Το ζήτημα του λαθρεμπορίου καυσίμων και των συνεπειών του φέρνει με ερώτησή του προς την Κομισιόν, ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο.
Στην ερώτησή του ο κ. Χρυσόγελος αναφέρει:
«Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης στο 80% του πετρελαίου κίνησης αύξησε τα έσοδα του κράτους από φόρους κατά περίπου 5,189 εκατομμύρια ευρώ στο τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2012 και συνέβαλε στη μείωση του λαθρεμπορίου καυσίμων. Δημιουργήθηκαν όμως και πολλά άλλα προβλήματα. Το Υπουργείο εκτιμά πάντως ότι η συνολική απώλεια εσόδων από το λαθρεμπόριο -κυρίως μέσω του ναυτιλιακού πετρελαίου- εξακολουθεί να ανέρχεται στα 600 εκατ. ευρώ . Παρόλα αυτά το ΣΔΟΕ εξακολουθεί να μη διενεργεί ελέγχους για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καυσίμων αξιοποιώντας τα 2 σκάφη που έχει στη διάθεσή του λόγω έλλειψης προσωπικού, όπως παραδέχθηκε στη Βουλή ο υφυπουργός Οικονομικών . Το λαθρεμπόριο πετρελαίου όμως έχει και σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και τη δημόσια υγεία.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα του διαλόγου που πραγματοποίησε το ECOCITY , το πετρέλαιο που είναι προϊόν νοθείας με πετρέλαιο θέρμανσης ή ναυτιλίας έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε θείο, με αποτέλεσμα να παρατηρείται αύξηση της πρωτογενούς εκπομπής μικροσωματιδίων από τον κινητήρα, ιδιαίτερα αυτών που ανήκουν στην κατηγορία των ultrafine με διάμετρο της τάξεως των 10nm, πράγμα που αποτελεί μεγαλύτερη απειλή για τη δημόσια υγεία καθώς τα μικρότερα σωματίδια εισχωρούν βαθύτερα στους πνεύμονες.
Ερωτάται η Επιτροπή:
1. Έχει ενημέρωση από τις ελληνικές αρχές για το ύψος της φοροδιαφυγής από το λαθρεμπόριο καυσίμων; Επιβεβαιώνει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό προέρχεται από το πετρέλαιο ναυτιλίας;
2. Έχει ενημέρωση από τις ελληνικές αρχές σχετικά με την πορεία θέσπισης της μοριακής ιχνηθέτησης για όλα τα καύσιμα;
3. Υπάρχει πρόνοια σχετικά με την ενίσχυση της Ελλάδας με προσωπικό και μέσα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής από το λαθρεμπόριο καυσίμων; Έχουν εξεταστεί λύσεις με εφαρμογή συστήματος AIS σε οχήματα μεταφοράς καυσίμων;
4. Έχουν εξεταστεί τρόποι συγχρηματοδότησης της εφαρμογής του συστήματος ηλεκτρονικής παρακολούθησης των ποσοτήτων που πωλούνται από τις αντλίες καυσίμων;
5. Προτίθεται να συνεργαστεί με τις ελληνικές αρχές έτσι ώστε η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που έγινε χωρίς προηγουμένως να αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά το λαθρεμπόριο καυσίμων να μην καταλήξει να επιδεινώσει τη δημόσια υγεία;»
ΠΗΓΗ;.energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου