Παρασκευή 27 Μαΐου 2016

ΕΛΠΕ-Rosneft: Μνημόνιο για συνεργασία σε αργό και προϊόντα

Αποτέλεσμα εικόνας για ελπε ασπροπυργου

Μνημόνιο Βασικών Όρων Συναντίληψης για τη σύσταση κοινής ομάδας εργασίας που θα εξετάσει τις δυνατότητες συνεργασίας των ΕΛ.ΠΕ. και της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας Rosneft στην προμήθεια αργού και προϊόντων πετρελαίου, αναμένεται να υπογραφεί σήμερα το απόγευμα από τις διοικήσεις των δύο εταιρειών.

Το Μνημόνιο υπογράφεται με την ευκαιρία της επίσκεψης του Ρώσου Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ελλάδα και επιβεβαιώνει την πρόθεση των δύο πλευρών να διερευνήσουν τρόπους συνεργασίας που θα λειτουργούν προς όφελος των δύο πλευρών.

Ωστόσο λόγω της πολυπλοκότητας και των κινδύνων που κρύβουν οι συμβάσεις που υπονοεί το αντικείμενο του MOU (χονδρικά «φασόν» διύλιση αργού), δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα καταλήξει σε τελική συμφωνία.

Από την πλευρά των ΕΛ.ΠΕ. μέχρι στιγμής τηρούνται ..
χαμηλοί τόνοι για την υπογραφή του MOU. Από τη ρωσική πλευρά ωστόσο δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα. Συγκεκριμένα, ο Προεδρικός Σύμβουλος Γιούρι Ουσάκοφ με δηλώσεις του στο ρωσικό πρακτορείο «Τας», μιλάει για υπογραφή συμφωνίας προμήθειας αργού πετρελαίου και προϊόντων.

Μεγαλύτερη έμφαση δίνει η ρωσική πλευρά, στην προοπτική αξιοποίησης του ελληνικού εδάφους από την ρωσική Gazprom, για την κατασκευή αγωγού που θα μεταφέρει ρωσικό αέριο στην Ιταλία.

Για το θέμα αυτό ως γνωστόν η ελληνική ΔΕΠΑ υπέγραψε τον περασμένο Μάρτιο στη Ρώμη MOU, με την ιταλική (γαλλικών συμφερόντων) Edison και τη Gazprom. Πρόκειται για μια αναβίωση σε μικρότερη κλίμακα του ρωσικού αγωγού South Stream σε συνδυασμό με την αναβίωση του ελληνοιταλικού αγωγού ITGI. Ειδικότερα, οι εταιρείες ΔΕΠΑ και Edison συζητούν την συμμετοχή του σχεδίου του ελληνοιταλικού αγωγού «Ποσειδών» στο συνολικό σχήμα, ώστε μέσω των εδαφών της Βουλγαρίας και της Ελλάδας ο αγωγός που θα κατασκευαστεί στο βυθό της Μαύρης Θάλασσας, να μεταφέρει ρωσικό αέριο στην Ιταλία.

Βάσει του MOU που υπέγραψαν οι τρεις εταιρείες, μέχρι το τέλος του 2016 θα πρέπει να ολοκληρώσουν τη μελέτη σκοπιμότητας (feasibility study). Σε παλαιότερες δηλώσεις του εξ άλλου ο Ρώσος υπουργός Ενέργειας Αλεξάντρ Νόβακ, είχε πει ότι το χερσαίο τμήμα του αγωγού θα έχει δυναμικότητα 9-16 δισ. κ.μ. αερίου το χρόνο και το υποθαλάσσιο 10-12 δισ. κ.μ.


ΠΗΓΗ:euro2day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου