Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2023

Το Iran-PDVSA θα ξεκινήσει σύντομα την ανακαίνιση του διυλιστηρίου της Παραγουάνα

 



Κρατικές εταιρείες από το Ιράν και τη Βενεζουέλα θα ξεκινήσουν τις επόμενες εβδομάδες μια ανακαίνιση 100 ημερών του μεγαλύτερου συγκροτήματος διύλισης της Νότιας Αμερικής για να αποκαταστήσουν την ικανότητα απόσταξης αργού, δήλωσαν τέσσερις πηγές κοντά στο σχέδιο.

Η προσπάθεια της κρατικής εταιρείας πετρελαίου Petroleos de Venezuela (PDVSA) και της κρατικής εταιρείας..

National Iranian Oil Refining and Distribution Company (NIORDC) να ενισχύσουν την παραγωγή καυσίμου στο Paraguana Refining Center σηματοδοτεί ένα βήμα προς τον τερματισμό της εξάρτησης της Βενεζουέλας από την τεχνολογία των διυλιστηρίων των ΗΠΑ, οι πηγές είπε.

Η Βενεζουέλα, η οποία έχει τα μεγαλύτερα αποθέματα αργού στον κόσμο, έχει δυσκολευτεί τα τελευταία χρόνια να παράγει αρκετή βενζίνη και ντίζελ λόγω διακοπών στα διυλιστήρια, της έλλειψης επενδύσεων και των αμερικανικών κυρώσεων που δημιουργούν εμπόδια στις εισαγωγές. Οι μεγάλες ουρές στα πρατήρια βενζίνης είναι συνηθισμένες από το 2020.

Η Τεχεράνη έχει ενισχύσει τους δεσμούς με το Καράκας τα τελευταία χρόνια, παρέχοντας αργό και συμπύκνωμα, καθώς και ανταλλακτικά και πρώτες ύλες για το γηρασμένο δίκτυο διύλισης πετρελαίου της Βενεζουέλας 1,3 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα (bpd).

Μια μονάδα της NIORDC υπέγραψε σύμβαση 110 χιλιοστών ευρώ  με την PDVSA τον Μάιο για την επισκευή του μικρότερου διυλιστηρίου της Βενεζουέλας, του El Palito 146.000 bpd στο κέντρο της χώρας, ένα έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Οι εταιρείες αναμένεται τώρα να υπογράψουν τις επόμενες εβδομάδες μια σύμβαση 460 εκατομμυρίων ευρώ για την ανανέωση του συγκροτήματος διυλιστηρίων Paraguana 955.000 bpd στις ακτές της δυτικής Βενεζουέλας, σύμφωνα με τις πηγές.

Ο υπουργός Εξωτερικών του Ιράν Hossein Amirabdollahian έφτασε στο Καράκας την Παρασκευή και συνάντησε τον υπουργό πετρελαίου της Βενεζουέλας Tareck El Aissami, σύμφωνα με tweet από την ιρανική πρεσβεία στο Καράκας και το υπουργείο πετρελαίου της Βενεζουέλας.

Η πρεσβεία δεν απάντησε σε κλήσεις που ζητούσαν σχόλια για τις συνομιλίες τους. Το PDVSA, το NIORDC και το υπουργείο Πετρελαίου της Βενεζουέλας δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό.

Το έργο ανακαίνισης της Paraguana θα επιτρέψει στη NIORDC να προσλάβει εργολάβους και να αναθέσει εργασίες για την επισκευή πέντε από τις εννέα μονάδες απόσταξης του συγκροτήματος, οι οποίες αναλαμβάνουν την πρωτογενή διύλιση του αργού πετρελαίου, είπαν τα τέσσερα άτομα.

Η Paraguana - που αποτελείται από τα διυλιστήρια Amuay και Cardon - λειτούργησε στο 25% της δυναμικότητας αυτόν τον μήνα, ακόμη και μετά την επανεκκίνηση του καταλυτικού πυρόλυσης της Amuay, μιας βασικής μονάδας για τη βενζίνη.

Το Ιράν θα είναι υπεύθυνο για την προμήθεια εξαρτημάτων, την εγκατάσταση και την επιθεώρηση προτού χειριστεί τις εργασίες του διυλιστηρίου πίσω στην PDVSA, δήλωσαν δύο από τους ανθρώπους.

Η προγραμματισμένη επισκευή της μονάδας απόσταξης θα συνδυάζει κινεζικά και ιρανικά εξαρτήματα και εξοπλισμό σε διυλιστήρια που κατασκευάστηκαν αρχικά με αμερικανική τεχνολογία, ανέφεραν οι πηγές. Η ενσωμάτωση των νέων και των παλαιών στοιχείων δεν θα είναι εύκολη, πρόσθεσαν.

Εάν η ανανέωση επιτύχει, θα μπορούσε να ακολουθήσει μεγαλύτερη αναμόρφωση το 2024 και το 2025, σύμφωνα με τις πηγές.

«Εάν οι μονάδες απόσταξης δεν λειτουργούν, το διυλιστήριο δεν λειτουργεί», δήλωσε ο εμπειρογνώμονας ενέργειας Nelson Hernandez από το Καράκας. «Ολόκληρες οι εγκαταστάσεις πρέπει να περάσουν από μια ανακαίνιση ή ένα σημαντικό πρόγραμμα συντήρησης».


ΕΝΑ ΤΕΤΑΡΤΟ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Στο πλαίσιο της ανακαίνισης, σύμφωνα με τις πηγές, σχεδιάζεται επίσης ένα έργο για την αποκατάσταση της ερειπωμένης τροφοδοσίας του συγκροτήματος.

Ο εφοδιασμός αργού στα διυλιστήρια Amuay και Cardon θα μπορούσε να τροποποιηθεί για να αυξηθεί η παραγωγή καυσίμου κινητήρα, όπως έκανε η NIORDC στο El Palito, όπου το ιρανικό πετρέλαιο προστέθηκε στην πρώτη ύλη του διυλιστηρίου, ανέφεραν οι άνθρωποι.

Οι τεχνικοί του Ιράν εξετάζουν επίσης το ενδεχόμενο να προσθέσουν αναβαθμισμένο αργό από το έργο Petromonagas, μια κοινή επιχείρηση PDVSA με μια ρωσική κρατική εταιρεία πετρελαίου, πρόσθεσε ένας από τους ανθρώπους.

"Στοχεύουν να εξαλείψουν τις γραμμές για βενζίνη. Αυτό θέλουν, να σταθεροποιήσουν την εγχώρια προσφορά", είπε μια άλλη πηγή για τη σοσιαλιστική κυβέρνηση της Βενεζουέλας.

Το υπό σημαία Ιράν φορτηγό πλοίο Golsan έφτασε στη Βενεζουέλα αυτόν τον μήνα μεταφέροντας εξοπλισμό, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv Eikon. Το πλοίο έκανε μια πρώτη στάση στο λιμάνι La Guaira, κοντά στο Καράκας, και προχώρησε στο λιμάνι Jose της PDVSA, κοντά στο διυλιστήριο Puerto la Cruz στην ανατολική Βενεζουέλα, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Το Reuters δεν μπόρεσε αμέσως να προσδιορίσει τι εκφόρτωσε το πλοίο στο Χοσέ.


ΙΡΑΝΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ

Ιρανοί τεχνικοί έχουν επιθεωρήσει τα διυλιστήρια της Βενεζουέλας πολλές φορές τον τελευταίο χρόνο για να προετοιμαστούν για την άφιξη τουλάχιστον 400 Ιρανών εργαζομένων που θα εργαστούν μαζί με 1.000 έως 1.500 τοπικούς υπαλλήλους και εργολάβους, ανέφεραν οι πηγές.

Σε αξιωματούχους της Βενεζουέλας έχει ανατεθεί το καθήκον να βρουν προσωρινή στέγαση και οχήματα για τους εργαζόμενους, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας κατασκευής καταυλισμού κοντά στην Παραγουάνα, είπε μια από τις πηγές.

Σύμφωνα με τις πηγές, η συγκεκριμένη ημερομηνία άφιξης των Ιρανών εργατών δεν έχει ακόμη κοινοποιηθεί στο προσωπικό της Παραγκουάνα.

Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης του El Palito, η PDVSA έστειλε στα σπίτια τους εκατοντάδες εργάτες της Βενεζουέλας για να ανοίξει χώρο στους Ιρανούς τεχνικούς, γεγονός που προκάλεσε διαμαρτυρίες. Μια ξεχωριστή ομάδα εργολάβων που ισχυρίζονται ότι δεν έχουν πληρωθεί για εργασία στην Παραγουάνα από το 2021 διαμαρτυρήθηκαν επίσης πρόσφατα.

«Μας έχουν επικρίνει, μας έχουν πει ότι είμαστε κακοί ή άπειροι επαγγελματίες», είπε ένας Βενεζουέλας εργάτης από την Παραγουάνα που ζήτησε να μην κατονομαστεί φοβούμενος αντίποινα. "Έχουμε αναγκαστεί να παράγουμε στις πιο δύσκολες συνθήκες. Ωστόσο, έχουμε παραδώσει."

Η PDVSA δεν έχει σχολιάσει δημόσια την κατάσταση και δεν απάντησε στις ερωτήσεις του Reuters σχετικά με την κατάσταση των εργατικών αξιώσεων.


Από το hydrocarbonprocessing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου