Επενδύσεις ύψους 1,62 δισ. ευρώ περιλαμβάνει το αναπτυξιακό πρόγραμμα του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου για τη δεκαετία 2013-22. Ωστόσο περίπου τα τέσσερα πέμπτα του ποσού αυτού, αφορούν σε μεγάλα έργα υποδομής. η υλοποίηση των οποίων βρίσκεται εν αμφιβόλω (χερσαίο τμήμα Ελληνοιταλικού αγωγού, σταθμός συμπίεσης Κήπων κ.ά).
Έτσι, το επενδυτικό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ, περιορίζεται κυρίως σε, μικρότερα μεν, αλλά σημαντικότατα έργα για την ενίσχυση της υποδομής στο φυσικό αέριο. Σε αυτά περιλαμβάνονται η αναβάθμιση του τερματικού LNG Ρεβυθούσας (150 εκατομμύρια), οι κλάδοι προς Μεγαλόπολη και Αλιβέρι (181 εκατ) και ο σταθμός συμπίεσης της Νέας Μεσήμβριας (59 εκατ.), έργα που βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης ή υλοποίησης.
Ακόμη, έργα πολύ μικρού κόστους, όπως η αναβάθμιση του μετρητικού σταθμού Σιδηροκάστρου (σύνορα με Βουλγαρία) για αμφίδρομη ροή αερίου, η οποία θα επιτρέψει στους χρήστες του εθνικού συστήματος να ασκούν διασυνοριακό εμπόριο.
Τέλος, μία σειρά έργων, σχετίζονται με την υλοποίηση ιδιωτικών έργων υποδομής (ανεξάρτητα συστήματα φυσικού αερίου) προκειμένου να συνδεθούν με το εθνικό σύστημα. Σε αυτά περιλαμβάνεται ο μετρητικός σταθμός για τον πλωτό τερματικό υγροποιημένου αερίου της Gastrade στην Αλεξανδρούπολη (έχει λάβει άδεια από τη ΡΑΕ) και ο αντίστοιχος για τον Ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB (ΔΕΠΑ-Edison). Επίσης έργα διασύνδεσης μεγάλων καταναλωτών φυσικού αερίου με το εθνικό σύστημα, όπως το βιομηχανικό συγκρότημα Ελευσίνας των ΕΛ.ΠΕ. και η μεταλλουργία της ΛΑΡΚΟ στη Λάρυμνα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου