Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014

Σε χαμηλό 4ετίας η τιμή της απλής αμόλυβδης στην Ελλάδα


Στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών κυμαίνονται οι τιμές λιανικής της αμόλυβδης βενζίνης, ως αποτέλεσμα της διακύμανσης των διεθνών τιμών διύλισης των πετρελαιοειδών προϊόντων
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση πανελλαδική τιμή λιανικής της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων διαμορφώνεται σε χαμηλό τετραετίας, δηλαδή στο 1,546 ευρώ ανά λίτρο.
Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας τονίζει ότι παρακολουθεί καθημερινά τις εξελίξεις τόσο των διεθνών, όσο και τη διαμόρφωση των λιανικών τιμών πώλησης των υγρών καυσίμων μέσω του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών καυσίμων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (www.fuelprices.gr).
Οι διακυμάνσεις των λιανικών τιμών των υγρών καυσίμων ακολουθούν με μεγάλη ακρίβεια τις διακυμάνσεις των τιμών διυλιστηρίου οι οποίες είναι αποτέλεσμα της μεταβολής των διεθνών τιμών διύλισης των πετρελαιοειδών προϊόντων για την περιοχή της Μεσογείου.
Όπως σημειώνει το υπουργείο, οι τιμές λιανικής καυσίμων στην Ελλάδα, διαμορφώνονται από τους παρακάτω συντελεστές (παράδειγμα για βενζίνη 95 στις 1/12/14):

                                       Αξία (€)           Ποσοστό            
Φόροι, Τέλη κλπ            0,9707               62,75%

Τιμή Διυλιστηρίου         0,4645               30,03%


Μικτό κόστος διανομής 0,1117               7,22%

 (χονδρική / λιανική)

ΣΥΝΟΛΟ                      15469                100,00%


Αναλυτικότερα:

Α) Οι φόροι και τα τέλη (Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, ΦΠΑ, τέλη ΡΑΕ κλπ) που αποτελούν και το μεγαλύτερο μέρος της τιμής, κυρίως είναι σταθεροί και ανεξάρτητοι της τιμής του καυσίμου.

Β) Η τιμή διυλιστηρίου προκύπτει

- από τη χρηματιστηριακή τιμή (σε δολάρια) της βενζίνης, όπως διαμορφώνεται καθημερινά στην περιοχή της Μεσογείου. Η τιμή αυτή ΔΕΝ εξαρτάται απόλυτα από τη χρηματιστηριακή τιμή του αργού, αφού είναι αποτέλεσμα της προσφοράς και ζήτησης του συγκεκριμένου προϊόντος τη συγκεκριμένη στιγμή.
-την ισοτιμία ευρώ/δολαρίου όπως διαμορφώνεται καθημερινά και
- το κόστος αποθήκευσης κλπ

Γ) Το κόστος διακίνησης είναι σταθερό και δεν συνδέεται με την τιμή του προϊόντος.

Συνεπώς, όπως λέει το ΥΠΑΝ:
1. Η μείωση της τιμής του αργού επηρεάζει θετικά αλλά όχι απόλυτα τη διαμόρφωση της χρηματιστηριακής τιμής της βενζίνης Μεσογείου ενώ αντίστροφα, η μείωση της ισοτιμίας ευρώ / δολαρίου (8,19%) λειτουργεί αυξητικά. Έτσι, σε επίπεδο Μεσογείου, η μείωση κατά 20,43% της τιμής αργού σε δολάρια, ισοδυναμεί σε μείωση 6,06% στη βενζίνη σε ευρώ!
2. Στη χώρα μας, όπου η τιμή λιανικής επηρεάζεται μόνο κατά 30% από την τιμή του προϊόντος, η μεταβολή χωρίς τους φόρους κυμαίνεται και αυτή στο ίδιο επίπεδο δηλαδή 5,94%


ΠΗΓΗ
:energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου