Η ελληνική ναυτιλία συνεχίζει να πρωτοπορεί παγκοσμίως ακόμη και σε αυτές τις δύσκολες οικονομικά εποχές. Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία αναζητά νέες μορφές ενέργειας λιγότερο ρυπογόνων για το περιβάλλον με στόχο τον περιορισμό του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Και το πρώτο αποτέλεσμα προς την κατεύθυνση αυτή είναι γεγονός. Στο πλαίσιο ελληνο-κινεζικής συνεργασίας με τη συνδρομή του Lloyd’s Register, ολοκληρώθηκε η μελέτη για τη ναυπήγηση του πρώτου πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου, ενός bulk carrier το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιεί ως καύσιμο και φυσικό αέριο.
Πρόκειται για το σχέδιο «Καθαρός Ουρανός»- «Clean Sky» που αφορά πλοίο τύπου Kamsarmax το οποίο θα κατασκευαστεί στα ναυπηγεία της κινεζικής Cosco για λογαριασμό της ναυτιλιακής εταιρείας Golden Union συμφερόντων του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θοδωρή Βενιάμη. Πρόκειται για μια κίνηση που έχει τη δική της δυναμική που αφορά συγκεκριμένα τον τομέα των φορτηγών πλοίων.
Το σχέδιο άρχισε να μελετάται από τον Ιούνιο του 2011 προκειμένου να καταδειχθεί κατά πόσο είναι δυνατόν να κατασκευαστεί ένα φορτηγό πλοίο το οποίο θα είναι ανταγωνιστικό και θα καίει ως καύσιμο φυσικό αέριο.
Το σχέδιο «Clean Sky» είναι ευέλικτο αφού δίνει τη δυνατότητα στον πλοιοκτήτη να επιλέξει δύο ή και τρία ειδών καυσίμα για το πλοίο που θα ναυπηγήσει, ήτοι heavy fuel oil (HFO) ή diesel ή φυσικό αέριο.
Από την πλευρά της Golden Union επισημαίνουν ότι τα πλοία από το 2016 θα πρέπει να συμμορφωθούν με την αυστηρή νομοθεσία του ΙΜΟ και αυτό αυξάνει τις απαιτήσεις για λύσεις που αφορούν σύγχρονες τεχνολογίες για πρόωση οι οποίες θα ενσωματώνουν το κόστος λειτουργίας. «Αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει μια σημαντική στροφή προς το φυσικό αέριο ως καύσιμο κίνησης και στη λειτουργία του φυσικού αερίου σε μηχανές διπλού καυσίμου που έχουν ήδη συμμορφωθεί με τις
απαιτήσεις Tier III του ΙΜΟ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου