Το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού που κατατέθηκε τη Δευτέρα στη Βουλή και εισάγεται προς ψήφιση την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015 , αποκάλυψε ότι το 2016 φέρνει ένα... βουνό από μέτρα εν μέσω ύφεσης. Ο λογαριασμός φτάνει για το 2016 στα 4,346 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ αν προστεθούν και αυτά του 2015, τότε ο λογαριασμός για τους πρώτους 16-17 μήνες του μνημονίου εκτινάσσεται στ6,379 δισεκατομμύρια ευρώ.
Αν ληφθεί υπόψη ότι το ΑΕΠ για το 2015 θα διαμορφωθεί γύρω στα 173 δισεκατομμύρια ευρώ, τότε
υπολογίζεται ότι τα μέτρα αντιστοιχούν στο 3,6% του ΑΕΠ με το... καλημέρα του τρίτου μνημονίου. Και πόσα είναι όλα τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν μέχρι να τελειώσει και το τρίτο μνημόνιο;
Η ασφαλιστική μεταρρύθμιση χρειάζεται μέτρα τα....
οποία μέχρι το 2018 να αντιστοιχούν στο 1,9% του ΑΕΠ. Με τα μέτρα που θα εφαρμοστούν μέσα στο 2016 (και τα οποία πρακτικά θα ψηφιστούν μέσα στο επόμενο διάστημα) θα καλυφθεί περίπου το 1,3% του ΑΕΠ, άρα θα υπολείπεται μια διαφορά 0,6% του ΑΕΠ ή περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ .Τώρα θα αποφασιστεί το ποσοστό περικοπής του ΕΚΑΣ, τώρα θα αποφασιστεί ποιες συντάξεις θα περικοπούν και πόσο και τώρα θα προσδιοριστεί ποια μέτρα θα ισχύσουν για το σύνολο των συνταξιούχων.
Από τη μεταρρύθμιση του ΦΠΑ τα μέτρα μέχρι και το 2018 θα πρέπει να αντιστοιχούν στο 1,1% του ΑΕΠ. Ήδη έχουν φτάσει στο αποτέλεσμα με αυτά που θα πληρώσουμε το 2016 (και θα εξακολουθήσουμε να πληρώνουμε και μετά).
Η μεταρρύθμιση της φορολογίας εισοδήματος θα πρέπει να αποδώσει 0,8% - 0,9% του ΑΕΠ, στόχος που πρέπει να επιτευχθεί το 2016 και το 2017. Ήδη, κάποιες από τις επιβαρύνσεις, τις μάθαμε από τώρα. Ηαύξηση των συντελεστών στη φορολογία εισοδήματος νομικών προσώπων από το 26% στο 29% θα αποφέρει 360 εκατ. ευρώ μέσα στο 2016. Η αύξηση των συντελεστών υπολογισμού της εισφοράς αλληλεγγύης προγραμματίζεται να εξασφαλίσει επιπλέον 301 εκατ. Ευρώ.
Το προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2016 συντάχθηκε με την πρόβλεψη ότι το ΑΕΠ θα κλείσει φέτος με μείωση της τάξεως του 2,3%. Με βάση αυτήν την πρόβλεψη προέκυψαν και τα μέτρα για το 2016, όπως επίσης και η πρόβλεψη για ύφεση 1,3% την επόμενη χρονιά.
Τα μέτρα που θα πακετάρονται σε νομοσχέδια εγκεκριμένα από τους επόπτες που κατοικοεδρεύουν
στην Αθήνα πέριξ των υπουργείων, μπορεί να τα «ταξινομήσει» κανείς σε δύο κατηγορίες: τα θεσμικά και τα εισπρακτικά
Θεσμικά
1. Η «ανεξαρτησία» του φοροεισπρακτικού μηχανισμού. Με άλλα λόγια την ανάληψη του ελέγχου του εισπρακτικού μηχανισμού της χώρας από τους δανειστές.
2. Η «ανεξαρτησία» του μηχανισμού ελέγχου της τήρησης του προϋπολογισμού. Με άλλα λόγια οι
επόπτες παίρνουν από τα χέρια της εκλεγμένης κυβέρνησης τον έλεγχο των δημόσιων οικονομικών και της οικονομικής πολιτικής με το «ανεξάρτητο» δημοσιονομικό συμβούλιο.
3. Διασφάλιση για λογαριασμό των δανειστών του ελέγχου του τραπεζικού συστήματος μέσω της
θεσμικής αναδιάρθρωσης του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Εισπρακτικά
Τα εισπρακτικά μέτρα εμφανίζονται εμφανέστερα στον προϋπολογισμό, τον οποίο εγκρίνουν – αν δεν γράφουν- τα τεχνικά κλιμάκια των εποπτών . Εκεί διαπιστώνει κανείς την «λογική» των δανειστών και τον στόχο τους να μαζέψουν τελικά, «επιστροφές» των τοκοχρεολυσίων. Η «αιώνια» αυτή διαδικασία μάλιστα, εξασφαλίζεται και θεσμικά πλέον με τις «ανεξάρτητες» φοροεισπρακτικές αρχές και το «ανεξάρτητο» δημοσιονομικό συμβούλιο που θα έχει την αρμοδιότητα να παρεμβαίνει και να επιβάλει νέα μέτρα.
Στα εισπρακτικά, θα πρέπει να συμπεριληφθεί και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας. Σε πρώτη
φάση τα αεροδρόμια, λιμάνια, ΤΡΕΝΟΣΕ.
Για την υλοποίηση του σχεδίου οι δανειστές ακολουθούν τη γνωστή συνταγή η οποία ακούει στο κωδικό όνομα αξιολόγηση: πρόκειται για το μηχανισμό πίεσης των δανειστών, καθώς αν η λεηλασία της ελληνικής κοινωνίας δεν αξιολογηθεί ως ικανοποιητική δεν θα καταβληθεί η δόση ή δε θα τηρηθούν ανειλημμένες από τους δανειστές υποχρεώσεις όπως για παράδειγμα η αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους.
Πέραν των προαναφερθέντων ο μεγάλος κίνδυνος με την έναρξη της υλοποίησης του τρίτου μνημονίου διαφαίνεται πως είναι η χειραγώγηση από τους δανειστές του γενικότερου επιχειρηματικού περιβάλλοντος τη χώρας, μέσω της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και της ρύθμισης των κόκκινων επιχειρηματικών δανείων.
Η διαδικασία αντιμετώπισης των κόκκινων δανείων και μέσω αυτής του ελέγχου της οικονομικής
δραστηριότητας στη χώρα όχι από έναν εθνικό σχεδιασμό της εκλεγμένης κυβέρνησης – ή του ελληνικού πολιτικού συστήματος- αλλά από τη λογική των δανειστών επισφραγίζει, έχουμε την εντύπωση, ότι οι ελληνικές κυβερνήσεις, μπορούν να προγραμματίζουν τα ελάχιστα.
Είναι ξεκάθαρη η θέση της Ομοσπονδίας μας , ότι και το τρίτο μνημόνιο διευρύνει και ανακυκλώνει την πολύπλευρη κρίση στην Ελληνική κοινωνία .
Είναι ξεκάθαρη η θέση μας ότι και τα νέα μέτρα είναι ανάλγητα και υφεσιακά και ως εκ τούτου
αναποτελεσματικά .
ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ, ΜΕ ΚΑΘΕ ΔΥΝΑΤΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΠΗΓΗ:poenergias.g
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου