Από το energypress.gr
Στο πρώτο πεντάμηνο του έτους και παρά τα θετικά δείγματα των πωλήσεων τους δύο πρώτους μήνες, η αγορά των καυσίμων γύρισε ξανά στο κόκκινο. Η εξέλιξη αυτή εντείνει ακόμη περισσότερο τις πιέσεις αλλά και τον ανταγωνισμό στην αγορά, πυροδοτώντας νέες στρατηγικές κινήσεις,
Σε αυτό το περιβάλλον οι μεγάλοι του κλάδου συνεχώς αυξάνουν τα μερίδιά τους επιχειρώντας με νέες προσθήκες στα δίκτυά τους να διατηρήσουν σε υψηλά επίπεδα τις πωλήσεις τους.
Υπενθυμίζετια ότι η κρίση είχε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο περίπου του 23,5% των πρατηρίων, καθώς από περίπου 8500 η αγορά συρρικνώθηκε κάτω από τα 6500 πρατήρια.
Πρωταγωνιστές στις κινήσεις για επέκταση του δικτύου πωλήσεων αναδεικνύονται οι..
εταιρείες καυσίμων που ελέγχονται άμεσα από τους διυλιστηριακούς ομίλους. Οι εταιρείες που ελέγχουν περίπου το 50% της αγοράς συνέχισαν με επιλεκτικές επιθετικές κινήσεις να αυξάνουν τα μερίδια αγοράς τόσο σε επίπεδο πρατηρίων όσο και σε επίπεδο όγκων πωλήσεων.
Χαρακτηριστικά η Motor Oil μετά την απορρόφηση της Cyclon, με την οποία ενίσχυσε το δίκτυό της με περίπου 200 πρατήρια, προχώρησε πρόσφατα στην εξαγορά των εγκαταστάσεων της Revoil στην Καβάλα αποκτώντας μια ακόμη βάση στη Β. Ελλάδα. Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι η συνεργασία των δύο εταιρειών είναι πιθανόν να μην περιοριστεί στις αποθήκες της Καβάλας και να αποκτήσει εν δυνάμει στρατηγικό χαρακτήρα. Σημειώνεται ότι η ΜΟΗ τα τελευταία χρόνια έχει ακολουθήσει συγκεκριμένη στρατηγική ενίσχυσης του ιδιολειτουργούμενου δικτύου των πρατηρίων της, κυρίως στις δύο μεγάλες θυγατρικές εταιρείες εμπορίας (Coral, Avin) με στόχο τον περαιτέρω περιορισμού του κινδύνου των επισφαλειών. Στόχος στο επόμενο διάστημα το ιδιολειτουργούμενο δίκτυο να φτάσει στα 300 πρατήρια.
Αντίστοιχες κινήσεις επέκτασης του δικτύου γίνονται και από τον όμιλο των ΕΛΠΕ, όπως φάνηκε και στην πρόσφατη εκδήλωση παρουσίασης των νέων καυσίμων της BP. Σύμφωνα με το γενικό διευθυντή εμπορίας των ΕΛΠΕ Ρ. Καραχάνα, στόχος είναι να γίνουν επιλεγμένες κινήσεις πανελλαδικά για την πύκνωση της παρουσίας της εταιρείας σε στοχευμένες περιοχές πχ με αυξημένο τουρισμό.
Εκτός από την ενίσχυση του δικτύου σε αριθμό πρατηρίων, οι δύο όμιλοι επιχειρούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και με άλλους τρόπους. Για παράδειγμα η Coral μέσω της συνεργασίας που ανέπτυξε με την ΑΒ Βασιλόπουλος, έχει αυξήσει τα πρατήρια που διαθέτουν μίνι μάρκετ, ενώ παράλληλα σε άλλα σημεία έχει προσθέσει άλλες υπηρεσίες όπως καφέ. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και τα ΕΛΠΕ, έχοντας προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές στο δίκτυο της ΕΚΟ ενώ το ίδιο αναμένεται και για το δίκτυο της BP.
Jetoil
Περαιτέρω ανακατατάξεις αναμένονται και στο πλαίσιο της υπόθεσης της Jetoil για τα πάγια της οποίας (αποθήκες Θεσσαλονίκης) έχει ενδιαφερθεί η ρωσικών συμφερόντων εταιρεία Centracore. Κάποιες άλλες πληροφορίες ωστόσο αναφέρουν ότι και οι διυλιστηριακοί όμιλοι παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις για τις αποθήκες που μπορούν να αποτελέσουν εφαλτήριο για επέκταση τόσο στη Β. Ελλάδα όσο και σε γειτονικές βαλκανικές χώρες (Σκόπια, Αλβανία, Βουλγαρία, Σερβία, Μαυροβούνιο).
Παράλληλα ερωτηματικό παραμένει το τι μέλει γενέσθαι και με το υπόλοιπο δίκτυο των πρατηρίων της Jetoil, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου βρίσκεται πλέον στη Β. Ελλάδα.
Αγορά
Στο πρώτο δίμηνο του έτους η αύξηση που καταγράφηκε οφειλόταν κυρίως στις καιρικές συνθήκες και την αύξηση των πωλήσεων του πετρελαίου θέρμανσης. Ωστόσο σύμφωνα με πηγές της αγοράς στο πεντάμηνο η αγορά βρίσκεται στο -3% κυρίως εξαιτίας των μειωμένων πωλήσεων στα καύσιμα κίνησης. Πλέον οι προσδοκίες για ανάκαμψη της αγοράς εστιάζονται στην έναρξη της τουριστικής σεζόν και στις προβλέψεις για σημαντική αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού.
Πως διαμορφώνονται τα δίκτυα των εταιρειών
Με βάση τα στοιχεία από το παρατηρητήριο τιμών του υπουργείου ανάπτυξης περίπου το 50% των πρατηρίων της αγοράς ανήκει στις εταιρείες που ελέγχονται από τα δύο διυλιστήρια δηλαδή τις εταιρείες ΕΚΟ, BP, Shell, Avin και Cyclon. Αναλυτικά τα στοιχεία που δίνουν μια ενδεικτική αποτύπωση της κατάστασης της αγοράς έχουν ως εξής:
EKO 930 14,50%
BP 810 12,70%
SHELL 750 11,70%
ΕΛΙΝΟΙΛ 580 9,00%
REVOIL 550 8,6%
AEGEAN 520 8,10%
AVIN 480 7,50%
ΕΤΕΚΑ 250 3,90%
SILKOIL 240 3,70%
CYCLON 200 3,20%
ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΤΑ 400 6,20%
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤA ΠΡΑΤΗΡΙA 700 10,90%
Σύνολο 6410 100,00%
Στο πρώτο πεντάμηνο του έτους και παρά τα θετικά δείγματα των πωλήσεων τους δύο πρώτους μήνες, η αγορά των καυσίμων γύρισε ξανά στο κόκκινο. Η εξέλιξη αυτή εντείνει ακόμη περισσότερο τις πιέσεις αλλά και τον ανταγωνισμό στην αγορά, πυροδοτώντας νέες στρατηγικές κινήσεις,
Σε αυτό το περιβάλλον οι μεγάλοι του κλάδου συνεχώς αυξάνουν τα μερίδιά τους επιχειρώντας με νέες προσθήκες στα δίκτυά τους να διατηρήσουν σε υψηλά επίπεδα τις πωλήσεις τους.
Υπενθυμίζετια ότι η κρίση είχε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο περίπου του 23,5% των πρατηρίων, καθώς από περίπου 8500 η αγορά συρρικνώθηκε κάτω από τα 6500 πρατήρια.
Πρωταγωνιστές στις κινήσεις για επέκταση του δικτύου πωλήσεων αναδεικνύονται οι..
εταιρείες καυσίμων που ελέγχονται άμεσα από τους διυλιστηριακούς ομίλους. Οι εταιρείες που ελέγχουν περίπου το 50% της αγοράς συνέχισαν με επιλεκτικές επιθετικές κινήσεις να αυξάνουν τα μερίδια αγοράς τόσο σε επίπεδο πρατηρίων όσο και σε επίπεδο όγκων πωλήσεων.
Χαρακτηριστικά η Motor Oil μετά την απορρόφηση της Cyclon, με την οποία ενίσχυσε το δίκτυό της με περίπου 200 πρατήρια, προχώρησε πρόσφατα στην εξαγορά των εγκαταστάσεων της Revoil στην Καβάλα αποκτώντας μια ακόμη βάση στη Β. Ελλάδα. Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι η συνεργασία των δύο εταιρειών είναι πιθανόν να μην περιοριστεί στις αποθήκες της Καβάλας και να αποκτήσει εν δυνάμει στρατηγικό χαρακτήρα. Σημειώνεται ότι η ΜΟΗ τα τελευταία χρόνια έχει ακολουθήσει συγκεκριμένη στρατηγική ενίσχυσης του ιδιολειτουργούμενου δικτύου των πρατηρίων της, κυρίως στις δύο μεγάλες θυγατρικές εταιρείες εμπορίας (Coral, Avin) με στόχο τον περαιτέρω περιορισμού του κινδύνου των επισφαλειών. Στόχος στο επόμενο διάστημα το ιδιολειτουργούμενο δίκτυο να φτάσει στα 300 πρατήρια.
Αντίστοιχες κινήσεις επέκτασης του δικτύου γίνονται και από τον όμιλο των ΕΛΠΕ, όπως φάνηκε και στην πρόσφατη εκδήλωση παρουσίασης των νέων καυσίμων της BP. Σύμφωνα με το γενικό διευθυντή εμπορίας των ΕΛΠΕ Ρ. Καραχάνα, στόχος είναι να γίνουν επιλεγμένες κινήσεις πανελλαδικά για την πύκνωση της παρουσίας της εταιρείας σε στοχευμένες περιοχές πχ με αυξημένο τουρισμό.
Εκτός από την ενίσχυση του δικτύου σε αριθμό πρατηρίων, οι δύο όμιλοι επιχειρούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και με άλλους τρόπους. Για παράδειγμα η Coral μέσω της συνεργασίας που ανέπτυξε με την ΑΒ Βασιλόπουλος, έχει αυξήσει τα πρατήρια που διαθέτουν μίνι μάρκετ, ενώ παράλληλα σε άλλα σημεία έχει προσθέσει άλλες υπηρεσίες όπως καφέ. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και τα ΕΛΠΕ, έχοντας προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές στο δίκτυο της ΕΚΟ ενώ το ίδιο αναμένεται και για το δίκτυο της BP.
Jetoil
Περαιτέρω ανακατατάξεις αναμένονται και στο πλαίσιο της υπόθεσης της Jetoil για τα πάγια της οποίας (αποθήκες Θεσσαλονίκης) έχει ενδιαφερθεί η ρωσικών συμφερόντων εταιρεία Centracore. Κάποιες άλλες πληροφορίες ωστόσο αναφέρουν ότι και οι διυλιστηριακοί όμιλοι παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις για τις αποθήκες που μπορούν να αποτελέσουν εφαλτήριο για επέκταση τόσο στη Β. Ελλάδα όσο και σε γειτονικές βαλκανικές χώρες (Σκόπια, Αλβανία, Βουλγαρία, Σερβία, Μαυροβούνιο).
Παράλληλα ερωτηματικό παραμένει το τι μέλει γενέσθαι και με το υπόλοιπο δίκτυο των πρατηρίων της Jetoil, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου βρίσκεται πλέον στη Β. Ελλάδα.
Αγορά
Στο πρώτο δίμηνο του έτους η αύξηση που καταγράφηκε οφειλόταν κυρίως στις καιρικές συνθήκες και την αύξηση των πωλήσεων του πετρελαίου θέρμανσης. Ωστόσο σύμφωνα με πηγές της αγοράς στο πεντάμηνο η αγορά βρίσκεται στο -3% κυρίως εξαιτίας των μειωμένων πωλήσεων στα καύσιμα κίνησης. Πλέον οι προσδοκίες για ανάκαμψη της αγοράς εστιάζονται στην έναρξη της τουριστικής σεζόν και στις προβλέψεις για σημαντική αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού.
Πως διαμορφώνονται τα δίκτυα των εταιρειών
Με βάση τα στοιχεία από το παρατηρητήριο τιμών του υπουργείου ανάπτυξης περίπου το 50% των πρατηρίων της αγοράς ανήκει στις εταιρείες που ελέγχονται από τα δύο διυλιστήρια δηλαδή τις εταιρείες ΕΚΟ, BP, Shell, Avin και Cyclon. Αναλυτικά τα στοιχεία που δίνουν μια ενδεικτική αποτύπωση της κατάστασης της αγοράς έχουν ως εξής:
EKO 930 14,50%
BP 810 12,70%
SHELL 750 11,70%
ΕΛΙΝΟΙΛ 580 9,00%
REVOIL 550 8,6%
AEGEAN 520 8,10%
AVIN 480 7,50%
ΕΤΕΚΑ 250 3,90%
SILKOIL 240 3,70%
CYCLON 200 3,20%
ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΤΑ 400 6,20%
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤA ΠΡΑΤΗΡΙA 700 10,90%
Σύνολο 6410 100,00%
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου