Από το mononews.gr
Και αν θεωρούσατε την τωρινή δύναμη των social media τρομακτική, η παρακάτω είδηση μάλλον θα σας “αποτελειώσει”, ειδικά για όσους σκέφτονται να στείλουν σύντομα σε κάποια επιχείρηση το βιογραφικό τους σημείωμα. Τα πλέον δημοφιλέστερα διαδικτυακά μέσα αποτελούν το νέο μυστικό όπλο των υπευθύνων για τις προσλήψεις προσωπικού. Οι περισσότεροι HR διευθυντές μιας εταιρείας πλέον, απευθύνονται σε αυτά με σκοπό την αναζήτηση των νέων υποψήφιων εργαζομένων τους.
Ακόμα όμως και σήμερα, είναι εξαιρετικά περίπλοκο για κάποιον να εντοπίσει μέσα από το Google το προσωπικό προφίλ του εκάστοτε υποψηφίου. Εδώ επεμβαίνει η startup εταιρεία “The Social Index” για να επιταχύνει την διαδικασία της αναζήτησης.. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2015 και έκτοτε έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια ειδική πλατφόρμα και συνεργάζεται μόνο με έμπιστες επιχειρήσεις.
Η διαδικασία είναι απλή. Όταν ένας υποψήφιος κάνει αίτηση για μια ανοιχτή θέση εργασίας τότε απευθείας λαμβάνει..
ένα ειδικό e-mail το οποίο είναι μοναδικό για τον καθένα. Στη συνέχεια ακολουθεί μια διαδικασία επαλήθευσης των στοιχείων, στην οποία ο υποψήφιος συνδέεται μέσα από τους προσωπικούς του λογαριασμούς σε Facebook, LinkedIn και Twitter, όπου ένα ειδικό πρόγραμμα αλγορίθμου αναλύει μόλις σε 30 δευτερόλεπτα όλα τα διαδικτυακά αποτυπώματα του. Μέσα σε 24 ώρες, υποψήφιος και πελάτης έχουν παραλάβει την συνολική αναφορά των αποτελεσμάτων.
Έχει να κάνει με το πως θα μεταφέρουμε στον κόσμο το πραγματικό πρόσωπο των social media. “Εμείς συγκεντρώνουμε τάσεις” εξηγεί η ιδρύτρια της startup, Fiona McLean. “Δεν έχει να κάνει με τις 1-2 κοινοποιήσεις που υπάρχουν στα προφίλ των υποψηφίων, αλλά με το μέλλον της καριέρας τους. Πιστεύω ότι αυτή είναι η σημερινή πραγματικότητα.”
Τα στοιχεία που εξετάζει η έμπειρη ομάδα της Social Index περιλαμβάνουν τα posts, την συχνότητα αυτών και την γενικότερη δραστηριότητα που έχουν οι χρήστες σε όλα τα δημόσια προφίλ τους. Για παράδειγμα, όταν υπάρχει μια ανοιχτή θέση εργασίας στην οποία η γνώση και χρήση των social media θεωρείται απαραίτητη, τότε εκείνος ο υποψήφιος που είναι ενεργός έχει και τις περισσότερες πιθανότητες για πρόσληψη.
Τόσο απλό κι όμως τόσο τρομακτικό.
Η ίδια η McLean παραδέχεται πως η εταιρεία της ενδιαφέρεται για θέματα που αφορούν την ιδιωτικότητα. Το σύστημα ακόμη σημειώνει πως επεξεργάζεται μόνο δημόσιες πληροφορίες, ενώ δεν μοιράζεται τις πληροφορίες αυτές με κανέναν από τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται. “Θέλουμε να δίνουμε στους υποψήφιους όσες περισσότερες διαβεβαιώσεις μπορούμε” τόνισε η ίδια.
Τα Facebook, Twitter και LinkedIn είναι εκείνες οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης που διαλέγονται για ανάλυση, κυρίως επειδή είναι τα πιο διαδεδομένα, όπως επίσης γιατί σχετίζονται με τις δραστηριότητες της εταιρείας- πελάτη ή την φήμη της.
Με την ραγδαία ανάπτυξη και χρήση που έχουν αναπτύξει τα social media και ειδικότερα όσον αφορά την συλλογή πληροφοριών, αυτό που προκαλεί ανησυχίες είναι το αν και κατά πόσο κινδυνεύουν οι χρήστες από την έκθεση αυτή;
Από την εμπειρία που έχει αποκομίσει η McLean, αφού εργαζόταν για χρόνια ως υπεύθυνη προσωπικού, πάντα υπάρχουν ένα ή δύο μειονεκτήματα. Ωστόσο θεωρεί ότι αυτά τα αρνητικά στοιχεία δεν είναι ικανά να “αμαυρώσουν” την φήμη και να μειώσουν την δύναμη που έχουν τα social media.
Για την ίδια, τα δεδομένα των social media δεν μπορούν να θεωρούνται ιδιωτικά. Μάλιστα αυτά αποτελούν ισχυρότερο όπλο ακόμη και από την μηχανή αναζήτησης της Google, καθώς στην google δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για την εγκυρότητα των πληροφοριών της.
Ενώ οι περισσότεροι job seekers βρίσκουν την ιδέα αυτή σαν πρόκληση, για την “The Social Index” είναι σίγουρα μια βελτίωση στην σημερινή διαδικασία προσλήψεων. “Είναι αρκετά διασκεδαστικό, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να αποδειχτεί και μια εξίσου ριψοκίνδυνη διαδικασία.”
Και αν θεωρούσατε την τωρινή δύναμη των social media τρομακτική, η παρακάτω είδηση μάλλον θα σας “αποτελειώσει”, ειδικά για όσους σκέφτονται να στείλουν σύντομα σε κάποια επιχείρηση το βιογραφικό τους σημείωμα. Τα πλέον δημοφιλέστερα διαδικτυακά μέσα αποτελούν το νέο μυστικό όπλο των υπευθύνων για τις προσλήψεις προσωπικού. Οι περισσότεροι HR διευθυντές μιας εταιρείας πλέον, απευθύνονται σε αυτά με σκοπό την αναζήτηση των νέων υποψήφιων εργαζομένων τους.
Ακόμα όμως και σήμερα, είναι εξαιρετικά περίπλοκο για κάποιον να εντοπίσει μέσα από το Google το προσωπικό προφίλ του εκάστοτε υποψηφίου. Εδώ επεμβαίνει η startup εταιρεία “The Social Index” για να επιταχύνει την διαδικασία της αναζήτησης.. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2015 και έκτοτε έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια ειδική πλατφόρμα και συνεργάζεται μόνο με έμπιστες επιχειρήσεις.
Η διαδικασία είναι απλή. Όταν ένας υποψήφιος κάνει αίτηση για μια ανοιχτή θέση εργασίας τότε απευθείας λαμβάνει..
ένα ειδικό e-mail το οποίο είναι μοναδικό για τον καθένα. Στη συνέχεια ακολουθεί μια διαδικασία επαλήθευσης των στοιχείων, στην οποία ο υποψήφιος συνδέεται μέσα από τους προσωπικούς του λογαριασμούς σε Facebook, LinkedIn και Twitter, όπου ένα ειδικό πρόγραμμα αλγορίθμου αναλύει μόλις σε 30 δευτερόλεπτα όλα τα διαδικτυακά αποτυπώματα του. Μέσα σε 24 ώρες, υποψήφιος και πελάτης έχουν παραλάβει την συνολική αναφορά των αποτελεσμάτων.
Έχει να κάνει με το πως θα μεταφέρουμε στον κόσμο το πραγματικό πρόσωπο των social media. “Εμείς συγκεντρώνουμε τάσεις” εξηγεί η ιδρύτρια της startup, Fiona McLean. “Δεν έχει να κάνει με τις 1-2 κοινοποιήσεις που υπάρχουν στα προφίλ των υποψηφίων, αλλά με το μέλλον της καριέρας τους. Πιστεύω ότι αυτή είναι η σημερινή πραγματικότητα.”
Τα στοιχεία που εξετάζει η έμπειρη ομάδα της Social Index περιλαμβάνουν τα posts, την συχνότητα αυτών και την γενικότερη δραστηριότητα που έχουν οι χρήστες σε όλα τα δημόσια προφίλ τους. Για παράδειγμα, όταν υπάρχει μια ανοιχτή θέση εργασίας στην οποία η γνώση και χρήση των social media θεωρείται απαραίτητη, τότε εκείνος ο υποψήφιος που είναι ενεργός έχει και τις περισσότερες πιθανότητες για πρόσληψη.
Η ίδια η McLean παραδέχεται πως η εταιρεία της ενδιαφέρεται για θέματα που αφορούν την ιδιωτικότητα. Το σύστημα ακόμη σημειώνει πως επεξεργάζεται μόνο δημόσιες πληροφορίες, ενώ δεν μοιράζεται τις πληροφορίες αυτές με κανέναν από τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται. “Θέλουμε να δίνουμε στους υποψήφιους όσες περισσότερες διαβεβαιώσεις μπορούμε” τόνισε η ίδια.
Τα Facebook, Twitter και LinkedIn είναι εκείνες οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης που διαλέγονται για ανάλυση, κυρίως επειδή είναι τα πιο διαδεδομένα, όπως επίσης γιατί σχετίζονται με τις δραστηριότητες της εταιρείας- πελάτη ή την φήμη της.
Από την εμπειρία που έχει αποκομίσει η McLean, αφού εργαζόταν για χρόνια ως υπεύθυνη προσωπικού, πάντα υπάρχουν ένα ή δύο μειονεκτήματα. Ωστόσο θεωρεί ότι αυτά τα αρνητικά στοιχεία δεν είναι ικανά να “αμαυρώσουν” την φήμη και να μειώσουν την δύναμη που έχουν τα social media.
Για την ίδια, τα δεδομένα των social media δεν μπορούν να θεωρούνται ιδιωτικά. Μάλιστα αυτά αποτελούν ισχυρότερο όπλο ακόμη και από την μηχανή αναζήτησης της Google, καθώς στην google δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για την εγκυρότητα των πληροφοριών της.
Ενώ οι περισσότεροι job seekers βρίσκουν την ιδέα αυτή σαν πρόκληση, για την “The Social Index” είναι σίγουρα μια βελτίωση στην σημερινή διαδικασία προσλήψεων. “Είναι αρκετά διασκεδαστικό, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να αποδειχτεί και μια εξίσου ριψοκίνδυνη διαδικασία.”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου