Παρασκευή 3 Αυγούστου 2012

Με υπογραφή ΕΜΠ το ηλεκτρικό πλοίο της επόμενης γενιάς



Καράβια που θα… φορτίζονται από το ηλεκτρικό δίκτυο, θα αξιοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή θα χρησιμοποιούν διάφορες μορφές ιστίων, για να εκτελούν τα δρομολόγιά τους με ελάχιστους ρύπους. Τέτοια σενάρια μελετούν ερευνητές από τη σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στοχεύοντας στον δραστικό περιορισμό της χρήσης του ντίζελ ναυτιλίας στις θαλάσσιες μεταφορές.
Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του προγράμματος Marinelive, που έχει ξεκινήσει από τον Δεκέμβριο του 2010 και στο οποίο συντονιστής είναι το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, οι Ελληνες επιστήμονες σε συνεργασία με Ευρωπαίους συναδέλφους τους ερευνούν μία σειρά από τεχνολογίες, για να διαπιστώσουν ποιες από αυτές θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα Πλήρως Εξηλεκτρισμένα Πλοία, δηλαδή σε επιβατηγά και φορτηγά σκάφη τα οποία θα καλύπτουν τις ενεργειακές τους ανάγκες αποκλειστικά με ρεύμα.
«Το βασικό χαρακτηριστικό αυτών των πλοίων θα είναι ο κινητήρας τους, ο οποίος θα περιστρέφει τις προπέλες λειτουργώντας με ρεύμα, σε αντίθεση με τις μηχανές εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούν σήμερα τα περισσότερα πλοία», λέει στην «Κ» ο δρ Ιωάννης Προυσαλίδης, αναπληρωτής καθηγητής στο ΕΜΠ και υπεύθυνος του έργου. Ετσι, το μεγαλύτερο μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που θα είναι αποθηκευμένη στο καράβι, ή θα παράγεται εν πλω, θα δαπανάται για την προώθηση του σκάφους. 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου