Τρίτη 16 Αυγούστου 2022

Πώς η Κίνα διαχειρίζεται τις εξαγωγές διυλισμένων καυσίμων

 


(Reuters) - Οι εξαγωγές διυλισμένων καυσίμων της  Κίνας είναι πιθανό να μειωθούν το 2022 στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων επτά ετών, καθώς η χώρα επιδιώκει να διατηρήσει άφθονες εγχώριες προμήθειες ενώ η παραγωγή διυλιστηρίων σημειώνει..

σπάνια πτώση.    

Περιφερειακοί αντίπαλοι όπως η Ινδία και η Νότια Κορέα είναι οι πιθανοί κύριοι δικαιούχοι των περικοπών των εξαγωγών της  Κίνας , οι οποίες τους επιτρέπουν να επιταχύνουν για να καλύψουν τις ελλείψεις στην Ευρώπη και αλλού, μετά την κρίση στην Ουκρανία που τέντωσε τις παγκόσμιες αγορές  καυσίμων . 


ΠΩΣ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΣΟΣΤΩΣΗΣ ΤΗΣ  ΚΙΝΑΣ ;

Το Πεκίνο  διαχειρίζεται  τις εξαγωγές  βενζίνης, ντίζελ και  καυσίμων  αεριωθουμένων στο πλαίσιο ενός συστήματος ποσοστώσεων, εκδίδοντας πολλές παρτίδες κατανομής κατά τη διάρκεια ενός έτους και βλέποντας τις αποστολές προϊόντων στις παγκόσμιες αγορές ως εργαλείο για τη διαχείριση των ισορροπιών εγχώριας προσφοράς και ζήτησης.

Οι περισσότερες ποσοστώσεις πηγαίνουν σε κρατικούς πετρελαϊκούς ομίλους, συμπεριλαμβανομένων των  China  National Petroleum Corp,  China  Petrochemical Corp,  China  National Offshore Oil Corp, Sinochem Holdings και  China  National Aviation  Fuel  Company. Η Mega refiner Zhejiang Petrochemical Corp είναι η μόνη ιδιωτική εταιρεία με δικαιώματα εξαγωγών.

Μέχρι το 2019 η κυβέρνηση καθόριζε ποσοστώσεις ανά προϊόν, αλλά έκτοτε επέτρεψε στους εξαγωγείς να αποφασίσουν τι θα εξάγουν από μια γενική κατανομή.

Οι εξαγωγές  μαζούτ με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο , ένα  καύσιμο  πλοίων που πληροί τα πρότυπα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, διαχειρίζονται με χωριστό σύστημα ποσοστώσεων. Οι όγκοι καυσίμων καυσίμων από δεσμευμένες ζώνες - οι οποίες θεωρούνται ως εξαγωγές - αυξάνονται από το 2020 καθώς η Κίνα εργάζεται για να χτίσει το ανατολικό λιμάνι Zhoushan σε έναν περιφερειακό κόμβο καυσίμων ναυτιλίας που ανταγωνίζεται τη Σιγκαπούρη.          


ΠΟΤΕ & ΓΙΑΤΙ Η  ΚΙΝΑ  ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΚΟΒΕΙ ΠΟΣΟΣΤΩΣΕΙΣ;

Οι  εξαγωγές  ντίζελ, βενζίνης και  καυσίμου αεριωθουμένων της  Κίνας κορυφώθηκαν το 2019 στα 55,4 MMt, με το ντίζελ να αντιπροσωπεύει σχεδόν το 40% του συνόλου, σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων.

Οι συνολικές  εξαγωγές  άρχισαν να υποχωρούν από το 2020 καθώς η πανδημία COVID-19 έπληξε την παγκόσμια ζήτηση  καυσίμων . 

Το Πεκίνο άρχισε να προσαρμόζει την πολιτική εξαγωγής  καυσίμων  από τα τέλη του 2021, μειώνοντας χονδρικά τους όγκους των ποσοστώσεων κατά 40% μέχρι στιγμής το 2022.

Η απότομη μείωση των  εξαγωγών  προκλήθηκε από την ανησυχία του Πεκίνου για μια εγχώρια κρίση εφοδιασμού παρόμοια με αυτή του θερμικού άνθρακα που οδήγησε σε εκτεταμένες διακοπές ρεύματος.

Η κυβέρνηση επιθυμεί επίσης να αφαιρέσει μικρές, αναποτελεσματικές ικανότητες διύλισης για τη μείωση της ρύπανσης και των εκπομπών άνθρακα, και αυτό έχει τροφοδοτήσει τη χαμηλότερη απόδοση της  Κίνας φέτος μέχρι στιγμής.  Οι εργασίες του διυλιστηρίου της Κίνας τον Ιούλιο έπεσαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο και πλέον ετών, όπως έδειξαν τα στοιχεία τη Δευτέρα, με τους όγκους από έτος σε έτος να μειώνονται κατά 6,3% από πέρυσι.


ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΩΣΕΙΣ 2022;

Η Κίνα  έχει εκδώσει μέχρι στιγμής ποσοστώσεις 22,5 MMt για τα τρία κύρια προϊόντα  καυσίμων  για φέτος, 40% χαμηλότερα από την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

 Η δεύτερη και η τρίτη παρτίδα ποσοστώσεων ήρθαν μόνο τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, αφού τα διυλιστήρια άσκησαν πιέσεις στο Πεκίνο για να βοηθήσουν στη διευκόλυνση των εγχώριων αποθεμάτων εν μέσω διαταραχής της κατανάλωσης καυσίμου  COVID-19 .

Αυτό άφησε  την Κίνα  να χάσει σε μεγάλο βαθμό μια αγορά εξαγωγών προφυλακτήρα το δεύτερο τρίμηνο, όταν τα ασιατικά περιθώρια διύλισης για το ντίζελ και τη βενζίνη έφθασαν σε υψηλά ρεκόρ γύρω στα 72 δολάρια και 38 δολάρια το βαρέλι, αντίστοιχα.

Η εγχώρια ζήτηση για ντίζελ αναμένεται να ανακάμψει τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο καθώς η συγκομιδή της  Κίνας ξεκινά και οι κατασκευαστικές δραστηριότητες αυξάνονται, ενώ μια φορολογική έρευνα σε ανεξάρτητα διυλιστήρια αναμένεται να περιορίσει την παραγωγή εξαγώγιμων  καυσίμων  κατά το υπόλοιπο του 2022.


Από το hydrocarbonprocessing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου