Από το energypress.gr
Για τρίτη συνεχή εβδομάδα, το μεγαλύτερο και νεότερο στον κόσμο ειδικό πλοίο αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU), το MOL Challenger, περιφέρεται στα όρια των χωρικών υδάτων της Κύπρου, κυρίως πηγαινοέρχεται μεταξύ Κάβο Γκρέκο και Αποστόλου Αντρέα.
Αιτία προφανώς η ανετοιμότητα της Τουρκίας να το δεχθεί, παρότι δέσμευσε κατεπειγόντως προ διμήνου το πλοίο και το φορτίο του.
Πρόκειται για..
το μεγαλύτερο εξειδικευμένο σκάφος στον κόσμο (κατασκευάστηκε στη Νότια Κορέα) για την εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου, με μήκος 345 μέτρα, δηλαδή όσο ο Πύργος του Άιφελ, και αποθηκευτική ικανότητα φυσικού αερίου 263.000 κυβικά μέτρα. Το πρώτο του ταξίδι ήταν από την Κορέα για φόρτωση με υγροποιημένο φυσικό αέριο και τελικό προορισμό το λιμάνι Ντόρτγιολ της Τουρκίας, κοντά στα σύνορα με τη Συρία.
Η Τουρκία και οι εταιρείες Botas και Tasima, που εκπροσωπούν την τουρκική πλευρά στη συμφωνία, επείγονταν ώστε το πλοίο να φτάσει έγκαιρα στην Τουρκία και να διαθέσει φυσικό αέριο μέσω του δικτύου της πόλης Ντόρτγιολ σε όλη την ευρύτερη περιοχή πριν πέσουν οι θερμοκρασίες, αφού η έλλειψη επαρκών ποσοτήτων φυσικού αερίου εκεί είναι αισθητή και δεν επαρκεί για θέρμανση.
Ωστόσο, για άγνωστους λόγους το τεράστιο πλοίο με τις μεγάλες ποσότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου, προ τριών εβδομάδων ενώ πλησίασε στον προορισμό του περνώντας νότια της Κύπρου, έκανε επαναστροφή και έκτοτε πλέει ανατολικά μέχρι τον Απόστολο Αντρέα και μετά δυτικά προς το Κάβο Γκρέκο, τηρώντας τα όρια των χωρικών υδάτων της Κύπρου. Την περασμένη εβδομάδα έκανε την ίδια διαδρομή αναμονής και βόρεια της Κύπρου, δηλαδή από τον Απόστολο Αντρέα μέχρι το ύψος της Κερύνειας και πίσω, πάντα κοντά, αλλά εκτός χωρικών υδάτων της Δημοκρατίας.
Να σημειωθεί ότι η τουρκική αγορά φυσικού αερίου είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου παγκόσμια, μετά την Κίνα, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία.
(του Πέτρου Θεοχαρίδη, Φιλελεύθερος)
Για τρίτη συνεχή εβδομάδα, το μεγαλύτερο και νεότερο στον κόσμο ειδικό πλοίο αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU), το MOL Challenger, περιφέρεται στα όρια των χωρικών υδάτων της Κύπρου, κυρίως πηγαινοέρχεται μεταξύ Κάβο Γκρέκο και Αποστόλου Αντρέα.
Αιτία προφανώς η ανετοιμότητα της Τουρκίας να το δεχθεί, παρότι δέσμευσε κατεπειγόντως προ διμήνου το πλοίο και το φορτίο του.
Πρόκειται για..
το μεγαλύτερο εξειδικευμένο σκάφος στον κόσμο (κατασκευάστηκε στη Νότια Κορέα) για την εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου, με μήκος 345 μέτρα, δηλαδή όσο ο Πύργος του Άιφελ, και αποθηκευτική ικανότητα φυσικού αερίου 263.000 κυβικά μέτρα. Το πρώτο του ταξίδι ήταν από την Κορέα για φόρτωση με υγροποιημένο φυσικό αέριο και τελικό προορισμό το λιμάνι Ντόρτγιολ της Τουρκίας, κοντά στα σύνορα με τη Συρία.
Η Τουρκία και οι εταιρείες Botas και Tasima, που εκπροσωπούν την τουρκική πλευρά στη συμφωνία, επείγονταν ώστε το πλοίο να φτάσει έγκαιρα στην Τουρκία και να διαθέσει φυσικό αέριο μέσω του δικτύου της πόλης Ντόρτγιολ σε όλη την ευρύτερη περιοχή πριν πέσουν οι θερμοκρασίες, αφού η έλλειψη επαρκών ποσοτήτων φυσικού αερίου εκεί είναι αισθητή και δεν επαρκεί για θέρμανση.
Ωστόσο, για άγνωστους λόγους το τεράστιο πλοίο με τις μεγάλες ποσότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου, προ τριών εβδομάδων ενώ πλησίασε στον προορισμό του περνώντας νότια της Κύπρου, έκανε επαναστροφή και έκτοτε πλέει ανατολικά μέχρι τον Απόστολο Αντρέα και μετά δυτικά προς το Κάβο Γκρέκο, τηρώντας τα όρια των χωρικών υδάτων της Κύπρου. Την περασμένη εβδομάδα έκανε την ίδια διαδρομή αναμονής και βόρεια της Κύπρου, δηλαδή από τον Απόστολο Αντρέα μέχρι το ύψος της Κερύνειας και πίσω, πάντα κοντά, αλλά εκτός χωρικών υδάτων της Δημοκρατίας.
Να σημειωθεί ότι η τουρκική αγορά φυσικού αερίου είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου παγκόσμια, μετά την Κίνα, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία.
(του Πέτρου Θεοχαρίδη, Φιλελεύθερος)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου