Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

Τα καλά ρουσφέτια παραμονές εκλογών πάντα γίνονται ...Το πελατειακό κράτος σε νέα μεγαλεία ...


Η 3η ψηφοφορία για την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας έγινε στις 29 Δεκεμβρίου και μέχρι τελευταία στιγμή ΝΔ-Πασοκ ακόμα έλεγαν πως ψάχνουν τους 180 πρόθυμους. Επειδή ωστόσο όλοι το είχαν πάρει απόφαση πως οι 180 δεν πρόκειται να βρεθούν και θα πάμε σε εκλογές, φρόντισαν να κάνουν πράξη την παροιμία "των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν" και να τακτοποιήσουν κάποια ρουσφετάκια της τελευταίας στιγμής.

Κάποια απ' αυτά αλιεύσαμε στο ΦΕΚ τ. Α΄, 269/24 Δεκεμβρίου 2014, όπου δημοσιεύεται ο Ν. 4315 "Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα − Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις και άλλες διατάξεις". Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι "άλλες διατάξεις", καθώς ...
καταλαμβάνουν τις 64 απ' τις 84(!) σελίδες του ΦΕΚ και θαυμάστε πόσες υπογραφές Υπουργών είναι μαζεμένες, (19, για να μην παιδεύεστε να τις μετρήσετε).

Στο άρθρο 57 λοιπόν του Ν. 4315/2014 λέει το πολύ "ωραίο" "Οι συμβάσεις μίσθωσης έργου διάρκειας δώδεκα μηνών που συνήφθησαν από τη ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ Α.Ε. με φυσικά πρόσωπα, κατόπιν της ΔΙΠΠ/Φ.ΕΓΚΡ. 15/23188/ΣΕΠΤ. 2013 απόφασης της Διυπουργικής Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006, σύμφωνα με το ν. 2190/1994 όπως ισχύει, παρατείνονται μέχρι την 31.12.2015. Μετατροπή των ανωτέρω συμβάσεων μίσθωσης έργου σε συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου, καθώς και παράτασή τους για μεγαλύτερο συνολικό χρονικό διάστημα, είναι αυτοδικαίως άκυρη."

Δεν γνωρίζουμε πότε συνήφθησαν οι συγκεκριμένες συμβάσεις, αλλά απ' τις 24.12.2014 που δημοσιεύεται ο Ν. 4315 μέχρι τις 31.12.2015 είναι κάτι περισσότερο απ' τους δώδεκα μήνες που ήταν η αρχική διάρκεια των συμβάσεων. Τι είδους συμβάσεις "έργου" είναι αυτές, που για να ολοκληρωθεί το "έργο" χρειάζεται διπλασιασμός της προθεσμίας περάτωσης; Είναι φυσικά προφανές πως δεν πρόκειται για κανένα "έργο", πρόκειται για συγκαλυμμένες προσλήψεις προσωπικού με παράκαμψη της νομοθεσίας.

Θεωρούμε ως πολύ πιθανό πως η ΔΕΗ Ανανεώσιμες χρειάζεται πράγματι αυτό το προσωπικό για να λειτουργήσει. Η ένσταση λοιπόν που προβάλουμε είναι πως η διοίκηση της ΔΕΗ, παρέα με την απελθούσα συγκυβέρνηση,  προσλαμβάνει με ρουσφετολογικές "συμβάσεις έργου" προσωπικό στη ΔΕΗ Ανανεώσιμες, την ώρα που τα μεγάλα μηχανήματα των λιγνιτωρυχείων έχουν μείνει χωρίς προσωπικό και εκεί προβάλλουν το μπαμπούλα της τρόικα και την αναλογία "μια πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις". Γιατί λοιπόν δεν προσέλαβαν και στα λιγνιτωρυχεία και τους ΑΗΣ προσωπικό με "συμβάσεις έργου", προκειμένου να ενισχύσουν τις παραγωγικές θέσεις; Για να μη τους κατηγορήσει κάποιος πως κάνουν ρουσφέτια; Ή μήπως επειδή υλοποιούσαν πολιτική διάλυσης της ΔΕΗ, προκειμένου να παραδώσουν την ηλεκτροπαραγωγή της χώρας σε συγκεκριμένα συμφέροντα

Κάτι παρόμοιο υπάρχει και στο άρθρο 17: "Οι θέσεις που έχουν συσταθεί στη ΡΑΕ με την παρ. 10 του άρθρου 34 του ν. 3734/2009 (Α΄ 8), διατηρούνται έως και τις 30.6.2016. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 18 παρ. 6 του ν. 4203/2013 (Α΄ 235)." Ποιες είναι αυτές οι θέσεις; Όπως λέει ο Ν. 3734/2009, "Για την κάλυψη των αναγκών που προκύπτουν για την αξιολόγηση των αιτήσεων που προβλέπεται στην παράγραφο 6 του άρθρου 27Α, στη Γραμματεία της ΡΑΕ, συνιστώνται είκοσι (20) θέσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, πέραν αυτών που προβλέπονται από τις διατάξεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 37 του ν. 3428/2005. Η διάρκεια των συμβάσεων αυτών δεν μπορεί να παραταθεί και λήγει αυτοδίκαια την 30.6.2010." Με το Ν. 3851/2010 η διάρκεια των συμβάσεων, που κατά τα λοιπά "δεν μπορεί να παραταθεί", παρατάθηκε μέχρι την 31.12.2012 και με το Ν.4203/2013 η διάρκεια ξανα-παρατάθηκε μέχρι 31.12.2014. Και με το ΦΕΚ που βλέπουμε σήμερα ξανα-ξανα-παρατάθηκε. Προσοχή, πρόκειται για "θέσεις εργασίας" κι όχι για "συμβάσεις με φυσικά πρόσωπα", αλλά η σύναψη συμβάσεων προφανώς έπεται της παράτασης ισχύος των θέσεων. Και στην όχι απίθανη περίπτωση, -εδώ είναι Βαλκάνια, δεν είναι παίξε γέλασε-, που οι θέσεις καλύπτονται συνεχώς απ' τα ίδια άτομα, μετά από 7 χρόνια κάλυψης των ίδιων αναγκών στην ίδια υπηρεσία προφανώς θα μπορούν πιθανότατα να τεκμηριώσουν σε οποιοδήποτε δικαστήριο την κάλυψη παγίων αναγκών της υπηρεσίας. 

Και κάτι λίγο διαφορετικό στο άρθρο 54: "Άδειες εγκατάστασης για έργα ΑΠΕ που εκδόθηκαν με βάση τις διατάξεις του ν. 3468/2006 και έληξε η ισχύς τους πριν από την τροποποίηση των διατάξεων αυτών από τους νόμους 3851/2010 και 4203/2013, μπορούν να επανεκδοθούν με τους όρους των διατάξεων του ν. 3468/2006 όπως ίσχυαν πριν από την τροποποίησή τους, εφόσον είχαν προσβληθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας με αιτήσεις ακυρώσεως και αναστολής που εκκρεμούσαν κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του ν. 3851/2010, οι οποίες έχουν απορριφθεί ή έχουν καταργηθεί νομίμως οι σχετικές δίκες, διαθέτουν όρους σύνδεσης σε ισχύ και οι φορείς τους υποβάλλουν αιτήσεις επανέκδοσής τους εντός τριών (3) μηνών από την ισχύ του παρόντος." Η "φωτογραφία" είναι, νομίζουμε, πεντακάθαρη και τα σχόλια περιττεύουν.


ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου