Δεν επιθυμεί η βελγική Fluxys την κατασκευή ενός κάθετου αγωγού διασύνδεσης μέσω Ελλάδος για τη διοχέτευση φυσικού αερίου μέσω του ΤΑΡ προς την ΒΔ Ευρώπη. Αντίθετα, η εταιρεία που κατέχει το 19% των μετοχών της εταιρείας του αγωγού φαίνεται να προτιμά την κατασκευή ενός τέτοιου έργου στην Ιταλία, ενώ κάνει λόγο και για μελλοντικό διάδρομο με αντίστροφη ροή αερίου από τη Δύση προς ΝΑ Ευρώπη.
Ειδικότερα, ο Walter Peeraer,CEO της Fluxys, σε συνέντευξή του στο Natural Gas Europe, υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, ότι μέσω του ΤΑΡ επιπλέον ποσότητες αερίου θα φτάσουν στην Ιταλία, το ιταλικό δίκτυο ενισχύεται για να αντεπεξέλθει σε ανάγκες για ροή προς Βορράν και ειδικότερα προς την Ελβετία και τη Γερμανία. Από τα βόρεια της Ιταλίας, προσθέτει ο Peeraer, θα μπορεί το αέριο να διοχετευθεί και προς την Αυστρία.
«Με άλλα λόγια, στο μέλλον θα δούμε έναν διάδρομο από τον Νότο προς τον Βορρά αλλά επίσης και από τη Δύση προς την Ανατολή, που θα παρέχει αντίστροφη ροή προς την ΝΑ Ευρώπη», τονίζει ο Peeraer. Στη συνέχεια, σε ερώτηση για το αν θα προτιμούσε έναν κάθετο αγωγό διασύνδεσης από την Ελλάδα προς την Βορειοδυτική Ευρώπη, ο επικεφαλής της εταιρείας που διαχειρίζεται τα δίκτυα αερίου του Βελγίου, απαντά αρνητικά και διατυπώνει την προτίμησή του για ένα «νότιο πρότζεκτ προς την Ιταλία που στη συνέχεια θα πηγαίνει προς τα πάνω».
Αναφορικά με τον ΤΑΡ, μιλώντας σε συνέδριο στη Σόφια, στις 10 και 11 Φεβρουαρίου, για την ευρωπαϊκή ενεργειακή νομοθεσία και πολιτική, ο Peeraer τόνισε ότι η Ελλάδα και η Αλβανία αποτελούν σημαντικές προκλήσεις όσον αφορά την αδειοδοτική διαδικασία, αναφέροντας ειδικότερα ότι δεν είναι εύκολη η έκδοση αδειών στις δύο αυτές χώρες. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση κατά τη συνέντευξή του στο Natural Gas Europe, που ελήφθη στο περιθώριο του παραπάνω συνεδρίου, ο CEO της Fluxys τονίζει ότι η Κομισιόν δεν μπορεί να κάνει κάτι για το θέμα, καθώς πρόκειται για τοπικό θέμα που η διοίκηση του ΤΑΡ πρέπει να επιλύσει με τις τοπικές κυβερνήσεις.
«Τα ζητήματα αδειοδότησης είναι κοινό εμπόδιο στον τομέα των αγωγών και, συνεπώς, κάτι στο οποίο είμαστε συνηθισμένοι. Στο Βέλγιο, τη Γερμανία ή τη Γαλλία δεν είναι πολύ δύσκολο να μάθουμε ποιες είναι οι διαδικασίες και ποιος είναι ο ιδιοκτήτης μιας έκτασης γης. Αλλά στην Αλβανία, για παράδειγμα, δεν υπάρχει κτηματολόγιο και απαιτείται άλλη προσέγγιση από την συνηθισμένη», δηλώνει ο Walter Peeraer.
Παράλληλα, τονίζει ότι σήμερα υπάρχουν διαφορετικές λύσεις υπό εξέταση σχετικά με την διαφοροποίηση πηγών στις χώρες της ΝΑ Ευρώπης και τη σύνδεσή τους με την υπόλοιπη Ευρώπη. «Υπάρχει το πρότζεκτ του Eastring στη Σλοβακία, υπάρχουν πρότζεκτ για να έρθει αέριο από βαλκανικές χώρες στο Μπάουμγκάρτεν [Αυστρία] και υπάρχουν, επίσης, σχέδια στην Πολωνία και τη Ρουμανία», αναφέρει ο Peeraer, ενώ τονίζει ότι, αν και όλα έχουν δικαιολογητική βάση, είναι τουλάχιστον εν μέρει ανταγωνιστικά το ένα με το άλλο. «Αυτό συνέβη και με τον Νότιο Διάδρομο», με τους αγωγούς ΤΑΡ και Nabucco, θυμίζει ο Peeraer. «Στην περίπτωση των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, νομίζω ότι ένα ή δύο από τα προτεινόμενα έργα θα μπορούσαν να επιλεγούν, αλλά, ελλείψει μακροπρόθεσμων συμβάσεων προμήθειας που θα τα υποστηρίζουν, τα έργα αυτά χρειάζονται κάποια μορφή στήριξης από την Ευρωπαϊκή Ένωση για να είναι βιώσιμα», καταλήγει ο CEO της Fluxys.
ΠΗΓΗ:energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου