσεις έχουν υπερεξαντληθεί από φόρους, τέλη, εισφορές, περικοπές και δεν υπάρχει περιθώριο για άλλη άντληση φόρων, όποια ονομασία και όποια δικαιολογία και αν έχουν.
Αν εφαρμοστεί η πρόταση η τιμή του πετρελαίου θα είναι ακριβότερη κατά 359,60€ το χιλιόλιτρο (290€ ΕΦΚ+69,60€ ΦΠΑ 24%=359,60€) ή κατά 36 περίπου λεπτά το λίτρο φτάνοντας στο 1,663€/L! Έτσι θα ξεπεράσει τη σημερινή τιμή της αμόλυβδης -95 (1,533€/L) κατά 13 λεπτά το λίτρο! Ποια επιχείρηση, ποιος μεταφορέας, ποιος οδηγός μπορεί να αντέξει τέτοια αύξηση;
Σημειώνουμε ότι το επιχείρημα πως στην ΕΕ ισχύει ίδιος φόρος και ίδιες τιμές για πετρέλαιο κίνησης και βενζίνης αμόλυβδης 95 δεν ευσταθεί. Σύμφωνα με το Δελτίο Τιμών της ΕΕ της 12ης Δεκεμβρίου 2017 (European Commission – EnergyPolicy(http://ec.europa.eu/energy/observatory/reports/latest_prices_with_taxes.pdf), η μέση τιμής της αμόλυβδης, στην ΕΕ-19, ήταν ακριβότερη απ τη μέση τιμή πετρελαίου κίνησης κατά 16,2 λεπτά το λίτρο! Αν ισχύσουν αυτά που σχεδιάζει η κυβέρνηση τότε η τιμή του πετρελαίου κίνησης στην Ελλάδα θα είναι η ακριβότερη στην ΕΕ και θα ξεπερνάει τη μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης της ΕΕ-19 κατά 43 λεπτά περίπου! Για ποια οικονομία και ποια ανταγωνιστικότητα της να μιλάμε με τέτοιες διαφορές;
Μόνο ως εκδικητική πράξη κατά των καταναλωτών που προσπαθούν να γλυτώσουν λίγα ευρώ με την επιλογή τους να στραφούν στο πετρέλαιο κίνησης μπορεί να εκληφθεί τέτοιο σχέδιο. Αφού πρώτα εγκλωβίστηκαν τώρα εκβιάζονται γιατί δεν είναι δυνατόν να αλλάξουν όλες τις μηχανές επιλέγοντας άλλο καύσιμο, όπως έκαναν σε διάρκεια πολλών ετών με το πετρέλαιο.
Η συνέπεια θα είναι να ανατραπεί όλος ο προγραμματισμός των παραγωγικών επιχειρήσεων, της αγροτικής οικονομίας, των μεταφορέων και των ιδιοκτητών αυτοκινήτων ΙΧ. Οι επιπτώσεις θα είναι ανυπολόγιστες σε όλη την οικονομική και κοινωνική ζωή.
Τέλος, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε στην κυβέρνηση ότι παρά τα μεγάλα λόγια περί πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων, από την οποία θα ελαφρύνονταν οι φόροι καυσίμων(!) και οι καταναλωτές, αυτός εξακολουθεί να διενεργείται ακατάπαυστα. Παρόμοιες δε αυξήσεις φόρων είναι "βούτυρο στο ψωμί" των λαθρεμπόρων.
Την ώρα που βλέπουμε να χάνονται ζωές από αδυναμία προμήθειας πετρελαίου θέρμανσης, η κυβέρνηση είναι απαράδεκτο να σχεδιάζει άλλο ένα έγκλημα στο πεδίο κατανάλωσης του πετρελαίου κίνησης.
Καλούμε την κυβέρνηση να μη σχεδιάζει άλλο σφαγιασμό των καταναλωτών με φορομπηχτικές πολιτικές. Φτάνει πια! Μόνη διέξοδος είναι ανάπτυξη με άνοδο της παραγωγής και αυτή είναι αδύνατο να γίνει με απαγορευτικές τιμές καυσίμων".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου