Την εικόνα για την πορεία των διυλιστηρίων μέχρι το 2025 σε ευρωπαϊκό επίπεδο επιχειρεί να δώσει η UBS σε σχέση με τα περιθώρια κέρδους, την ζήτηση, τα αποθέματα και τις νέες μονάδες.
Σχετικά με τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου 2023 του κλάδου εκτιμάται ότι η υποχώρηση σε σχέση με το δ΄ τρίμηνο του 2022 στις τιμές του πετρελαίου, του φυσικού..
αερίου και των περιθωρίων διύλισης κατά 7%, 52% και 25% αντίστοιχα, θα οδηγήσει σε μείωση κατά 26% στα EBITDA του κλάδου πετρελαϊκών της Ευρώπης στα 6 δισ. $ αλλά θα παραμείνουν 26% υψηλότερα σε ετήσια βάση.Την περασμένη εβδομάδα το σύνθετο ευρωπαϊκό περιθώριο διύλισης υποχώρησε κοντά στα 2$/βαρέλι, στο χαμηλότερο επίπεδο από τις 22 Φεβρουαρίου. Αυτό αποδίδεται σύμφωνα με την επενδυτική τράπεζα κυρίως στην πίεση από την επανεκκίνηση των γαλλικών διυλιστηρίων μετά από απεργίες. Οι ενδείξεις ασθενέστερης από την αναμενόμενη ζήτηση θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύoυν καθοδικό κίνδυνο αλλά η UBS βλέπει ανάκαμψη των περιθωρίων από τα τρέχοντα επίπεδα μέχρι το καλοκαίρι.
Παράλληλα ενισχύθηκαν οι προβλέψεις για τα μέσα περιθώρια διύλισης για το 2023 και το 2024, αναμένοντας στήριξη από τα χαμηλότερα επίπεδα αποθεμάτων για τα διυλισμένα προϊόντα παγκοσμίως.
Στα 28 ευρώ η τιμή - στόχος της Motor Oil
H UBS ανεβάζει την τιμή - στόχο για την Motor Oil στα 28 ευρώ από 27 ευρώ και όπως αναφέρει η έκθεση εκτιμά αύξηση κατά μέσο όρο ~5% των EBITDA του ομίλου για την περίοδο 2023- 25, εν μέσω υψηλότερης ευαισθησίας στα περιθώρια διύλισης. Παρά την πρόσφατη υστέρηση των αποτελεσμάτων της Motor Oil κατά το 4ο τρίμηνο του 2022, διατηρεί τη θετική εκτίμηση σχετικά με τα περιθώρια διύλισης και εκτιμά ότι οι σημειωθείσες απώλειες ήταν εφάπαξ. Εκτιμάται επίσης ότι η επανεκκίνηση του προγράμματος επαναγοράς ιδίων μετοχών του ομίλου σε τιμές κάτω των 23 €/sh θα υποστηρίξει τη μετοχή.
Η UBS ξεχωρίζει σαν επενδυτική επιλογή με ένδειξη αγορά για την μετοχή την Motor Oil από τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια που εξετάζει, λόγω της πιο σύνθετης μορφής των μονάδων της με τις επενδύσεις που διενεργούνται, αλλά και την παρουσία του χαρτοφυλακίου των ΑΠΕ στον όμιλο.
Οι προβλέψεις της κερδοφορίας
Για το 2023 κατά το α΄τρίμηνο αναμένεται EBITDA 363 εκατ για την Motor Oil αυξημένο κατά 8% και για το σύνολο του 2023 στα 1,072 δισ ευρώ, που θα υποχωρήσει στα 699 εκατ και 623 εκατ για το 2024 και 2025.
Για τα κέρδη αναμένονται στα 2,1 ευρώ ανά μετοχή για το α΄τρίμηνο του 2023 και 5,8 ευρώ / μετοχή για το 2023. Στα 3,3 ευρώ για το 2024 και στο 2,7 ευρώ/ μετοχή το 2025.
Οι προβλέψεις για την πορεία των περιθωρίων διύλισης
Τρεις ερωτήσεις - απαντήσεις για το περιβάλλον που διαμορφώνεται
EΡ: Πώς το εμπάργκο στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα και οι αυξημένες εξαγωγές από την Κίνα θα επηρεάσουν τα περιθώρια διύλισης;
ΑΠ:Αναμένεται ότι το εμπάργκο στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα θα στηρίξει τα περιθώρια βραχυπρόθεσμα.
Αν και προβλέπονται υψηλότερες εξαγωγές προϊόντων από την Κίνα φέτος, εκτιμάται ότι δεν θα είναι αρκετό για να αντισταθμιστούν >750 kb/d (χιλιάδες βαρέλια/ημέρα) χαμένων εξαγωγών ντίζελ και VGO από τη Ρωσία στην Ευρώπη.
Δεδομένου ότι η Ευρώπη ήταν η κύρια αγορά της Ρωσίας και θα υπάρξει εξαιτίας αυτού στενότης στο diesel, αναμένεται, ότι θα είναι πιο δύσκολο για τη Ρωσία να ανακατευθύνει τις ροές προϊόντων έναντι του αργού.
Ως εκ τούτου, προβλέπεται ότι τα περιθώρια θα παραμείνουν υψηλά, αναμένοντας ~$9/βαρέλι σύνθετο περιθώριο αναφοράς margin στην Ευρώπη το 2023 έναντι 3-4 $/βαρέλι που διαμορφώνεται στο μέσον του κύκλου.
ΕΡ: Έχει αλλάξει η μακροπρόθεσμη άποψη για την αγορά διύλισης;
ΑΠ:Όχι. Βλέπουμε μια αγορά υπερπροσφοράς μετά το 2023-24, λόγω της νέας δυναμικότητας που έρχεται να προστεθεί στο σύστημα. Προβλέπονται συνδυασμένες νέες προσθήκες χωρητικότητας ~ 7 Mb/d (εκατ βαρέλι/ημέρα) κατά το 2020-24 και απαιτείται παραγωγή ~ 2Mb/d μονάδων δυναμικότητας να κλείσουν για να φτάσουμε στο επίπεδο πλεονάζουσας χωρητικότητας του 2019, το οποίο ήταν ακόμα πάνω από τον ιστορικό μέσο όρο.
ΕΡ: Είναι οι αποτιμήσεις ελκυστικές για τον κλάδο;
ΑΠ: Ενώ το EV/EBITDA του κλάδου παραμένει κάτω από τον ιστορικό μέσο όρο, αυτό προέρχεται από ένα ακόμη αυξημένο EBITDA εν μέσω ενός περιβάλλοντος ισχυρών περιθωρίων.
Ως εκ τούτου, παραμένουμε επιλεκτικοί αναφέρει η UBS και ευνοούμε τη Motor Oil ως ένα πιο σύνθετο διυλιστήριο με αυξανόμενο μερίδιο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Πρόβλεψη
Σύμφωνα με την έκθεση αναμένεται ότι τα περιθώρια διύλισης θα ομαλοποιηθούν το 2024. Τα ρίσκα είναι προς την ανοδική πλευρά βραχυπρόθεσμα, αλλά η μακροπρόθεσμη προοπτική δείχνει ότι τα περιθώρια παραμένουν αμετάβλητα. Αναμένεται να ανακάμψουν τα περιθώρια διύλισης από τα τρέχοντα επίπεδα, υποστηριζόμενα από την επερχόμενη περίοδο οδήγησης στις ΗΠΑ, τα ακόμα χαμηλά επίπεδα αποθεμάτων.
Η ομαλοποίηση του περιβάλλοντος των περιθωρίων κατά τη διάρκεια του 2024 θα προέλθει από την αύξηση ~1,6 Mb/d καθαρής ικανότητας διύλισης, που έχει προγραμματιστεί παγκοσμίως για το 2023-24.
Ως εκ τούτου από την μία, αναμένεται ότι η διαρθρωτική πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα να παραμείνει στην αγορά και να επιβαρύνει τα περιθώρια μακροπρόθεσμα.
Από την άλλη η διαδικασία για το 2023 -24 θα είναι πιο αργή από ό,τι αναμενόταν και αυτό θα συντελέσει στην καθυστέρηση αναπλήρωσης των αποθεμάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου