Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2023

Η Exxon ετοιμάζεται να ξεκινήσει την επέκταση του διυλιστηρίου πετρελαίου του Τέξας ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων

 






Η Exxon Mobil Corp τις επόμενες ημέρες θα ενισχύσει απότομα την παραγωγή βενζίνης και ντίζελ στο  διυλιστήριο Beaumont του Τέξας, είπαν άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα, ολοκληρώνοντας μια επέκταση 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων που εξετάστηκε για πρώτη φορά πριν ..

από εννέα χρόνια.

Η αρχική εκκίνηση μιας μονάδας απόσταξης αργού 250.000 bpd (CDU) στο  διυλιστήριο  369.000 bpd αναμένεται μέχρι τις 31 Ιανουαρίου, ανέφεραν οι πηγές, καθιστώντας το  διυλιστήριο  Beaumont το δεύτερο μεγαλύτερο στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Είναι η πρώτη σημαντική επέκταση της επεξεργασίας πετρελαίου στις ΗΠΑ εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, προσθέτοντας το ισοδύναμο ενός  διυλιστηρίου μεσαίου μεγέθους και έρχεται στο διαδίκτυο όπως είχε προγραμματιστεί τη στιγμή που ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν παροτρύνει τα διυλιστήρια να παράγουν περισσότερα καύσιμα, διαφορετικά αντιμετωπίζουν κυρώσεις .

Τα αποθέματα ντίζελ και βενζίνης στις ΗΠΑ βρίσκονται κοντά στα χαμηλά πέντε ετών και τα περιθώρια κέρδους για την παραγωγή καυσίμων κινητήρων στην περιοχή του Κόλπου των ΗΠΑ πλησιάζουν τα επίπεδα ρεκόρ.

Τα διυλιστήρια κερδίζουν περίπου 35,40 δολάρια ανά βαρέλι χρησιμοποιώντας το spread του κλάδου, ένα μέτρο κέρδους που συγκρίνει το κόστος του αργού πετρελαίου με τις τιμές πώλησης για βενζίνη και ντίζελ, σύμφωνα με τη Refinitiv.

«Αυτή τη στιγμή, τα περιθώρια είναι εντυπωσιακά», δήλωσε ο Garfield Miller, πρόεδρος της επενδυτικής τραπεζίτης Aegis Energy Advisers Corp.


ΣΧΙΣΤΟΛΑΔΙΟ ΣΕ DIESEL

Η Exxon δεν είχε κανένα άμεσο σχόλιο για την έναρξη λειτουργίας της νέας μονάδας επεξεργασίας, που ονομάζεται έργο Beaumont Light Atmospheric Distillation Expansion (BLADE).

Η BLADE, η οποία θεωρήθηκε ήδη από το 2014 και εγκρίθηκε επίσημα το 2019, σχεδιαζόταν να επεξεργάζεται το αργό πετρέλαιο της Exxon που αντλείται από το κοίτασμα σχιστόλιθου Permian στο Δυτικό Τέξας και στο Νέο Μεξικό.

Η Exxon δεν έχει πει πόση νέα βενζίνη και ντίζελ θα ρέει. Ωστόσο, ο Jack Williams, ανώτερος αντιπρόεδρος της Exxon, είπε σε αναλυτές της Wall Street τον περασμένο Μάρτιο ότι η επέκταση θα δημιουργήσει 120.000 bpd διυλισμένων προϊόντων, τα οποία περιλαμβάνουν βενζίνη, ντίζελ και καύσιμα αεριωθουμένων και προμήθεια πρώτων υλών για τα άλλα διυλιστήρια του Gulf Coast.

Η ενεργοποίηση του νέου εξοπλισμού δεν θα δημιουργήσει αμέσως μεγάλες νέες ποσότητες βενζίνης και ντίζελ. Η Exxon σχεδιάζει να φέρει αργά το νέο CDU για να αντιμετωπίσει πιθανά προβλήματα εκκίνησης, είπαν οι άνθρωποι.

Το νέο CDU, που θα είναι το τρίτο στο Beaumont, θα αυξήσει τη δυναμικότητα του  διυλιστηρίου κατά 68%. Οι CDU κάνουν την αρχική εργασία μετατροπής του αργού σε πρώτη ύλη για όλες τις άλλες μονάδες στο  διυλιστήριο .

Το BLADE κατασκευάστηκε από αρθρωτά τμήματα για τέσσερα χρόνια, μια περίοδο που περιελάμβανε την πανδημία COVID-19 και τη μαζική μείωση της ζήτησης καυσίμων κινητήρα του 2020 που οδήγησε σε ετήσια απώλεια ρεκόρ για την Νο. 1 εταιρεία πετρελαίου των ΗΠΑ.

 Οι φορείς εκμετάλλευσης στο διυλιστήριο  του Beaumont αυτή την εβδομάδα καθάρισαν αέρα από το νέο CDU στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την εισαγωγή του πρώτου αργού πετρελαίου, είπαν άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα.

Το νέο CDU θα αναπληρώσει την ικανότητα διύλισης που θα χαθεί στο τέλος του τρέχοντος έτους, όταν η Lyondell Basell Industries κλείσει το  διυλιστήριό της στο Χιούστον των 263.776 bpd , ανέφεραν οι αναλυτές.

«Μέχρι τον COVID, οι ΗΠΑ πρόσθεταν το ισοδύναμο μιας εγκατάστασης διύλισης παγκόσμιας κλίμακας στην υπάρχουσα χωρητικότητα κάθε χρόνο μέσω επεκτάσεων, αποσυμφόρησης και τροποποιήσεων», δήλωσε ο Miller της Aegis Energy Advisers.

Από την έναρξη της πανδημίας COVID-19, έξι διυλιστήρια αργού πετρελαίου στις ΗΠΑ έκλεισαν μειώνοντας την παραγωγική ικανότητα των ΗΠΑ από 18,98 εκατομμύρια bpd σε 17,9 εκατομμύρια bpd, σύμφωνα με έκθεση της Υπηρεσίας Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ που εκδόθηκε τον Ιούνιο.

Η επέκταση Beaumont της Exxon σηματοδοτεί την επιστροφή σε μια εποχή σταθερών κερδών παραγωγικής ικανότητας διύλισης μέσω τροποποιήσεων επεξεργασίας και προσθήκης νέου εξοπλισμού στα υπάρχοντα εργοστάσια.

Υπάρχουν πολλές μεγάλες εταιρείες πετρελαίου που προσθέτουν διυλιστήρια εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών, δήλωσε ο Μάθιου Μπλερ, διευθύνων σύμβουλος έρευνας διυλιστηρίων, χημικών και ανανεώσιμων καυσίμων στην ενεργειακή τραπεζική εταιρεία Tudor, Pickering, Holt & Co.

«Συνολικά, υπάρχουν πολλά νέα διυλιστήρια στο docket φέτος», είπε ο Blair, επικαλούμενος έργα στο Κουβέιτ, το Μεξικό, τη Νιγηρία και την Κίνα.

"Αυτό θα βοηθήσει στην εξισορρόπηση των παγκόσμιων αγορών και θα μειώσει τις ρωγμές προϊόντων", πρόσθεσε, χρησιμοποιώντας τον όρο του κλάδου για τα περιθώρια μεταποίησης.


 (Reuters) 


Από το hydrocarbonprocessing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου