Οι περισσότεροι από εσάς θα θυμάστε ότι πριν από δύο περίπου χρόνια αναφέραμε συνέχεια ότι η Μότορ Όιλ (ΜΟΗ) αδικούνταν από πλευράς κεφαλαιοποίησης, σε σχέση με τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ). Τώρα, όμως, η κατάσταση έχει αναστραφεί πλήρως-και εξηγούμαστε γιατί…
Τώρα, λοιπόν, η ΜΟΗ κοστίζει όσο τα ΕΛΠΕ, καθώς από εκεί που η μετοχή των ΕΛΠΕ είχε 4 ευρώ παραπάνω, τώρα έχει η μετοχή της ΜΟΗ 5 ευρώ περισσότερα! Έχουμε φτάσει, δηλαδή, στο εντελώς άλλο άκρο!
Και εξηγούμαστε:
κατά την ταπεινή μας άποψη, ο ισολογισμός των ΕΛΠΕ, ήταν πολύ καλύτερος του αναμενομένου. Όλοι οι αναλυτές έβλεπαν αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές και πολύ υψηλότερο δανεισμό.
Στην τιμή των 3,76 ευρώ και κεφαλαιοποίηση στα 1,149 δισ. ευρώ, η μετοχή των ΕΛΠΕ έχει προεξοφλήσει σχεδόν όλα τα αρνητικά (φωτιές στο διυλιστήριο, προβλήματα στην εκκίνηση της νέας μονάδας, ζημίες από αξία αποθεμάτων κ.λπ) και η διοίκηση της εταιρείας, ”αφού έπαθε, έμαθε”, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει πολύπειρος χρηματιστηριακός παράγων.
Το αποτέλεσμα; Κατάφερε το 2015 να βγάλει 294,4 εκατ. ευρώ, θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές, γεγονός που συνιστά απόδοση 25,62%! Η μετοχή παίζει με P/BV 0,68 και με NetDebt/EBITDA 2,53.
Η τρέχουσα κεφαλαιοποίηση των ΕΛΠΕ συνιστά τεράστια πρόκληση, καθώς εκτός από τις δραστηριότητες διύλισης, υπάρχουν ακόμα οι συμμετοχές στις εταιρείες Elpedisson, ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, αλλά και το σύνολο των πρατηρίων καυσίμων της ΕΚΟ και της BP.
Αυτό που πρέπει να αναλογιστεί κανείς, είναι το αν μπορεί σήμερα με 1,149 δισ. ευρώ να δημιουργήσει έναν παρόμοιο όμιλο, όταν μάλιστα η τελευταία μόνον επένδυση του διυλιστηρίου εκτιμάται ότι υπερβαίνει σε τρέχουσα αξία τα 2 δισ. ευρώ.
Θεωρούμε, επιπλέον, ως ιδιαίτερα κομβική και κρίσιμη παράμετρο, το άνοιγμα της αγοράς πετρελαίου από το Ιράν, με δεδομένο μάλιστα ότι το νέο διυλιστήριο είναι κατασκευασμένο ειδικά για τη διύλιση ιρανικού αργού πετρελαίου.
Παρ΄όλο δε που πρέπει να εξοφληθεί το υπόλοιπο ποσό προς το Ιράν, σε 4 και 3 τελικά χρόνια (έχουν δοθεί ήδη ως προκαταβολή 100 εκατ. ευρώ), το γεγονός αυτό μικρή επίπτωση θα έχει στην ταμειακή ροή της επιχείρησης, καθώς έχουν ολοκληρωθεί έγκαιρα οι απαιτούμενες επενδύσεις και τώρα είναι η ώρα ο όμιλος να δρέψει τους καρπούς των επενδύσεων αυτών και ειδικά του νέου διυλιστηρίου.
Σ.Σ.: Έχει ιδιαίτερη αξία να υπενθυμιστεί ότι ούτε ένας αναλυτής -Έλληνας ή ξένος- δεν είχε δει τα περιθώρια διύλισης του 2015. Και, επιπλέον, τότε έλεγαν ότι η δίκαιη τιμή ήταν τα 7,2 ευρώ, ενώ τώρα, στα 2,90 ευρώ που είχε πέσει και στα 3,76 σήμερα, δεν… τους αρέσει!
http://www.sportandbusiness.gr/
ΠΗΓΗ:mikrometoxos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου