Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022

Η Shell βλέπει το 2024 η ζήτηση αεροπορικών καυσίμων να ανακάμπτει στα προ πανδημίας επίπεδα



 Η παγκόσμια ζήτηση αεροπορικών καυσίμων αναμένεται να ανακάμψει πλήρως στα προ πανδημίας επίπεδα των 300 MMt ετησίως τα επόμενα ένα με δύο χρόνια, δήλωσε την Τρίτη ο επικεφαλής της αεροπορίας της Shell.

Η ζήτηση στις Ηνωμένες Πολιτείες επέστρεψε στα επίπεδα του 2019, ενώ η κατανάλωση της..

Ευρώπης έχει ανακάμψει σε περισσότερο από 80% και βρίσκεται σε τροχιά πλήρους ανάκαμψης το επόμενο έτος, δήλωσε στο Reuters ο πρόεδρος της Shell Aviation Jan Toschka στο περιθώριο της 38ης Διάσκεψης Πετρελαίου Ασίας-Ειρηνικού ( APPEC).

«Η Ασία ήταν λίγο πιο ανώμαλος δρόμος με τις αγορές να ανοίγουν και να κλείνουν, αλλά κυρίως αναμένουμε την επιστροφή της Ασίας τον επόμενο χρόνο, αλλά μπορεί να χρειαστεί άλλος ένας χρόνος για να δούμε το πλήρες δυναμικό της αγοράς ," αυτός είπε.

Ωστόσο, οι προμήθειες καυσίμων αεριωθουμένων ενισχύονται στην Ευρώπη με τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα που ξεκινούν στις 5 Φεβρουαρίου, με αποτέλεσμα η περιοχή να εισάγει περισσότερα καύσιμα από τις ΗΠΑ, την Κίνα, την Ινδία και τη Μέση Ανατολή.

"Η αγορά πρέπει να αγοράζει από διυλιστήρια πιο μακριά... η ναυτιλία και οι σιδηροδρομικές μεταφορές και όλα τα είδη διανομής βρίσκονται υπό μεγαλύτερη πίεση τώρα με αυτό το νέο είδος δρομολόγησης (του εμπορίου)", δήλωσε ο Toschka.


ΒΙΩΣΙΜΟ ΚΑΥΣΙΜΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ

Η Shell εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάσει δύο ακόμη εργοστάσια βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς στοχεύει τα ανανεώσιμα καύσιμα να αντιπροσωπεύουν το 10% των παγκόσμιων πωλήσεών της τζετ έως το 2030, είπε ο Toschka.

Ένα από τα έργα θα χρησιμοποιεί την παραδοσιακή τεχνολογία υδροεπεξεργασμένων εστέρων και λιπαρών οξέων (HEFA), ενώ η Shell ελπίζει να αξιοποιήσει νεότερη τεχνολογία για το δεύτερο.

"Υπάρχουν όρια στην παραγωγή προϊόντων με βάση το HEFA... πρέπει να εξετάσουμε το κυτταρινικό υλικό, το αλκοόλ έως το πίδακα, τις λιγότερο περιορισμένες πρώτες ύλες", είπε.

Η Shell μπορεί επίσης να λάβει μια τελική επενδυτική απόφαση για το εργοστάσιό της SAF στη Σιγκαπούρη έως το τέλος του 2022 ή στις αρχές του 2023, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2026 με έως και μισό εκατομμύριο τόνους SAF να παράγονται στην πόλη, είπε.

Εν τω μεταξύ, το εργοστάσιο βιοκαυσίμων στο Ρότερνταμ αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή του το 2024 ή το 2025, είπε ο Toschka.

«Θα έχουμε περισσότερα από 2 MMt SAF ετησίως έως το 2030», πρόσθεσε.

Το SAF από αεροπορικές εταιρείες και άλλους τομείς, όπως εταιρείες τεχνολογίας, λογιστικές εταιρείες και τράπεζες, αυξάνεται σταδιακά καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα, αλλά εξακολουθεί να βρίσκεται σε σχετικά μικρό ποσοστό της συνολικής αγοράς αεροπορικών καυσίμων, πρόσθεσε.

Το Cebu Pacific των Φιλιππίνων υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης με τη Shell την Τρίτη, η οποία θα προμηθεύει τον αερομεταφορέα χαμηλού κόστους με 25.000 τόνους SAF ετησίως για πέντε χρόνια από το 2026. Η αεροπορική εταιρεία είπε ότι αυτό ήταν μέρος του μακροπρόθεσμου σχεδίου τους για επίτευξη καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050.

Η αεροπορία, που αντιπροσωπεύει το 3% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, είναι μια από τις πιο δύσκολες μορφές μεταφοράς για την απομάκρυνση του άνθρακα.

Για να επιτευχθούν οι καθαροί μηδενικοί στόχοι μέχρι το 2050, η βιομηχανία θα πρέπει να ξοδεύει 50 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως και να κατασκευάζει 5.000 εργοστάσια SAF, είπε ο Toschka.


(Reuters) 

Από το hydrocarbonprocessing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου