Η αυξημένη ζήτηση για καύσιμα από τη Βόρεια Αφρική και την Τουρκία στηρίζει τα ελληνικά, ισπανικά και ιταλικά διϋλιστήρια σε μια περίοδο ύφεσης για τις συγκεκριμένες χώρες, τονίζει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας στη μηνιαία του έκθεση για την αγορά πετρελαίου.
Αξιοσημείωτο είναι, δε, ότι η κατάσταση στα διϋλιστήρια του ευρωπαϊκού νότου είναι πολύ καλύτερη από την αντίστοιχη στον βορρά, παρόλο που οι βόρειες χώρες έχουν πιο ισχυρές οικονομίες και δεν έχουν επηρεαστεί τόσο από την ύφεση.
«Τα τελευταία τρία χρόνια, μεγάλα διϋλιστήρια στη Μεσόγειο, ιδίως στην Ισπανία και την Ελλάδα, πέτυχαν μια αξιοσημείωτη αύξηση στην παραγωγή τους, αψηφώντας την τάση στην εγχώρια ζήτηση», παρατηρεί ο ΙΕΑ, αναγνωρίζοντας έτσι τις προσπάθειες των ΕΛΠΕ και της Μότορ Όιλ τα προηγούμενα χρόνια, όταν και επένδυσαν πολύ μεγάλα ποσά στην αναβάθμιση των μονάδων τους.
Όσον αφορά την Τουρκία, η εφημερίδα Χουριέτ αναφέρει ότι οι εισαγωγές gasoil αυξήθηκαν κατά 16% από το 2010 μέχρι το α’ τρίμηνο του 2013, δηλαδή κατά 40.000 βαρέλια και έφτασαν τα 200.000 βαρέλια. Το μεγαλύτερο μέρος των αυξημένων αυτών ποσοτήτων προμήθευσαν τα ελληνικά διϋλιστήρια.
Ανάλογες τάσεις παρατηρούνται όμως και στην περίπτωση των διϋλιστηρίων της Ισπανίας, τα οποία επίσης πραγματοποίησαν σημαντικές επενδύσεις, ώστε να ανταγωνιστούν τα αντίστοιχα της βορειοδυτικής Ευρώπης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΑ, οι εξαγωγές gasoil των ισπανικών διϋλιστηρίων αυξήθηκαν κατά 10% (20.000 βαρέλια) την τελευταία διετία προς την Γαλλία και κατά 71% (40.000 βαρέλια) προς την Ιταλία.
Τέλος, ο ΙΕΑ αναγνωρίζει και ένα πιθανό εμπόδιο για τα διϋλιστήρια της Μεσογείου το αμέσως επόμενο διάστημα, το οποίο ακούει στο όνομα «Ρωσία». Ο λόγος είναι ότι η Μόσχα έχει διευρύνει τις εξαγωγές ντίζελ προς την Ευρώπη, μειώνοντας ταυτόχρονα τις εξαγωγές αργού πετρελαίου.
ΠΗΓΗ:energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου