Τα παγκόσμια περιθώρια ντίζελ έχουν υποχωρήσει περίπου στο μισό από τον Φεβρουάριο, επιβαρύνοντας τα κέρδη των διυλιστηρίων, καθώς οι ρωσικές εξαγωγές συνεχίζονται παρά τις κυρώσεις, βοηθώντας την παραγωγή από την Κίνα και την Ινδία να φτάσει σε ιστορικά υψηλά τον Μάρτιο
Οι δυτικές κυρώσεις και τα ανώτατα όρια τιμών για το ρωσικό αργό και πετρελαϊκά προϊόντα που..
εισήχθησαν τον Δεκέμβριο και τον Φεβρουάριο αναμενόταν να περιορίσουν τις προμήθειες πετρελαίου παγκοσμίως.Ωστόσο, η Ρωσία συνεχίζει να αποστέλλει πετρέλαιο χαμηλού κόστους, επιτρέποντας στους μεγαλύτερους πελάτες της - την Ινδία και την Κίνα - να ενισχύσουν την παραγωγή διύλισης και τις εξαγωγές τους. Τα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα, εν τω μεταξύ, αποστέλλονται σε μεγάλους όγκους σε κόμβους πετρελαίου για αποθήκευση και επανεξαγωγή σε όλο τον κόσμο.
Επιπλέον, αρκετά νέα συγκροτήματα διύλισης έρχονται στο διαδίκτυο φέτος στη Μέση Ανατολή και την Κίνα, παράγοντας περισσότερα προϊόντα πετρελαίου προς εξαγωγή και μειώνοντας περαιτέρω τα περιθώρια διύλισης.
Η ινδική Reliance Industries, διαχειριστής του μεγαλύτερου συγκροτήματος διύλισης στον κόσμο, ανέφερε στην κλήση κερδών της την Παρασκευή τα περιθώρια πετρελαίου μειώθηκαν καθώς τα ρωσικά αποθέματα ντίζελ παρέμειναν σταθερά, ενώ ένας ασυνήθιστα ήπιος χειμώνας στην Ευρώπη οδήγησε σε συσσώρευση αποθεμάτων.
Η ζήτηση για πετρέλαιο πετρελαίου για να αντικαταστήσει το φυσικό αέριο στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας έχει επίσης μειωθεί μετά την πτώση των τιμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από τα υψηλά όλων των εποχών, δήλωσε η εταιρεία.
Τα περιθώρια διύλισης των ευρωπαϊκών φορτηγίδων ντίζελ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο του 2022 την περασμένη εβδομάδα στα 13,70 δολάρια το βαρέλι, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Reuters, πιεσμένα από τους υψηλούς όγκους εισαγωγών και την επανεκκίνηση των γαλλικών διυλιστηρίων μετά από απεργίες που σχετίζονται με την εργασία.
Ομοίως, τα ασιατικά περιθώρια πετρελαίου μειώθηκαν κατά 31% τον Απρίλιο στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2022 στα 14 δολάρια το βαρέλι την περασμένη εβδομάδα λόγω των υψηλών αποθεμάτων και καθώς το παράθυρο arbitrage στην Ευρώπη έχει κλείσει εδώ και μήνες.
Τα κέρδη από την επεξεργασία ενός βαρελιού αργού πετρελαίου Brent σε ένα τυπικό ευρωπαϊκό διυλιστήριο μειώθηκαν κατά περίπου 71% στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του περασμένου έτους στα 3,56 δολάρια το βαρέλι τον Απρίλιο, ενώ τα περιθώρια κέρδους της διύλισης στην Ασία μειώθηκαν κατά περίπου 57% στα 2,54 δολάρια το βαρέλι. ο μήνας.
Αμερικανική εταιρεία περιθωρίων βενζίνης
Στις ΗΠΑ, η ζήτηση αποστάγματος είναι αρκετά αδύναμη και αυτό επιβεβαιώνεται από πολλούς μακροοικονομικούς δείκτες, συμπεριλαμβανομένης της βιομηχανικής παραγωγής που μειώνονται, δήλωσε ο Mathew Blair, αναλυτής διύλισης στην εταιρεία έρευνας ενέργειας Tudor, Pickering, Holt & Co.
Ωστόσο, τα περιθώρια βενζίνης στις ΗΠΑ είναι σταθερά ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου οδήγησης και των χαμηλών αποθεμάτων, υποστηρίζοντας τα συνολικά περιθώρια διύλισης έναντι του αργού πετρελαίου West Texas Intermediate περίπου στα 21 δολάρια το βαρέλι, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Τα αποθέματα βενζίνης αυξήθηκαν απροσδόκητα την περασμένη εβδομάδα για πρώτη φορά σε οκτώ εβδομάδες, αλλά εξακολουθούν να είναι 9,9 εκατομμύρια βαρέλια κάτω από τον μέσο όρο του 2015-2019 και 8,8 εκατομμύρια βαρέλια κάτω από τα επίπεδα του περασμένου έτους, σύμφωνα με την FGE.
Στην Ασία, τα διυλιστήρια αύξησαν την παραγωγή βενζίνης και μείωσαν το ντίζελ για να βελτιώσουν τα περιθώρια κέρδους τους. Η υψηλότερη παραγωγή βενζίνης και οι αυξημένες εξαγωγές από την Κίνα θα μπορούσαν να περιορίσουν το έλλειμμα της περιοχής για τα καύσιμα κινητήρα από μήνα σε μήνα τον Μάιο, πρόσθεσε η FGE σε σημείωμα με ημερομηνία 21 Απριλίου.
Ομοίως, τα ευρωπαϊκά περιθώρια κέρδους αναφοράς βενζίνης βρίσκονται υπό πίεση από την απότομη πτώση της ζήτησης για φορτία από βασικές αγορές της Δυτικής Αφρικής, ακόμη και όταν οι εξαγωγές στη διατλαντική διαδρομή ανακάμπτουν από τον περασμένο μήνα.
Οι αποστολές της Βορειοδυτικής Ευρώπης μέχρι στιγμής τον Απρίλιο στις δύο διαδρομές ανέρχονται σε 1,27 εκατομμύρια τόνους, χαμηλότερα από 1,79 εκατομμύρια τόνους που εξήχθησαν τον περασμένο μήνα και πολύ κάτω από τα 1,84 εκατομμύρια που εξήχθησαν την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Η Ρωσία αύξησε τις αποστολές καυσίμων κινητήρων σε αφρικανικές χώρες αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε τα ρωσικά προϊόντα στις 5 Φεβρουαρίου. Επίσης, οι εξαγωγές από την Ολλανδία σε χώρες χαμηλού εισοδήματος, συμπεριλαμβανομένης της Αφρικής, μειώθηκαν μετά την έναρξη νέων ολλανδικών κανονισμών για τα πρότυπα για μείγματα καυσίμων τον Απρίλιο 1.
(Reuters)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου