Με τροπολογία που κατάθεσε ο Υπουργός Εργασίας, κ. Γιάννης Βρούτσης την περασμένη Παρασκευή 10 Οκτωβρίου επιχειρείται να ανασκευαστεί εν μέρει το θεσμικό πλαίσιο με βάση το οποίο λειτουργεί ο Οργανισμός Μεσολάβησης και Διαιτησίας με βάση την απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (24 Ιουνίου 2014), με την οποία αναγνωριζόταν ως αντισυνταγματικές οι μνημονιακές ρυθμίσεις που αφορούσαν τις συλλογικές διαπραγματεύσεις.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση της σχετικής τροπολογίας:
- «Η προσφυγή στη διαιτησία μπορεί να γίνει σε οποιοδήποτε στάδιο των διαπραγματεύσεων με συμφωνία των μερών».
- «Διατηρείται το δικαίωμα για μονομερή προσφυγή στη διαιτησία από οποιοδήποτε μέρος, εφόσον το άλλο μέρος αρνήθηκε τη μεσολάβηση, καθώς και από οποιοδήποτε μέρος μετά την υποβολή της πρότασης μεσολάβησης».
- «Η διαιτητική απόφαση πρέπει να περιέχει πλήρη και τεκμηριωμένη αιτιολογία σχετικά με τους όρους που τίθενται με αυτήν», αλλά και «τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των υπαγόμενων σ’ αυτές εργοδοτών και εργαζομένων και των δεσμευμένων συνδικαλιστικών οργανώσεων εργοδοτών και εργαζομένων».
- «Όταν υπάρχει δικαίωμα έφεσης για τις δικαστικές αποφάσεις που εκδίδονται από αμερόληπτους δικαστές, δεν δικαιολογείται να μην υπάρξει δεύτερος βαθμός κρίσης για τις διαιτητικές αποφάσεις».
Με την τροπολογία αυτή το υπουργείο Εργασίας επιχειρεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην απόφαση του ΣτΕ και από την άλλη να μην καταργήσει τη νομοθεσία για τον ΟΜΕΔ (που ήλθε σαν αποτέλεσμα του 2ου Μνημονίου) που αφορά τις συλλογικές διαπραγματεύσεις.
Το γεγονός ότι καταργήθηκε το δικαίωμα της μονομερούς προσφυγής το 2012 για ζητήματα άλλα πλην του καθορισμού του βασικού κλαδικού κατώτατου μισθού είχε οδηγήσει στο «πάγωμα» πάνω από 50 από τις 90 κλαδικές συμβάσεις. Η απόφαση του ΣτΕ «ξεπάγωσε» τις περισσότερες εξ αυτών.
ΠΗΓΗ.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου