Πέντε ασφαλιστικές εταιρείες με πολύ μεγάλο μερίδιο αγοράς καλούνται να πληρώσουν πρόστιμα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ επειδή, όπως εντόπισε η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, προχώρησαν σε πολύ μεγάλες ανατιμήσεις στα τιμολόγιά τους, επιβαρύνοντας χιλιάδες καταναλωτές.
Δείτε ποιες είναι οι εταιρείες, σε ποιες παραβάσεις υπέπεσαν και πόσα καλούνται να πληρώσουν
Όπως προκύπτει από σχετική ανακοίνωση, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή κατόπιν εκτεταμένης έρευνας και κατ' εφαρμογή της νοµοθεσίας για την «προστασία των καταναλωτών» επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 850.000,00 ευρώ σε πέντε ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες κάνοντας χρήση καταχρηστικών όρων συναλλαγών προέβησαν σε αυθαίρετες αναπροσαρμογές των ασφαλίστρων στις ασφαλίσεις νοσοκομειακής κάλυψης και αρνούνταν την καταβολή Φ.Π.Α. επί των εξόδων νοσηλείας των καταναλωτών.
Συγκεκριμένα η Διεύθυνση Προστασίας της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή διεξήγαγε έρευνα ύστερα και από καταγγελίες πολλών καταναλωτών, οι οποίοι κλήθηκαν να καταβάλλουν ιδιαιτέρως αυξημένα ασφάλιστρα. Από την έρευνα αυτή προέκυψε ότι οι εν λόγω εταιρείες προέβησαν σε αυθαίρετες αυξήσεις των ασφαλίστρων τους που σε ορισμένες περιπτώσεις έφτανε το ποσοστό του 32,71 % σε συμβόλαια νοσοκομειακής περίθαλψης, δίχως όμως να εξαρτούν τις αυξήσεις αυτές από ειδικά, καθορισμένα στη σύμβαση και εύλογα για τον καταναλωτή κριτήρια, όπως απαιτείται από την ισχύουσα νομοθεσία.
Σύμφωνα με τις επιταγές της διαφάνειας, οι συμβατικοί όροι που επιφυλάσσουν στην ασφαλιστική εταιρεία το δικαίωμα να προβαίνει μονομερώς σε αύξηση του ασφαλίστρου πρέπει να διατυπώνονται κατά τρόπο ορθό, ορισμένο και σαφή ώστε να επιτρέπουν στον καταναλωτή να ελέγχει κάτω από ποιες προϋποθέσεις και σε ποια έκταση θα ακολουθήσει η αναπροσαρμογή του ασφαλίστρου.
Ωστόσο, οι όροι που χρησιμοποιούν οι παραπάνω εταιρείες για τη μονομερή αναπροσαρμογή του ασφαλίστρου είναι αόριστοι και δεν εμπεριέχουν κριτήρια εύλογα για τον καταναλωτή με βάση τα οποία να οριοθετείται και να καθίσταται ελέγξιμη από αυτόν η μελλοντική αύξηση του ασφαλίστρου. Οι εταιρείες αποφεύγουν οποιαδήποτε δέσμευση στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων ή δεικτών ως προς το ύψος της αναπροσαρμογής. Το αποτέλεσμα είναι να αιφνιδιάζονται οι καταναλωτές, ερχόμενοι αντιμέτωποι στη διάρκεια της σύμβασης με υπέρμετρες αυξήσεις, που με βάση τις εύλογες προσδοκίες τους δεν δικαιολογούνται.
Στον υπολογισμό του ύψους των προστίμων ελήφθησαν υπόψη οι ενέργειες που ανέλαβαν ορισμένες από τις ελεγχόμενες εταιρείες προς την κατεύθυνση αποσαφήνισης των ανωτέρω όρων.
Επιπλέον, σε μία εταιρεία επιβλήθηκε πρόστιμο λόγω άρνησης καταβολής του Φ.Π.Α επί των εξόδων νοσηλείας των καταναλωτών, στων οποίων τα συμβόλαια δεν εξαιρούνταν ρητά η μη καταβολή ΦΠΑ.
Με την άρνηση καταβολής του Φ.Π.Α. επί των εξόδων νοσηλείας των καταναλωτών, όταν αυτή η εξαίρεση δεν αποτελεί όρο του συμβολαίου, η εταιρεία διέψευσε τη δικαιολογημένη εμπιστοσύνη των ληπτών της ασφάλισης, ότι θα έχουν πλήρη κάλυψη για τις περιπτώσεις που προβλέπονται σε αυτό. Για τον ίδιο λόγο έχει υποβληθεί κατά το παρελθόν πρόστιμο στην εταιρεία ύψους 8.000 €.
Για να δείτε τις εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκαν τα πρόστιμα, κάντε κλικ εδώ
ΠΗΓΗ:fpress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου