Τρίτη 2 Αυγούστου 2022

Έχουν προγραμματιστεί αρκετά έργα διύλισης στην Ασία και τη Μέση Ανατολή



(EIA) - Στην Ασία και τη Μέση Ανατολή, τουλάχιστον εννέα έργα διυλιστηρίων ξεκινούν τη λειτουργία τους ή πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία πριν από το τέλος του 2023. Με την τρέχουσα προγραμματισμένη δυναμικότητά τους, θα προσθέσουν 2,9 MMbpd παγκόσμιας δυναμικότητας διυλιστηρίων μόλις τεθούν σε πλήρη λειτουργία.

Στην Έκθεση της Διεθνούς..

Υπηρεσίας Ενέργειας (IEA)  για την αγορά πετρελαίου του Ιουνίου 2022 , η IEA αναμένει ότι η καθαρή παγκόσμια ικανότητα διύλισης θα επεκταθεί κατά 1,0 MMbpd το 2022 και κατά επιπλέον 1,6 MMbpd το 2023. Οι προσθήκες καθαρής δυναμικότητας αντικατοπτρίζουν τη συνολική νέα δυναμικότητα μείον την δυναμικότητα που έκλεισε.

Οι προγραμματισμένες επεκτάσεις ακολουθούν μια περίοδο μειωμένης παγκόσμιας διύλισης . Η καθαρή παγκόσμια δυναμικότητα μειώθηκε το 2021 για πρώτη φορά σε 30 χρόνια, σύμφωνα με τον ΔΟΕ. Τα νέα έργα διυλιστηρίων θα αυξήσουν την παραγωγή διυλισμένων προϊόντων, όπως η βενζίνη και το ντίζελ, και με τη σειρά τους, ενδέχεται να μειώσουν τις τρέχουσες υψηλές τιμές για αυτά τα προϊόντα.

Η δυναμικότητα του διυλιστηρίου της Κίνας έχει προγραμματιστεί να αυξηθεί σημαντικά φέτος. Η πετροχημική εγκατάσταση Shenghong στο Lianyungang έχει εκτιμώμενη δυναμικότητα 320.000 bpd και αναφέρουν ότι οι δοκιμαστικές εργασίες επεξεργασίας αργού πετρελαίου ξεκίνησαν τον Μάιο του 2022. Επιπλέον, το διυλιστήριο Jieyang της PetroChina 400.000 bpd αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το τρίτο τρίμηνο22 του A2. Η προγραμματισμένη επέκταση της χωρητικότητας της Φάσης ΙΙ κατά 400.000 bpd άρχισε επίσης να λειτουργεί νωρίτερα φέτος στις εγκαταστάσεις Rongsheng της Zhejiang Petrochemical Corporation (ZPC). Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτές τις επεκτάσεις είναι διαθέσιμες στην  Περίληψη της Ανάλυσης Χώρας: Κίνα .

Εκτός Κίνας, το διυλιστήριο Malaysian Pengerang των 300.000 bpd (επίσης γνωστό ως διυλιστήριο RAPID) επανεκκίνησε τον Μάιο του 2022 μετά από πυρκαγιά που ανάγκασε το διυλιστήριο να κλείσει τον Μάρτιο του 2020. Στην Ινδία, το διυλιστήριο Visakha υφίσταται σημαντική επέκταση, η οποία έχει προγραμματιστεί να προσθέσει 135.000 bpd έως το 2023.

Τα νέα έργα στη Μέση Ανατολή είναι επίσης πιθανό να αποτελέσουν σημαντική πηγή νέας ικανότητας διύλισης . Το διυλιστήριο Τζιζάν 400.000 b/d στη Σαουδική Αραβία φέρεται να τέθηκε σε λειτουργία στα τέλη του 2021 και άρχισε να εξάγει πετρελαϊκά προϊόντα νωρίτερα φέτος. Πιο πρόσφατα, το διυλιστήριο Al Zour 615.000 b/d στο Κουβέιτ -το μεγαλύτερο στη χώρα όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία- άρχισε να λειτουργεί νωρίτερα φέτος. Ένα νέο διυλιστήριο 140.000 bpd έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία στην Καρμπάλα του Ιράκ, αυτόν τον Σεπτέμβριο, με στόχο την πλήρη λειτουργία έως το 2023. Ένα νέο διυλιστήριο 230.000 bpd πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία στο Duqm του Ομάν, πιθανότατα στις αρχές του 2023.

Αυτές οι εκτιμήσεις δεν περιλαμβάνουν απαραίτητα όλες τις συνεχιζόμενες επεκτάσεις δυναμικότητας του διυλιστηρίου. Επιπλέον, πολλά από αυτά τα έργα έχουν ήδη υποστεί μεγάλες καθυστερήσεις και η πιθανότητα μερικής εκκίνησης ή συνεχιζόμενων καθυστερήσεων που σχετίζονται με logistics, κατασκευές, εργατικά, οικονομικά, πολιτικές επιπλοκές ή άλλους παράγοντες μπορεί να προκαλέσει την εμφάνιση αυτών των έργων αργότερα από το εκτιμώμενο. Αν και η πιθανότητα επιπλοκών και ακυρώσεων έργων είναι πάντα ένας σημαντικός κίνδυνος, τα έργα αυτά θα μπορούσαν διαφορετικά να αντιστοιχούν σε αύξηση σχεδόν 3,0 MMbpd της νέας ικανότητας διύλισης έως το τέλος του 2023.


Από το hydrocarbonprocessing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου