Η ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι η ΕΕ προτείνει ανώτατο όριο τιμής $100/bbl σε ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα όπως το ντίζελ, το καύσιμο αεριωθουμένων και η βενζίνη και ένα ανώτατο όριο $45/bbl σε προϊόντα με έκπτωση όπως το μαζούτ, δεν θα επηρεάσει σοβαρά τα ρωσικά διυλιστήρια, σύμφωνα με Wood Mackenzie. Μιλώντας στα γραφεία..
της Wood Mackenzie στο Λονδίνο στις 31 Ιανουαρίου, ο Mark Williams, Διευθυντής Έρευνας της Βραχυπρόθεσμης Διύλισης & Προϊόντων Πετρελαίου, δήλωσε ότι το ανώτατο όριο τιμών των προϊόντων πετρελαίου, το οποίο πρόκειται να τεθεί σε ισχύ στις 5 Φεβρουαρίου, θα έχει ελάχιστο αντίκτυπο στη ρωσική διύλιση. εξαγωγές αργού και αποστάγματος. «Με τα ρωσικά Urals να διαπραγματεύονται στα 40 δολάρια/βαρέλι σε βάση FOB, με ανώτατο όριο την τιμή στα 100 δολάρια/βαρέλι και στα 45 δολάρια/βαρέλι, αντίστοιχα, θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν ρωσικά περιθώρια διύλισης 20 δολάρια/βαρέλι – 30 δολάρια/βαρέλι», είπε ο Williams. «Σε αυτά τα επίπεδα, ρωσικάΤα οικονομικά της διύλισης είναι ακόμα πολύ ισχυρά, επομένως το κίνητρο για τη διύλιση αργού σε προϊόντα πετρελαίου παραμένει υψηλό». Ο Alan Gelder, Αντιπρόεδρος Διύλισης, Χημικών και Αγορών Πετρελαίου της Wood Mackenzie, δήλωσε ότι η πρόκληση για τα ρωσικά διυλιστήρια είναι να βρουν μια ομάδα νέων, πιο απομακρυσμένων αγοραστών για να αντικαταστήσουν τα βαρέλια απόσταξης που εκτελούνται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι με το ανώτατο όριο τιμής που έχει οριστεί στα προτεινόμενα επίπεδα, οι τιμές των ρωσικών αποσταγμάτων θα μπορούσαν θεωρητικά να μειωθούν κατά 200 $/μετρικό τόνο έναντι των σημείων αναφοράς της αγοράς πριν καταργηθεί το εμπορικό κίνητρο για τη λειτουργία του τομέα διύλισης .
«Σε αυτά τα πιθανά επίπεδα έκπτωσης, τα οικονομικά κίνητρα για τις βασικές αναδυόμενες χώρες να εισάγουν ρωσικά αποστάγματα θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν τους σχετικούς γεωπολιτικούς κινδύνους και κινδύνους φήμης και έτσι οι εξαγωγές αποστάγματος συνεχίζουν να ρέουν», πρόσθεσε ο Γκέλντερ.
Η Ρωσία έχει διαφοροποιήσει όλο και περισσότερο τις εξαγωγές αποστάγματος τους τελευταίους μήνες, σύμφωνα με τα στοιχεία VesselTracker της Wood Mackenzie. Ωστόσο, παρά την εμφάνιση νέων εξαγωγικών αγορών για τα ρωσικά αποστάγματα, η αναδιανομή του ρωσικού εμπορίου προϊόντων πετρελαίου από την απαγόρευση εισαγωγών στην ΕΕ έχει όντως ευρύτερο αντίκτυπο στην αγορά. Η Williams αναμένει ότι οι εξαγωγές ρωσικού αργού πετρελαίου και οι εξαγωγές ντίζελ του πρώτου τριμήνου του 2023 θα είναι ~800.000 bpd και 200.000 bpd χαμηλότερες από τα επίπεδα του 4ου τριμήνου του 2022, γεγονός που θα στηρίξει τις παγκόσμιες τιμές αργού και ντίζελ μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Ως εκ τούτου, οι επόμενοι μήνες είναι πιθανό να είναι ασταθείς καθώς οι παγκόσμιες εμπορικές ροές ανασχηματίζονται», είπε ο Γκέλντερ. «Δεν βλέπουμε τα ανώτατα όρια τιμών να έχουν πρόσθετο αντίκτυπο στις εμπορικές ροές στα προτεινόμενα επί του παρόντος επίπεδα. Ωστόσο, εάν οι ροές σε νέες αγορές συνεχίσουν να αναπτύσσονται καθώς διευρύνονται οι εκπτώσεις στις τιμές, παραμένει ανοδικός κίνδυνος τόσο για τις ρωσικές διύλιες αργού όσο και για τις εξαγωγές αποστάγματος το 2023».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου