Το άρθρο 12 στο νομοσχέδιο του υπουργείο Μεταφορών που κατατέθηκε στη Βουλή, «υπόσχεται» να συμβάλλει στην έκρηξη του αριθμού των αυτοκινήτων που θα λειτουργούν με φυσικό αέριο. Έτσι, μετά την υγραεριοκίνηση, θα έχουμε και τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου που υπόσχονται μεγάλη «αυτονομία» και σαφώς χαμηλότερο κόστος καυσίμου
Με το νομοσχέδιο, ανοίγει ο δρόμος για τη μετασκευή των κινητήρων των οχημάτων έτσι ώστε αυτοί να λειτουργούν με διπλό καύσιμο: βενζίνη και φυσικό αέριο (CNG). Νομοθετικό πλαίσιο υπήρχε και τώρα, ωστόσο, όπως αναφέρει και η εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου, «η διαδικασία μετατροπής ήταν τόσο δυσχερής με αποτέλεσμα να μην πραγματοποιούνται εγκεκριμένες μετασκευές και αυτό να αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξης της αεριοκίνησης. Τι είναι αυτό που αλλάζει; Με βάση πάντοτε την εισηγητική έκθεση, επέρχονται αλλαγές στις προδιαγραφές της παρέμβασης για τη διπλή χρήση του καυσίμου, με αποτέλεσμα να ανοίγει ο δρόμος για σημαντικότατη μείωση στο κόστος της μετατροπής. Σήμερα, το κόστος είναι εξαιρετικά υψηλό με αποτέλεσμα, οι μετατροπές που έχουν γίνει να είναι μετρημένες στα δάχτυλα καθώς όλοι στρέφονται στο φθηνότερο με βάση το κόστος μετατροπής, υγραέριο. Επίσης:
Οι μετατροπές των κινητήτων οχημάτων, θα πραγματοποιούνται από κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων για την κίνηση αυτοκινήτων ενώ
Για τα τροποποιημένα αυτοκίνητα που θα κινούνται με φυσικό αέριο, θα πραγματοποιείται έλεγχος διασκευασμένου κινητήρα από τα ΚΤΕΟ, ιδιωτικά ή δημόσια.
Διεθνώς, ο αριθμός των οχημάτων που κινείται με φυσικό αέριο, έχει ήδη ξεπεράσει τα 11,5 εκατομμύρια. Το 10% αυτών, κυκλοφορεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Όχι όμως στους ελληνικούς. Εκτός από 600 λεωφορεία του Οργανισμού Συγκοινωνιών και περίπου 100 απορριμματοφόρα, στους αθηναϊκούς δρόμους δεν κυκλοφορούν παρά μερικές δεκάδες ΙΧ με φυσικό αέριο. Μετά και τις τελευταίες νομοθετικές παρεμβάσεις αλλά και το σχέδιο ανάπτυξης νέων πρατηρίων που έχει εκπονήσει η ΔΕΠΑ, ο αριθμός τους αναμένεται να αυξηθεί με γεωμετρική πρόοδο. Το σχέδιο ανάπτυξης νέων πρατηρίων αλλά και η εξοικονόμηση χρημάτων που εξασφαλίζει το «πράσινο καύσιμο» αποτελούν ισχυρά κίνητρα. Ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να εισάγουν και στην Ελλάδα μοντέλα που «καίνε» φυσικό αέριο καθώς βλέπουν μπροστά. Μια νέα …μόδα χτίζεται στην πληγωμένη αγορά του αυτοκινήτου
Μια ανακοίνωση της υπό πώληση ΔΕΠΑ επανέφερε προ καιρού το θέμα της αυτοκίνησης με φυσικό αέριο στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας. «Στους υφιστάμενους σταθμούς πώλησης φυσικού αερίου (σ.σ σε Ανθούσα και ‘Ιλιον) θα προστεθούν σύντομα ακόμη δύο: ένας στη Θεσσαλονίκη και ένας στην Κηφισιά. Κι έπεται συνέχεια διότι «προγραμματίζεται η εγκατάσταση αντλιών τροφοδοσίας συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) σε πρατήρια υγρών καυσίμων στις μεγάλες πόλεις του εθνικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης, Λάρισα και Βόλο».
Το ότι το φυσικό αέριο, μπορεί να μειώσει ακόμη και κατά 20% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, είναι από μόνο του ένα ισχυρό επιχείρημα. Βέβαια, το ενδιαφέρον κεντρίζει πολύ περισσότερο η οικονομική διάσταση του θέματος.
Πώς θα μπείτε στον κόσμο του φυσικού αερίου
ΠΗΓΗ:fpress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου